• minimis

Hur mycket är rimligt att lägga på ringar?

Det blir ju en vigselring till mig ovh hans förlovnungsring ska vi bredda. Hur mycket pengar lägger ni på era ringar?

• Svar på tråden Hur mycket är rimligt att lägga på ringar?
  • miaik

Vi la 3000 på alla ringar tillsammans, men då hade vi guld att lämna in.
    De är värderade till 25.000.

• Martinaa

Våra förlovningsringar gick på ca 6000 tror jag. Nu när jag kikar på ring så vill jag åtminstone hålla mig till fyrsiffrigt belopp, men helst runt 5000-6000 kronor kanske.
    Hur mycket din ring får kosta avgörs ju egentligen helt och hållet på er ekonomi och budget.

• iregnet2010

rimligt ? det beror ju helt och håller på er personliga ekonomi. Det är inte rimligt att lägga mer pengar än man har råd med. Därför är allt mellan 500-500 000 rimligt även om jag tror att det vanligaste spannet är: 5000-20 000.

våra kostade mer men det var rimligt för oss.

• minimis

Jo men klart vi har råd att köpa ringar för rätt mycket pengar, men jag förstår inte varför man ska överdriva åt något håll. Jag är nöjd med att vara en normalsvensson och därför nyfiken på vad andra människor lägger på sina ringar.

• iregnet2010

håller med om det inte är bra att överdriva ( jag skulle t ex vara lite obekväm med en allt för dyr ring -skulle bli helt vansinnigt rädd för att bli rånad eller nåt)

Svensson ? sorry can´t help you there... (heter ju Johansson:))

• KatjaB

vi har titanringar, så sambons förlovningsring kostade 1000 kr och min med en sten i kostade 3000 har jag för mig.
    Min vigselring som är i titan den med, har rätt många stenar, och det är ju stenarna som kostar. Ringen kommer kosta 12 000 kr, (bara stenarna ligger på 10 000)

Mycket pengar, ja det är det. Men jag lägger hellre mer pengar på ringen och drar in på tex tjusig skjuts från vigseln. Ringarna har man ju trots allt kvar.

• minimis

Nu kom det fram att sambon ska få sin mammas vigselring, och den är riktigt fet... Så om det blir över guld kanske man kan designa en egen. Vet vi vad dte kan kosta?

• Sebastiána

Vi hoppas kunna hitta en fin ring för max 5000:-

• Flodis Hjärtat

Beror ju sin ekonomiska situation i stort och sedan vad man känner att man vill lägga pengar på. Vissa vill ha en jätte dyr och specialdesignad klänning, andra vill ha fotograf hela dagen som dokumenterar allt, andra väljer att lägga mycket pengar på sina ringar.

Bara min förlovningsring går på ca 50.000 kr men det är ett val vi gjort och tycker är ok. Däremot vill jag inte ha någon direkt dyr klänning tex.

Vad som är rimligt är som sagt relativt.

• Andreas flicka

Min förlovningsring kostade runt 30 000, jag går absolut inte omkring och är rädd för att bli rånad eller att jag ska tappa den. Jag är bara så otroligt glad och nöjd över ringen och vad den symboliserar.

Håller med ovanstående talare, vad som är rimligt är relativt.

En tanke som vi hade var att jag inte skulle "växa" ur ringen senare i livet. Så valet var antigen att ha en hyfsat rejäl alliansring eller en helt slät ring. Nu blev det en alliansring. Vigselringen blir en solitär av något slag - har bara inte hittat den ännu.

Svar på tråden Hur mycket är rimligt att lägga på ringar?