• Bluebride

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Ok, jag frågar för 3e gången.

Går det att stämpla pappersservetter? vilken färg ska man använda i så fall?

• Bluebride

misstänkte det
    Men det vore kul

mammab skrev 2010-01-18 20:35:40 följande:
    inte den blekaste. men kan tänka mig att det är svårt. om dom blir för blöta. då serveter inte är direkt jätte tåliga..
  • Bluebride

jag har köpt papperservetter men ville se om man kunde piffa till dem istället. Har inte råd med tyckta servetter eller tygservetter

• Bluebride

Min tärna vill så gärna, men hon bor 15-20 mil ifrån oss så det är svårt, men hon ska försöka komma hit i helgen. Är nu ensam då killen är i småland och praktiserar och han kommer hem till nästa helg.

CeKe skrev 2010-01-19 15:37:07 följande:
    Är det bara jag som inte har förstått det där med att tärnor och toastmastrar ska va med och pyssla och ordna saker? Personligen tänker jag att sånt helt & hållet är upp till brudparet! Men är det sedan någon som självmant vill och kan hjälpa till är det ju förståss guld värt. Jag skulle dock aldrig komma på tanken att kräva eller förvänta mig sådan hjälp! Det är ju trots allt vår stora dag och inte deras stora dag... Eller tänker jag galet?
  • Bluebride

Låter bra, hoppas den går att använda. Hoppas det finns mer att rädda.
    Superkramar till er
    Jag är livrädd för bränder

Tausen skrev 2010-01-19 18:22:51 följande:
    Brandmännen räddade min klänning ur branden så den går förhoppningsvis att sanera! De hämtade sambons ring och min klänning
  • Bluebride

Har det inspelat, kollade på Det okända, fick gåshud av avsnittet. Kanske för jag upplever konstiga saker här hemma.

Lite OT, vi har fått en tomt i gåva av gubbens mors gubbe (hans egen pappa dog för snart 5 år sen) och vi kommer få bygga billigt då han är skogsbonde, så det är i stort sett inredningen vi kommer betala, lite tråkigt egentligen att flytta neråt igen, men jag har faktiskt mer vänner där nere, alltså gubbens, lite tråkigt att få så långt till föräldrar och bästa vännen, men sånt får man väl leva med. Men flytten blir inte förrän om kanske 3 år, vi har vårt hus här att sälja först osv

KatjaB skrev 2010-01-20 20:33:22 följande:
    fler som kollar på roomservice nu? blev helt kär i tapetväggen med mängder av olika tapeter.. inte så populärt hos hyresvärdar kanske men såg så charmigt ut
  • Bluebride

Ska ni beställa en bröllopstårta eller ska ni köpa vanliga tårtor? Jag har tänkt länge på bröllopstårta men tycker det är svindyrt, men när jag var på ica idag så hade de en pärm med sina tårtor och fick ideen att beställa 3 olika tårtor istället, så kanske det finns en som passar alla. Och istället för 2500 för en bröllopstårta får jag 3 olika för max 900kr, är inte det bra? Ärligt talat när svågern gifte sig förra året så hade de två vanliga hembakade marsipantårtor och de var inga höjdare.

• Bluebride

höll på att pröva göra maränger gick åt helsike och medan jag stod vid spisen så kom en ugnsform ramlades ner, den missade huvudet med träffade låret så nu är det ömt.

Vill bröllopsplanera, men jag har faktiskt inte så mycket kvar. Vill bara ha in fler Ja, de är väldigt få

• Bluebride

Kanske häftigt men onödigt.

sarahkka76 skrev 2010-01-21 19:05:35 följande:
    bluebride: häftigt på ngt vis, men helt klart overkill!
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)