Tantvarning för 7:e gången
Då kan vi sjunga duetter.
Då kan vi sjunga duetter.
Jaha, nu har vi hittat en häst. Jag menar verkligen hittat!
När jag skulle skjutsa dottern till minimusikalträningen så stod det en liten shettis utanför garaget.
Det var en svart hingst med jättelång man, han hade väl känt doften av våra ston. Efter en hel del pyssel lyckades jag fånga honom och sedan var det bara att kasta sig i bilen och iväg. Mamma ringde polisen under tiden.
Nu har jag pratat med en granne som också har häst och hon tror att det är samma hingst som var här för några år sedan. Den gången fångade hon in den, men ingen hörde av sig. Tillslut åkte de runt och letade och hittade ett ställe (nästan 2 mil bort) som hade shettisar. När de frågade om de inte saknade en så sa de: "Va, lever han? Vi trodde att han hade blivit träffad av blixten."
Hur konstig är man om man inte ens letar efter sin häst? Eller åtminstone ringer polisen och säger att den är saknad?
Jaja, han har mat och vatten och nu vet jag ungefär var ägaren bor...Får se om jag lyckad få tag på människan.
Jag blev jätterädd först! Det var något svart som stod och lurade i mörkret, jag trodde att det var en hopkrupen människa.
Visst är det helt otroligt!
Nu har jag kollat på eniro.se och det finns ungefär 15 som bor i byn där vi tror att den hör hemma. Jag ringer imorgon och frågar om någon vet vem som har shettisar som de inte saknar...
Jösses!
Im yours skrev 2010-01-20 21:43:56 följande:
Bahamas! Då kan vi ha tantträff där!
Fjällbruttan, du är för härlig! Hittar något positivt i allt.
Nu har jag hittat en ägare till hästen. Han frågade om jag inte ville behålla den. Jag kunde få de andra han hade också, totalt fyra stycken shettisar. Jag tackade nej.
Fatta! Det var det här man drömde om varenda dag som barn och hästtokig, att någon skulle komma fram och fråga om man ville ha en häst. Det tog emot lite att säga nej, men det blir för dyrt med fyra hästar till, de ska ju ha mat och hovslagare. Dessutom så hade min man gått i taket.
Diz-Jag och min man sjöng båda under vigseln. Jag tog ett varv själv och så sjöng vi ett varv med stämmor.
Passionsblomman, behöver inte du fyra små hästar i trädgården?
*Håller tummarna för Villemoa och hejar på Cantaton*