• Aleta

Tantvarning för 7:e gången

Stort leende från öra till öra!
    Nu har härliga Passionsblomman och hennes underbare sambo åkt. Det har hackats och skottats och pratats och druckits vin. Jag har sovit gott utan att tänka på rinnande vatten i huset (när Blomman och jag väl gick och la oss, vi hade lätt kunnat prata hela natten ).
    Jag skickar en massa tack, tack, tack igen!
    Vi var verkligen på väg att gå in i alla väggar som finns, men nu känns allt toppen!
    Lite vatten i huset, vad gör det?
    Maken skottar tak och jag ska leta fram kläder till flickorna (och mig själv insåg jag plötsligt ) för vi ska på dop ikväll.
    Hoppas att det gick bra att köra Blommis!

Kram på er alla andra tanter!
  • Aleta

Skönt att det gick bra att köra hem (för det antar jag eftersom du är här).
    Han får gärna komma hit och köra traktor igen, han skulle nog gilla att köra ris med gripklon. Han fixade ju snökedjorna galant också!
    Mamma hälsar så mycket. Telefonen ringde ju precis när ni skulle åka.
    Vi är nästan klara med verandataket, bara lite kvar. Vi är ju inte riktigt så starka som somliga...
    ("Jag är minsann nästan lika stark" säger min man lite småputt i bakgrunden. Han hälsar också såklart och tyckte att det var jätteroligt han med!)

• Aleta

Mmmmm paaaj. *slurp*
    Vi har ju varit på dop och ätit smörgåstårta vi. Tyvärr så blev ungarna supertrötta så vi fick gå hem före tårtan.

• Aleta

Trött men glad. Maken håller på att söva ungarna med Wendy&Lisa låter det som. Han brukar alltid spela musik för dem tills de somnar.
    Jag mitt lata skrälle säger: "Nu måste mamma jobba, sov gott" och så smyger jag mig ut till datorn och loggar in på BT...

• Aleta

Lite kul: Tondövstest, svårt!
    jakemandell.com/tonedeaf/
    Jag hade 80,7% och maken 94,4% men han är extremt duktig. Han sitter och retar sig lite på att han inte hade 100% och jag sitter och funderar på hur många av mina svar som kanske var ren tur...

• Aleta

80,6% skulle det stå, men vad är väl en promille hit eller dit om den inte sitter i blodet.

• Aleta

Det var ju hur bra som helst!
    Över 90% är extremt bra. Det är ju avsiktligt ett svårt test så att duktiga musiker sällan har över 80% stod det.

Fjosok skrev 2010-02-28 14:47:50 följande:
    91.2Det var mao några år sedan jag gjorde gehörsprovet när jag sökte till musikhögskolan ...
  • Aleta

Synd på huset Soldemor, det är inte lätt att hitta sitt drömställe.

• Aleta

Det förstår jag!
    Vilket hemskt prov.

Fjosok skrev 2010-02-28 14:57:40 följande:
    Har alltid haft extremt lätt för sådant där. Däremot, som vi skulle kunna göra, att höra ett sådant exempel som i testet men med exempelvis med tre fioler, och skriva ner mittenstämman av dom tre, det var värre.Dvs lyssna funkar men att sen koppla ihop det med en notbild. Där kurkade jag som en dåre.Var flera i klassen som bröt ihop på den tentan ...
  • Aleta

Ni slapp väl inte undan tritonussubstituten Fjosok?

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången