• Aleta

Tantvarning för 7:e gången

Snödroppar!?!?!?!? Jag har precis skottat fram en hage till hästarna med traktorn idag, en halvmeter snö överallt och skaren håller att springa på, för mig!!!

Sonja -

• Aleta

Soldemor, vad duktig du har varit. Städning är så himla svårt - att ta tag i, eller hur?

Grattis till biljetterna Canta.

Jisses Tinker, vilket oflyt! Nej, det är nog bäst att du håller i allt några år till! Jag fattar inte att de inte anställde dig förresten, de verkar behöva någon med koll på det där företaget. VD:n blev nog rädd att han skulle bli av med jobbet och att du skulle ta över istället.

Passion, nu börjar det bli dags för blommor här med tycker jag, men än så länge ser man bara lite av grusgången...

Liz och Mittiprick, jag brukar också lyckas stanna inne trots vackert väder, men idag tog jag mig faktiskt i kragen och gick ut med dottern så att hon fick åka lite skridskor.

Panzer, vad kul att mötet var lyckat och grattis till jobb. Tack för länkarna, är bara besviken över att häxannonsen inte syntes.

Idag har jag varit grymt duktig och tagit tag i massor som har lagt sig på hög under den här stressiga tiden som varit. Ringt och bokat om tandläkartid, bilprovning, betalat fakturor, sagt upp onödiga abonnemang, ringt om pensionen (den blir inte fet), pysslat med dottern, osv. osv. osv.
    Jag somnade när jag la flickorna och vaknade nyss, därav den sena timmen.
    Pust, hela huset behöver städas och mamma deppar. Det syns mer och mer skador efter allt vatten. Hon hade precis avslutat alla storrenoveringar som fasad, plåtar, fönster och hade sett fram emot en sisådär 25 år utan renoveringar, dvs hela hennes livstid. Ingenting går på försäkringen heller. Jag tror att vi får leva med sprickor i innertaken och det blir nog bara de värsta fönsterna som blir ommålade. Taket i matsalen däremot blir vi antagligen tvugna att riva ut, det kommer ett par experter och tittar någon kväll i veckan. Jaja, huset står i allafall. Tack igen Passion för att ni ryckte ut och hjälpte oss!

• Aleta

Tack för alla kramar.

Tinker, inrasade tak är inte att leka med. Visst är det otroligt vad tung snön är?!

Aaaj dfk, öroninflammation som gör så ont. Sist jag hade det och gick till vårdcentralen så fnissade de och: "Det där är ju en barnsjukdom!"

Otroligt att ni har det så kallt fortfarande, här värmer åtminstone solen så att de små blommorna känns möjliga snart...om det hittar fram i alla snön.

Im yours, jag hakar på, solpromenad och glass låter toppen!

• Aleta

Fjällbruttan, vad jobbigt! Det lät ju så härligt med renskinn i solen. En annan dag kanske?

Passionsblomman, du lyckades i allafall fånga solen på balkongen.

Jag hade en så fin bild av er två, flanellpyjamas på balkongen och jättemagen på renskinnet.

Fjosok, jag kan inte se att den är misslyckad på bilden, passar dne inte den som ska ha den?

• Aleta

Kramar till dig Mittiprick, hoppas att de kan hjälpa dig!

Och Passion, jag håller tummarna för en rik skörd, men 8 låter inte så tokigt tycker jag som inte kan något.

• Aleta

Kramar till Cantaton, det verkar du behöva.

• Aleta

Tinkerbelle, så otroligt jobbigt! Jag hoppas verkligen att han inte är så dum. Massor av kramar till dig.

Fler kramar till Fjällbruttan, nu får maken ta och bära dig resten av tiden!

Panzer, ja vad ska man säga? Stackars, stackars barn.
    Förresten, åk och titta på fina lantstället med Heloise!

dfk, en vän till mig blev precis inlagd för att hon hade ont i örat! De hittade inget, men var tydligen oroliga att det var bältros.

• Aleta

Passionis, vad spännande!

Många kramar till Didis, Mittiprick och Fjällbruttan. Är det någon fler som vill ha?

Panzer, de flesta människor är får kan man konstatera när man läser det där. Tyvärr. (Alla som har haft en skock får vet precis vad jag menar.)

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången