• Aleta

Tantvarning för 7:e gången

Den där tondövtestet förresten, det var en undersökning med där de ville veta om man hade mens eller var gravid eller annat. Skulle det verkligen påverka hörseln?

Maken är på väg till Stockholm så sakteliga, tåget var inställt så han sitter och väntar på en station i Småland någonstans, stackarn. Men vi har varit så duktiga i helgen, tack vare Passionsblomman och hennes sambos insats så har vi nu bara tre meter kvar av taket att röja och det gör jag imorgon när ungarna är på dagis. Inget mer droppande i tak och fönster!

• Aleta

Välkommen hem didis! Vad kul med pistmaskin och kälke, det låter mycket bättre än skidåkning.

• Aleta

Jag ska leta damhandske, är den fodrad? Ute är den inte iallafall, för då borde vi ha sett den.
    Nu är taket färdigrensat förresten! Jippie!!! Tack igen gulliga Passionsblomman!

• Aleta

Över 70% var ju normalt så det är väl inte fel? Dessutom är du ju kvinna och det verkade ju finnas någon mystisk korrelation till våra menscykler. Mysko!

Sonja68 skrev 2010-03-01 18:34:01 följande:
    75% :-S inte speciellt tonbegåvad va´?!
  • Aleta

Ojojoj Didis, vem kunde tro att det var mindre farligt i jättebackarna i Alperna? Hoppas allt går bra!

Här är det sorgliga besked, min häst har ont och alla prover tyder på att man inte kan göra det bättre, bara skjuta upp det oundvikliga. Suck! Jag vill inte tänka på det så jag försöker lösa det praktiska med att hitta en sällskapshäst till stackars pållen som blir kvar istället för att stå i hagen och storböla.
    De fyra shettisarna som vi blev erbjudna tilltalar inte maken. "Vad har du emot shettisar?" undrade jag.
    "Ingenting" sa han, "det är 4:an jag är emot!"

• Aleta

Jag är rädd för att det enda de där shettisarna kan är att se söta ut. De har använts som gräsklippare och är förmodligen aldrig ridna. Det skulle just vara snyggt!
    Rodeoskola för de minsta - äkta blåmärken garanteras!

• Aleta

Ska jag börja konkurrera med Big Bengt?
    Hmmmm, det kanske vore något.

• Aleta

Vilka bra grannar Villemoa, det låter som Passionsblomman!

Ja, det där med skador, det är nog många som behöver laga sina hus nu. De där skadorna går ju inte på försäkringen heller!

Jag hörde på radio att oppositionen vill ta bort både ROT- och RUT-avdraget, jättedumt! De som har råd att laga lagar ändå, men de som har det lite sämre måste ju låta bli då!
    Färre arbetstillfällen också, alla som har startat firmor som hjälper till med hushållsnära tjänster kommer att få slå igen.

• Aleta

Didis: Vilken häst! En sådan vill jag ha.

• Aleta

På tal om tantvarningar, har jag sagt att jag ger tecken med armen när jag ska svänga med minitraktorn på allmän väg?

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången