• KatjaB

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

vad tycker ni om näbbklänningen i galleriet? (översta bilden)
    Den är riktigt billig och kan inte bestämma mig för om jag gillar rosbladen i fållen eller om det är för mycket.

• KatjaB

våra barn ska ha en varsin i så fall, 3 år och 1,5 vid tillfället Gillade rosen i midjan och kände mig lite osäker på om rosbladen var bra eller ej... Fanns en liknande men antingen helt rosa eller helt vit utan rosbladen också.. får ebay för 140 kr

• KatjaB

mammab: fina! har liknande skor med öppen tå och svart rosett framtill (inte riktigt lika höga) som jag hittade på en rea i somras.

• KatjaB

nu så, har två olika näbbklänningar på förslag.. börjar mer och mer luta mot den svarta, den är ju riktigt söt, men det kanske är jättevarmt med svart?

• KatjaB

ebay, samma säljare. Nu stängde jag precis ned sidan men om du söker på pink dress rose petals så får du fram den säljaren nåt på c hette dem och då kan du ju kolla på lista så alla kommer fram.

• KatjaB
    giz83 skrev 2010-01-18 10:09:58 följande:
    det beror ju på om ni ska vara ute eller inte! och om det är tungt att gå med den hela tiden för två småttingar...

men kan kanske vara en idé att ha ett ombyte till de?!
    Vi har själva vigseln ute, sen är det inne i en festlokal.
    Tänkte att vi tar med oss ombyte till tjejerna och när de tröttnat på sina finkläder så kan de ju få byta om till något annat. Känner jag Astrid rätt kommer hon inte vilja byta om men lilltjejen är ju rätt liten och är nog inte lika besatt över sina kläder

Det där med fläckar bryr jag mig inte så vansinnigt mycket om, för det är nog ganska så oundvikligt på barn, så vi fotar innan vigseln och då ska de väl lyckas hålla sig fina och rena, sen om det blir någon fläck eller så, så är det inte så farligt. Klarar sig kläderna fina så kan man ju sälja dem sen, men det är inget jag räknar med
  • KatjaB

oj!! Men vad hemskt! Hur är det med er då? Var ni hemma när det började brinna?

Tausen skrev 2010-01-18 10:52:13 följande:
    Vårt hus brann inatt och vi vet inte än hur det ser ut i vår lägenhet och om den ens finns kvar. Vad vi vet är att den i allra bästa fall är total förstörd av rök och vattenskador...Sörjer min klänning nästan lika mycket som att vi inte längre har nåt hem...
  • KatjaB

maj2010: har han nåt intresse som han gärna lägger pengar på själv? Ett bidrag ellern ån grej till det kanske? Tex om han gillar whiskey kan ju en whiskeyprovarkväll vara lite kul.

Simon fyller år nu den 30:e, han ska få jaktkläder.. tråkigt att köpa som flickvän men jag vet ju att han kommer förmodligen gråta av lycka över dessa efterlängtade plagg

• KatjaB

förstår att det känns riktigt trist med klänningen, men det borde ju täckas någolunda av hemförsäkringen. Värre är det ju med saker som inte går att ersätta, som har ett personligt värde.

• KatjaB

I morgongåva tänkte jag att han skulle få en vinrad i frankrike ett år, då ingår en låda vin därifrån också. Hoppas han gillar idén, själv tyckte jag det var lite kul

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)