Bröllop 2010 del 9 (sista året)
Ligger hälleforsnäs i närheten av hällefors? Där har jag bott en gång i tiden
Ligger hälleforsnäs i närheten av hällefors? Där har jag bott en gång i tiden
jahaja hehe, noll koll
tror ni det ser dumt ut med kritvitt i klänningarna till barnen när min klänning är i ivory?
lyckliga bruden: vad trist.. hur känns det då? känns det som att den är för liten?
det här med vad tärnor och andra ska göra är ju så olika vad folk väntar sig. Som när vi frågade par nr 1 om de ville vara toastmasters om de ville vara just toastmasters, och de frågade vad det innebar för dem, om de skulle göra festprogram, placeringskort, planera underhållningen och organisera upp allt, så sa jag "nej, men absolut inte, vi är väl inga slavdrivare, det där gör vi själva" varpå hon fortsätter.."för det gjorde våra toastmasters"
hahaha, snacka om att jag kände mig lite dum. Nu ska de ha barn så de kommer inte vara det och jag hoppas att det inte var för att jag uttryckte mig så plumpt. Tärnorna har hittills inte gjort något, jag har letat upp klänningar och mailat bilder och de har fått ge ris eller ros. Ena tärnan som skulle vara toastmaster ångrade sig och skulle fundera över det och har inte svarat än på om hon ville det eller inte.. antar att hon inte vill., och det gör väl inget, mest blir jag lite trött på att hon inte kan säga som hon känner istället för att dra ut på det hela.
Men vi har iallafall tänkt göra typ allt själva och så får tärnor och marskalk vara stöd under dagen, kanske fixa med möhippa och svensexa.
åh! vilken lycka! gjorde de det nu, eller medan det brann?
Vad tror ni, om min klänning är i ganska mörk ivory (alltså syns det att den är lite gräddig, inte de allra ljusaste som ser i princip vita ut) och tärnornas klänningar är rosa med svart tyll över. Visst vore det väl snyggast med ivory till barnens klänningar också? Alternativt helt svarta med ett vitt skärp?
Om jag syr upp precis likadana blir det så dyrt så därför blir det inte samma tyg till dem.
Eller ska vi "bara för att" ha svarta klänningar med svart tyll till tärnorna så att de och näbbarna matchar så mycket det bara går?
grejen är att det blir antingen vit/rosa i galleriet eller en likadan helt i ivory eller den svarta. Annars blir det inte alls lika billigt som de här klänningarna
mmm.. har bilder på 3 alternativ i galleriet, den rosa vita finns ju inte i rosa/ivory (tyvärr) men det är de tre klänningar som vi väljer mellan. Tärnornas klänning finns också i galleriet, rosa under svart tyll
Simon tycker vi ska ha de svarta och jag lutar mot de i ivory.. hur ska vi lösa det här då.. sten sax påse?