• minimis

Hur mycket är rimligt att lägga på ringar?

Det blir ju en vigselring till mig ovh hans förlovnungsring ska vi bredda. Hur mycket pengar lägger ni på era ringar?

• Svar på tråden Hur mycket är rimligt att lägga på ringar?
  • lolca

Hela vårt bröllop kostade ca 70 000 kr

Min vigselring kostade 6500 kr. Ett helt ok pris tyckte jag. Hade inte velat lägga mer pengar på den, men jag fick den ring jag ville ha och tror att jag kommer att gilla även om 20 år.

• Grodfrun

Jag tycker inte att man kan saga vad som ar rimligt att lagga pa ringar eftersom det ar helt upp till var och en.
    Lagger man multum pa en ring sa ser man ju till att forsakra den ocksa (hoppas jag), lagger man lite pa en ring sa har det ju fortfarande ingen direkt betydelse for hur mycket ringen faktiskt ar vard for den som bar den! :)

• Jamaicabröllop

Jag tycker att det är upp till var och en att bestämma vad som är rimligt, det är ju självklart en ekonomisk fråga och hur man prioriterar. Min sambo ville att jag skulle välja en ring som jag absolut ville ha för jag ska ju trots allt bära den resten av mitt liv och tycka om den. Även vi har lite oenigheter när det gäller priset, min ring kostade 13500 och det tyckte jag va mycke medans min sambo räknade med mer. Man lägger det man kan och det man själv tycker är rimligt;)

• Mimsa

Ringpriser kan ju variera väldigt... Vi har dock titanringar men rödguldsinlägg som förlovningsringar, kostade strax under tusenlappen styck. Min vigselring kommer också bli i titan, men med någon sten i, uppskattar att den kommer kosta ca 2000-4000 kr. Har kollat på en med en svart diamant vilket jag tycker är snyggt och annorlunda, men som också är billigare eftersom det inte är lika "fint" som vanliga diamanter. Ibland har man tur att det man gillar inte är så dyrt :)

• MarieFredrik

Vi ska smälta ner förlovningsringarna och forma om dem + en vigselring till mig. Det kommer kosta 19 000 kr.

• gumzan

Min vigselring kostar 7200, M2B behåller sin förlovningsring som den är.

• callisen

Våra förlovningsringar kostade ca 4000 tillsammans, min vigselring blir nog en slät likadan fast lite smalare, skulle tro att vi lägger upp till 2000 på den. För mig finns det inget skäl att betala mer än så, jag gillar inte smycken så mycket och en enkel ring tröttnar jag nog inte på i första taget plus att den inte är i vägen!

• nickeånilla

min ring kommer nog kosta omkring 7000 kr tror jag.... några diamanter på en tunn ring

• E I M

Min vigselring kommer att gå på 12.000- med rabbat. Schalins Norrsken solvind, i vitt guld.

• Märta81

Min förlovningsring kostar 21 000 och vigselringen 19 000, min killes ring kostade 5500. Håller med föregående talare att det handlar ju lite om vad man prioriterar. Jag tänkte så att ringarna kommer jag förhoppningsvis bära hela livet, brudklänningen kommer jag bara bära en dag så den blir lite billigare.

Svar på tråden Hur mycket är rimligt att lägga på ringar?