Inlägg från: CeKe |Visa alla inlägg
  • CeKe

Juli 2010

Jag tror det handlar lite om folks stressiga vardag och att många knappt orkar med det som ska göras efter jobbet, typ laga mat, hantera vardagen etc. Eller inte vet jag.. Många tänker nog att "åh, trevligt, ska skicka ett sms/ringa senare" men det där senare är nog nåt som för många till slut blir till aldrig och ett dåligt samvete.. eller så funkar väl i alla fall jag. Gör jag inte saker på en gång, är det lätt att de blir liggande.

När det gäller vår lilla namntävlig, är jag rädd att det är den underbara jantelagen som slår in också, att folk helt enkelt inte skickar bidrag bara för att de inte tror att de har några bra/roliga förslag...? Men vi har i alla fall några osm vi funderar kring, så namnlös ska hon inte bli, båten vår

Hehe, är det några här som har några underfunderliga namnförslag, tas de gärna emot

• CeKe

Just ja måste ju berätta. Ska ju hem till Norrtälje i helgen och prova stommen till klänningen, bestämma vidd på kjolen etc vilket ska bli superspännande!

Nu ringde precis guldsmeden också och sa att ringen är så pass klar att vi kan komma dit och kika och diskutera vidare när det gäller detaljer etc!

Wow, vilken helg! Både ring o klänning att dona med och bestämma detaljer kring

• CeKe

Koralbruden: Skratt, fick en rolig bild framför mig av en roskindad stressad blivande brud som håvar in alla rosor hon kan bland blomstånden

Han är så go min kära Kece Han säger att jag får välja vad jag vill när det gäller alla småsaker, men han har verkligen åsikter om allt, men det är ju bara bra. Men, Haha, knepigare att hitta saker som båda gillar! Vet nu att han inte gillar vita kallor, att han tycker buketter med vita rosor är finare än röda, att caketoppern inte ska skoja med att brudgummen "smiter" (hade ju kikat in en som jag tyckte va kul med fisketema) etc

Just ja, min tärna har fått remiss till att göra en gastrik bypass och operationen kommer antagligen bli innan sommaren! Så det är ju tur att hon har helt fria händer att välja kläder =) Vem vet vad som hinner hända med hennes storlek innan sommaren. Hon är lite orolig för det där med kläderna, men jag är bara glad för hennes skull och för min del är vad som helst tillräckligt fint på henne, bara hon är där!

• CeKe

Korallbruden: Hm, blå volvo vet jag faktiskt inte vem det är som har =) Mina päron kör andra färger

Förresten så var det lite spännande sist jag va hemma. Mamma hade haft huvudbry med att fundera vilka på listan som kunde tänkas ha koppling till Gräddö mer än ett kompispar =) Hon är ju en sån där riktig pratis, min kära mor.. och ibland kvarnuddengänget så finns det ju fler.. men mamsen fick höra att det var några där ute som också skulle gifta sig och som visste att vi skulle ha festen i bygdegården den 10 juli. Mamma fatta nada när hon kollade på gästlistan, men jag funderar på om det kan va ni som pratat med nån Tyckte det va lite kul!

Hamnförslag: ja, vi har fått in en del och de som skickat har skickat fler förslag, vilket är kul! Nimmalina, Saga Li, Dralossoss, Krasch, Festalossmeoss,Kantippa, Inga Segel, Våran, Ceke af Hillevik, Amorina, Andrea (namnsdag 10/7), Dyr Lina, Costa lota money, Fiesta, Cicken, Gin Tonic.

Vet ni! Nu är mina förbannade tygservetter färdiga. Haha, vilket jobb. Men bra blev det

• CeKe

Jippie =) Nu har jag varit o provat stommen till klänningen Den kommer bli superfin! Kände mig vacker bara i själva stommen som hon sen kommer att bygga klänningen på! Häftig känsla =) Och på söndag ska jag dit igen och det ska bli så spännande att se hur mycket som hänt då!

Jättehäftigt att liksom prova fram urringning, vidd på kjol etc =)

• CeKe

Bra bantningstips :)

Att banka huvudet mot väggen bränner ca: 150 kalorier i timmen

• CeKe

Korallbruden: Du har en poäng där Min kära Kece hade kapat datorn! Men jag fick mig också ett skratt

• CeKe

Själva sitter vi hos päronen på Gräddö o har haft en liten whiskyprovning framför På spåret Får väl köra lite huvudbangande imorrn för att få bort whiskykalorierna

• CeKe

Haha, Kece ser ´grymt nöjd ut över att du kommer ihåg hans matutkörning

• CeKe

Korallbruden: Kece hälsar att det blir badshorts och fluga. hahaha

Svar på tråden Juli 2010