• minimis

Hur mycket är rimligt att lägga på ringar?

Det blir ju en vigselring till mig ovh hans förlovnungsring ska vi bredda. Hur mycket pengar lägger ni på era ringar?

• Svar på tråden Hur mycket är rimligt att lägga på ringar?
  • Kattpoet

Och jag är glad att jag bara har min farmors ring, ja den är oersättlig för mig men för någon att sno den, nää..

• Väntar på något

Jag tänkte mycket på att ringarna är något bestående som man har kvar hela livet och därför var jag beredd att lägga lite mer på dem. Samma sak tänker jag med fotograf.

Sedan gillar jag smycken också så det spelar ju såklart in. Är man ointresserad av smycken så är det ju onödigt att lägga massa pengar på det.

Min vigselring har jag låtit göra hos en guldsmed utifrån mina önskemål och den kommer att kosta 13 tusen.

• Tittski

min gubbe kommer ha kvar sin förlovningsring och bara garvera in vårat bröllops datum i oxå..
    Våra förlovnings ringar gick på 2000 kr för båda...

Min vigsel ring kommer kosta MAX MAX MAX 5000 kr. jag kommer använda ringen gämt och känner att jag vill inte ha nått allt för dyrt eftersom den kommer få reper på sig, diskvatten och i framtiden säker barnbajs på den hehe och jag kommer säker förlägga den ett x antal ggr..men mellan 1000-5000 kr blir de =)

Vi kommer säkerligen göra en tatuering oxå för att visa vi gift oss så vi är nästan full gaddade sen innan så är de mer naturligt för oss att göra de än lägga pengar på ringar =) 

• Etheleglin

Våra förlovningsringar, släta, kostade 3 500:- (min) och 5 500:- (hans).

Nu två år senare gifter vi oss och jag byter ut min förlovningsring mot en helallians och en solitär som vigselring. Pris 55 000:- och 50 000:-

Onödigt? Njae... jag älskar de här ringarna, vi kommer kunna köpa nytt hus om några år ändå. Vi är bra på att leva billigt i vardagen, varför ska vi då inte välja något man verkligen verkligen vill ha när man har råd?

Och ifall de går sönder så har vi heltäckande försäkring. Inget som vi behöver tänka på. 

• Tittski
    Etheleglin skrev 2011-01-16 20:05:50 följande:
    Våra förlovningsringar, släta, kostade 3 500:- (min) och 5 500:- (hans).

Nu två år senare gifter vi oss och jag byter ut min förlovningsring mot en helallians och en solitär som vigselring. Pris 55 000:- och 50 000:-

Onödigt? Njae... jag älskar de här ringarna, vi kommer kunna köpa nytt hus om några år ändå. Vi är bra på att leva billigt i vardagen, varför ska vi då inte välja något man verkligen verkligen vill ha när man har råd?

Och ifall de går sönder så har vi heltäckande försäkring. Inget som vi behöver tänka på. 
    de inte så bättre du köper en billigare och skänker pengarna till välgörenhet?? ;)
  • Etheleglin
    Tittski skrev 2011-01-16 20:09:33 följande:
    de inte så bättre du köper en billigare och skänker pengarna till välgörenhet?? ;)
    Med en man som är statsvetare och tjatar om hur välgörenhetspengar fipplas bort? Nej, då köper jag hellre rättvisemärkta diamanter i ekologiskt guld där jag vet att kedjan av producenter får sin beskärda del. Etisk konsumtion. Tungan ute
  • Tittski
    Etheleglin skrev 2011-01-16 20:21:41 följande:
    Med en man som är statsvetare och tjatar om hur välgörenhetspengar fipplas bort? Nej, då köper jag hellre rättvisemärkta diamanter i ekologiskt guld där jag vet att kedjan av producenter får sin beskärda del. Etisk konsumtion. Tungan ute
    Låter väldigt bra faktiskt =0))
  • JustMeAndMyLove

Jag har hört tre månadslöner någonstans, men det är säkert gammalt :)
    Vi har hittat drömringarna men de går på 12.000 kr/st. Inte en chans att vi har råd eller skulle våga bära dem :P

Men kring 10.000-12.000 för bägge tänker vi oss är lagom. Blir lite dyrare för oss då vi är två tjejer och ska ha med stenar bägge två :) 

• Tittski
    JustMeAndMyLove skrev 2011-01-16 21:44:13 följande:
    Jag har hört tre månadslöner någonstans, men det är säkert gammalt :)
    Vi har hittat drömringarna men de går på 12.000 kr/st. Inte en chans att vi har råd eller skulle våga bära dem :P

Men kring 10.000-12.000 för bägge tänker vi oss är lagom. Blir lite dyrare för oss då vi är två tjejer och ska ha med stenar bägge två :) 
    har oxå hört detta....men måste va gammalt, själv skulle jag inte en chans köpa så dyr =0)  Låter lagom =0)
  • prinsessanogrodan

3 månadslöner låter som en amerikansk grej, som nåt från en annons...Tror t.om att det faktiskt från var en slogan från en diamantfirma om jag inte minns fel....Huvudsaken är väl inte vad ringen kostar utan att man tycker om den och tycker att den fungerar i ens liv? Vissa skulle få spader av att ha en solitär som sticker upp, andra har inga problem med att "hantera" en sån ring, en del vill och kan lägga mycket pengar, andra vill spara till sin drömring, andra köper det den man har råd med och är lika nöjda i alla fall.
    Min vigselring är min drömring och kommer kosta ca 9000 kr. Som tur är har vi sparade pengar att ta av och vi kommer inte tömma sparkontot för att köpa den och jag är jätteglad att den inte kostar mer

Svar på tråden Hur mycket är rimligt att lägga på ringar?