Tantvarning för 7:e gången
MittiPrickBrud, här kommer en extra kram och en liten bit varm sandstrand att gå barfota på i tanken. Hoppas att det kan hjälpa litegrann.
MittiPrickBrud, här kommer en extra kram och en liten bit varm sandstrand att gå barfota på i tanken. Hoppas att det kan hjälpa litegrann.
Ånej Boubou! Ta till alla huskurer som finns, någon kanske hjälper?
Ont i halsen? Gurgla dig med ljummet saltvatten. Äckligt, men effektivt. Ipren, Alvedon?
Finns det inte någon huskur mot hosta som innehåller öl och socker och mandel?
Fast sova är nog det bästa. Hoppas, hoppas att du kryar på dig snabbt!
Lillan har ont i ryggen igen. Nu sitter jag och väntar på att de ska ringa från sjukhuset. Usch, jag är så himla orolig!
Lillans läkare jobbade på akuten idag, men han skulle försöka ringa imorgon. En sjuksköterska ringde och sa att vi skulle ge henne Alvedon så länge.
Kjell, tack för dagens gapskratt!
Diz, stackars liten.
Sonja - vilken sötnos hon är!
Jag har sett det Passionsblomman och visst är det irriterande?
Maken befinner sig mellan Chicago och Los Angeles just nu. Jobb, jobb, jobb. Han kommer inte hem hit förrän nästa lördag. Förra gången lillan fick ont i ryggen så var han också borta. Han föreslog att det kunde bero på det, men kan verkligen en tvååring få ont i ryggen av att pappan reser bort?!
Jobbigt Cantaton, men vi tror på dig!
Du kommer att ta dig igenom detta, det är du dessutom väl värd!
Lillan verkar lite bättre idag, hon säger inget om ryggen, men är fortfarande hängig.
Jag börjar också få lite jobbångest. Ska jag starta eget eller inte? Allt är så dyrt och jag vet inte om jag vågar investera. Mamma har fått sänkt pension också så vi måste sätta oss ner alla tre när maken kommer hem och göra en gemensam budget.
Mamma berättade idag att hon hade hyfsad pension förr innan sossarna sänkte pensionen för änkor och handikappade med 4000:- i månaden på en gång. (Den här sänkningen var bara 57:- i månaden.)
Ha! Och sossarna beskyller den nuvarande regeringen för att ge sig på de svagaste och mest utsatta! Man ska inte kasta sten...
Bravo Fjällbruttan!
Och vad duktig du är som kan be om hjälp, det är jag urusel på!
Ja, jag måste sätta mig ner och göra en riktig kalkyl så att man inte kastar sig in i något som är omöjligt.
Visst är 4000:- helt galet! Mamma ringde och frågade hur i hela friden folk klarade sig och de (antar att hon menar Försäkringskassan) berättade att folk ringde och grät för att de måste lämna sina hus. Hemskt.
Visst är det hemskt med Haiti, jag har skänkt 1000:- för att känna att man har gjort något. Det är väl tveksamt om det ryms i vår budget, men det får gå.
Lillan somnade i sin mormors famn nu innan lunch och sover fortfarande. Jag är så orolig så jag vill bara gråta, vad är det för fel?
Julpyntet försvinner faktiskt mer eller mindre av sig själv här. Om man lämnar det tillräckligt länge får mamma nog och plockar undan. Ljusstakarna vill jag ha kvar, det är ju så mörkt annars!
Idag ringde lillans favoritdoktor. Han vet inte heller vad det kan vara. Eftersom hon har blivit bättre efter att ha fått alvedon så ska vi avvakta och om hon får ont igen får vi komma in för en ny undersökning. Fast då får de leta i blindo, för de har verkligen kollat allt möjligt. Suck.
Lillabruden, min man blir alltid sjuk när jag är sjuk känns det som. Det tycker jag är mest irriterande faktiskt eftersom han (precis som flera andra redan har konstaterat) då blir sämre än jag och inte kan pyssla om mig utan det blir snarare tvärt om.
Passionsblomman, jag vet hur ni har det. Jag har jobbat som behovare. Man hoppas ju på att komma först i fråga när det blir en fast tjänst ledig och dessutom vill man försöka få ihop timmar. Jobbigt om man har familj hemma. Jag var åtminstone singel på den tiden. Jättejobbigt de månader som man inte fick jobb så att det räckte till hyran heller. Jag håller alla tummar och tår för att han ska få en fast tjänst.