Hur mycket är rimligt att lägga på ringar?
Det blir ju en vigselring till mig ovh hans förlovnungsring ska vi bredda. Hur mycket pengar lägger ni på era ringar?
Det blir ju en vigselring till mig ovh hans förlovnungsring ska vi bredda. Hur mycket pengar lägger ni på era ringar?
Vi tycker att ringarna är viktiga, så min vigselring kostar 30 000. Ville ha från samma märke som våra förlovningsringar som kommer från Engelbert och dom var ju inte heller billiga direkt. Men man ska ju ha dom hela livet också...
Min förlovningsring kostade 8 600, handsmidd och egendesignad med en princesslipad diamant. Jag fick ärva min mormor och morfars vigsel- och förlovningsring så jag använde det guldet. det känns väldigt personligt. Min vigselring kommer att kosta ca 14 000 kr. Ganska dyrt, men det är ju viktigt att man verkligen får det man vill ha... man ska ju ha den på sig varje dag livet ut.
Förlovningsringen köpte blivande maken innan vi hade gemensam ekonomi, så den vet jag inte vad den kostade. Vigselringen kostade 47000 kronor. Väl spenderade pengar
Vigselringen gick på 5500:- på nätet (samma på stan kostar 8100 Mannen köpte ingen.
FInns inget bra svar på det.. beror helt o hållet på hur mycket man är beredd att betala.. o vad ni har för budget. Den jag vill ha kostar 19000... !!
Mina ringar går på ca 9000:- sammanlagt, min m2bs ring kostade nog någonstans mellan 3000:- och 4000:-. Vi lägger hellre pengarna på annat, men jag är nöjd med ringarna. Längtar efter att få ha dem båda två!
Vi har breddat våra ringar, mannens till 6 mm och min förlovningsring till 5 mm (stenarna hade jag i min ursrungliga ring). Vi hade lite gammalt guld från min farmor hemma som vi använde oss av så det blev i princip bara arbetskostnaden vi betalade.
Min vigselring är 4 mm i skenan med en solitär på. Vi gav 20.000 för allt tillsammans (ny vigselring+ omarbetningar) men fått dem värderade till det tre dubbla...
/C & M
Mademoiselle T skrev 2010-02-15 19:50:13 följande:
oj det är enorma summor vissa lägger, men visst har man råd så är det klart varför snåla ;)
Själv så ska jag lägga absolut max 3500:- =)
Jag har en sten i min förlovningsring (eftersom jag inte trodde min fästman ville gifta sig) så jag måste ha något som funkar till den. Så den jag ska köpa kostar 6-7000 någonting.