Hur mycket är rimligt att lägga på ringar?
Det blir ju en vigselring till mig ovh hans förlovnungsring ska vi bredda. Hur mycket pengar lägger ni på era ringar?
Det blir ju en vigselring till mig ovh hans förlovnungsring ska vi bredda. Hur mycket pengar lägger ni på era ringar?
Tre månadslöner är nog amerikanskt, vet att de säger det i friends när chandler letar ring till monica, har tittat lite för många gånger på friends känns det som... Min m2b vill inte ha någon mer ring utan nöjer sig med sin förlovningsring, vilket ju ger min ring lite större budget, hehe. Men min kommer bli en ganska smal allians tror jag som passar till min något bredare släta förlovningsring i vitguld och priset blir väl kring 9 000 kr, men sånt kan alltid ändra sig.
Tror det totalt kommer att sluta på lite över 20 000 för förlovningsring + vigselring till mig och en ring till sambon. Av detta är 15 000 för mina ringar och 5 000 för hans. Precis innanför den budget som vi hade tänkt oss
Det är smyckeproducenterna De Beers som på 50 talet kom på det där med 3 månaderslön.
Vi betalade 4000 kr för båda våra förlovningsringar, vilket var lagom för vår studieekonomi. Ringarna kostade dock 15 000 kr (min 8500 kr, hans 6500 kr), det var guld från min mamma som möjliggjorde att de fick de ringar vi ville gärna ville ha.
Min vigselring kommer jag låta göra eftersom min förlovningsring med prinsessslipade diamanter är svår att hitta en "färdig" ring till. Gissar att den, med den tyngd och de diamanter jag har tänkt kommer kosta kring 15 000. Men återigen får vi gammalt guld, denna gång från pappa... Så tror den går på några tusen för oss, max 4-5000 kr.
Hade vi inte fått guld av mina föräldrar hade vi fått köpa myyycket billigare ringar, vilket vi även var inställda på när vi började titta.
Våra förlovningsringar kostade 5000kr för både. Vi fick erbjudande så den andra blev gratis. Min blivande behåller sin förlovningsring och graverar om. Jag lämnade in gammalt guld så jag betalar bara arbetskostnad och stenarna, så min vigselring kommer att kosta 3100kr.
Jag gillar verkligen schalins. Våra släta förlovningsringar i rödguld gick på 3000 kr per styck med rabatt hos en stor guldsmedskedja. Nu har jag pratat med några mindre guldsmedsaffärer och det går att få en exakt likadan vigselring med en rad nedsänkta "alliansstenar". Återstår bara att välja hur många stenar man har råd med, för sju stenar kan jag komma undan med 6000 kr, sedan får man lägga på ungefär 800-1000 kr för varje sten. Drömmen hade ju varit stenar hela vägen runt, men då kommer blivande mannen förnufts-argumentera om handpenning till hus har jag en känsla av...! =)
Jag har ärvt guld från släktingar och våra ringar ska handgöras av guldsmed efter vår egen design. Två förlovningsringar och en vigselring kommer kosta ca 25 000 och allt detta täcks av befintligt guld så vi betalar ingenting. Diamanterna är i Top wesselton VVS så vi är förvånade över att vi får så mycket för pengarna då kostnaden för att köpa liknande ringar hos exempelvis Engelbert är mycket högre. Men där betalar man ju för märket också, det har jag inget behov av. Plus att jag inte hittat exakt sådana ringar jag vill ha i någon butik, så jag är jättenöjd. Hade vi inte ärvt så mycket guld hade vi troligen valt billigare ringar.
Vi har precis kommit överens om att köpa våra drömringar!
De kostar 11.000 + 9.000 kr vilket är LÅNGT över det vi tänkt. Nästan dubbla.
Men då ska vi lämna in våra förlovningsringar som vi betalade ca 4.000 kr för och så har jag två ringar av mamma som jag ska lämna in så får vi se vad det landar på.
Först kändes det som att det skulle vara så himla onödigt med så dyra ringar men bägge hade hittat en varsin som bara sa "SMACK den vill jag ha!"
Så har vi velat hit och dit och till slut sagt att vi ska ändå ha dem hela livet. Varför inte? Nångång ska man väl göra det där "onödiga" dyra inköpet :P
Vi hittade dessutom klänningar för 2000 kr/st som vi verkligen vill ha vilket är hälftenav vad vi hade lagt i budgeten. Så vi tar igen det där :)
Jag "väljer" mellan två hrm.
En för 20.000:- och en för 27.000:- OMG varför ska jag fastna för det dyra...?!?!?!
Oj va spridda skurar det var här :)
Vi har också valt" billiga" ringar! Förlovningsringarna vi har är av silver, tänkte först byta ut dem mot vitguld, men de har verkligen en historia bakom sig så det känns tråkigt att inte bära dem längre. Jag har köpt en alliansring med 17 diamanter i ivtgud för 8900kr som jag kommer att ha ihop med silverringen. Mannen kommer ha kvar sin silverring enbart!
Kanske att vi byter dem i framtiden, men just nu känns det bra att ha dem kvar!
Var i Stockholm lämnar man in sitt guld och får bäst betalt?