• Aleta

Tantvarning för 7:e gången

Brrrrrrrrrrr Blomman! på med ugnen och öppna luckan.

Lycka till på mötet Mittiprick!

Fjosok, två veckor, det är ju jättesnart, ska du gå på vigseln, eller till och med festen?

• Aleta

Ja?

Heloise skrev 2010-02-09 16:10:39 följande:
    Aleta
  • Aleta

Jag och min syrra satt och spånade på detta med att anställa folk som diskriminerar andra.
    Är det rätt mot de redan anställda att ta in en ny person som anser att homosexualitet är en dödssynd och som diskriminerar och utesluter de som är det?
    Om man har kvinnor på arbetsplatsen, ska man då ta in en person som anser att kvinnor är lägre stående?
    Lika lite som att man ska ta in någon som inte kan tolerera invandrare så ska man inte acceptera att andra grupper diskrimineras.

Panzerfaust skrev 2010-02-11 14:35:51 följande:
    www.svd.se/nyheter/inrikes/do-sarar-vart-ratt...Äntligen! Ett vettigt inlägg i debatten om DO.
  • Aleta

Välkommen hem bobou, jetlag är superjobbigt, hoppas att du kan sova ordentligt inatt.

Cantaton, en upplevelsegrej kan ju också vara att ge någon en sånglektion om det t ex är en möhippa, svensexa eller man firar någon. Då skulle den personen kunna få sjunga en sång för de andra och du resten. Eller om det är en mindre grupp och alla får sjunga varsin sång fast då coachar du dem bara lite istället för en riktigt lektion.

• Aleta

Huga Passionsblomman, det är ju hemskt!
    Ska man förvänta sig att bli överfallen så fort det blir mörkt?
    Vart är vi på väg egentligen?

• Aleta

Bra att du firar ditt beslut och är nöjd Fjosok, det är det viktigaste!

• Aleta

Hej alla tanter och farbröder!
    Idag har en takfarbror varit här och hackat bort is från en fjärdedel av hängrännorna. Natten till söndagen så satte det igång att rinna vatten i ett nytt fönster, vi hörde hur det plaskade! Två stadiga rännilar på var sida om mittstolpen rann och rann. Vi torkade och torkade tills det lugnade ner sig, då satte vi handdukar och blöjor i fönstret och somnade sedan (Vid ett-tiden sådär).
    Takfarbrorn hade bara en enda lucka i sitt fullspäckade schema, så imorgon ska jag försöka själv. Det är läskigt högt upp i liften.

Kram på er alla.

• Aleta

Passionsblomman, vad glad man blir!

Det kommer att gå jättebra med ditt tal, Heloise. Strongt av dig att tala på en begravning.

Själv har jag ont i hela kroppen. Jag har hackat is hela dagen. Jag hoppas att jag orkar med imorgon också, då kommer halva huset att vara klart. Takfarbrorn var dubbelt så snabb som jag kan man konstatera i alla fall.
    Sedan får vi se, hela baksidan måste skottas om man ska få dit liften. Kanske att jag hinner i helgen. Nu är jag trött.

• Aleta

Grattis Cantaton!

Im yours, jag gör praliner lite då och då, så det kan hända.

Halva taket är klart! Jag är såååååå trött. När resten ska göras vet jag inte. Hela baksidan måste skottas först om man överhuvudtaget ska få dit liften.

Imorgon åker jag och hälsar på min kusin. Sov gott och kramar!

• Aleta

Tack för den roliga länken Passionis!
    Få se om jag hittar några diskussionstrådar.

Här har istapparna börjat bildas igen...

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången