Hur mycket är rimligt att lägga på ringar?
Det blir ju en vigselring till mig ovh hans förlovnungsring ska vi bredda. Hur mycket pengar lägger ni på era ringar?
Det blir ju en vigselring till mig ovh hans förlovnungsring ska vi bredda. Hur mycket pengar lägger ni på era ringar?
Min ring är enkel och stilren kostar i butik 14780kr.
Jag hade tänkr köpa en slät likadan som förlovningsringen först, men sedan hittade jag denna från märket HAND. Och blev kär.
Då sa min sambo att jag skulle ta den som jag helst ville bära.
Och så blev vi 15pix fattigare hihi.
Men jag tycker fortfarande det är för dyrt ;)
våra förlovn.ringar gick på 9000 tillsammans (beställda hos guldsmed, istället för märkespriset 25000som de hade kostat hos engelbert! så det är ett bra tips! kolla ut ringar och gå sedan och gör er egna!)
min vigsel ring är inte beställd ännu men kommer gå på 15-18 tusen beroende på stenens storlek
Vi satte 10 000kr som gräns för ringar till bröllopet. Det var 1/4 av vår totala budget.
Först så smälte vi ner våra förlovningsringar+ guld som jag hade sen tidigare och gjorde en ny 16gr guldring med utvändig gravyr till min man. Den kostade 2000kr att smida värde 13500kr. Jag ville ha en allians och en solitär; solitären på 0.35c vvs köpte jag på Kaplans för 3500kr, sen gjorde jag stl förändring, slipade till den, graverade om den etc, det kostade 570kr, värderad till 17500kr. Sen sprang jag på en guldsmedsaffär som hade utförsäljning 50% och då hittade jag en allians, 0.30c för 3200kr, guldsmeden värderade den till 9200kr.
Pengar spenderade: 9270kr
Värde på ringarna:40 200kr
Vi kommer endast köpa en ny ring till mig och förstora hans. Min dröm ring kostar ca 18 000kr men vi har även rabbat till slutet av mars så den kommer ca kosta 14 000kr. Va tycker ni? är det för mycket? den är grymt snygg =D
Det verkar vara såå olika.
Jag hade en bild av hur jag ville att min vigselring skulle se ut, från början tyckte jag att 6000 kr skulle vara fullt tillräckligt.
Men juh mer jag funderade över det.. så ringen är en symbol som jag ska bära för resten av mitt liv, den kändes till slut mycket viktigare än klänningen och andra små saker man lägger ner pengar på till bröllopet.
Det slutade med att jag hittade en fantastisk guldsmed och hon tillverkar min dröm ring för ca 15000 kr..
Men det är budgeten som avgör och en liten gnutta förnuft:)
Lycka till!
Vi har inte råd att köpa dyra ringar i år.. tänkte göra det den gången man får tag på lite pengar.. vill absolut inte ta stora lån för ringarna, det blir vanliga släta 18k ringar för oss.
Ska tillägga att min sambo bara kommer att ha en ring, hans förlovningsring är 8 mm bred.
Allt som allt kommer vi att ha betalat ca 26000 kr för ringarna.
oj va med pengar alla lägger på sina ringar!!! visst är det något man ska ha hela livet och dom ska ju kanske se vackra ut hela tiden oxå, men vi kommer att köpa en vigselring till mig för 1100 och ev, en ring till åt honom men har inte bestämt oss än om det!! vi har en VÄLDIGT taight budget! vill gifta oss för att vi älskar varandra och för barnen!!
Vi har bestämt oss för titan-ringar eftersom de är mycket lättare men också mycket mer slitstarkt än t ex guld. Positiv bieffekt var att priset på ringarna sjönk med minst 10 000kr! ;)
Jag kunde istället välja en stor diamant utan att få dåligt samvete. Min kostar ca 5 800kr allt som allt.