Tantvarning för 7:e gången
Ooooh, lapp i tvättstugan! Riktig tantvarning på den!
Ooooh, lapp i tvättstugan! Riktig tantvarning på den!
Utom lapparna i tvättstugan! Det kanske finns någon slags hemlig kod där som du har missat...
Sonja, de är så söta!
Tack för styrkekramarna, jag ska få låna en gammal fjording som var kompis med min häst innan. Det känns bra, då får jag tid på mig att fundera på vilken sorts häst vi ska ha.
Jag har meddelat de som tycker om hästen så att de får en chans att ta farväl om de vill. Jag skulle själv bli så hemskt ledsen om jag fick veta något sådant när det var försent. Det kommer att ske på måndag eller tisdag.
Tack för kramarna Villemoa! (Och alla ni andra, tack igen.)
Cantaton, depression är inte att leka med, se till att få hjälp och medicin!
Passionis, det hände mig med! (Undersökningen alltså.)
Sonja, vad härlig med barnkören och ungar som lever sig in i allt.
Det är så härligt med alla kloka tanter!
Krya på dig Soldemor.
Tack Daa, det skär verkligen i hjärtat, men när jag ser hur ont hon har så finns det inget annat alternativ. Det är skönt att få stöd ändå, för det finns alltid folk som ser till att ge en dåligt samvete över beslutet.
Stoooora kramar tillbaka!
Dagens start - lillflickan (2,5 år) kravlade sig ur sängen i morse, mässande: "Inte skrika, inte skrika, inte skrika, inte skrika."
Igår fick hon massor av beröm när det sedvanliga morgonbråket över kläder och påklädsel uteblev. (Brukar vara fram till bilen och hon har starka lungor!) Tydligen gick det hem! Hon har behärskat sig idag också och bara gnällt litegrann samt missnöjt dragit i tröjan hon egentligen inte ville ha. Helt underbar!
Tänk vad lite det krävs för att glädja ett modershjärta!
Hej alla goa tanter och tantgubbar.
Jag skriver inte så mycket, men läser och mår bra av att ni finns.
Känner mig stressad upp över öronen och orkar liksom bara det mest akuta. (Tack igen Blomman, utan dig och din sambo hade jag legat under täcket hela dagarna vid det här laget.)
Cantaton, dra ner på allt, eller åtminstone dina höga krav innan det är försent. Det tar lång tid att komma tillbaka, ett par år åtminstone.
Heloise, jag håller tummarna för att Anita har varit snäll.
Många kramar.
Ps. Ingen mer is på taket, sällskapshäst hämtas imorgon kväll, nödslakt kommer söndag eller måndag.
........
Ny betydelse på ordet "hajja": "Hajja mig" det är när man lär sin lillasyster att leka kung-fu och göra låtsasslag samtidigt som man skriker "hajjaaa!"
Hej kära tanter!
Nu ligger jag långt efter, men jag läser och ler, förfasas, hejjar, skrattar, gråter och skickar kramar till er allihop.
Själv har jag inget roligt att skriva, fina hästen har fått somna in. Det gick fort och hon fick kalasa på så mycket kraftfoder som hon ville ha.
Det har varit några riktigt jobbiga dagar, för den firman jag bokade in först visade sig vara jättestruliga och kunde inte säga att de hade för mycket att göra utan lovade och lovade att komma. Tillslut så på måndagkväll (de hade sagt att de kanske skulle komma på söndag, annars måndag och i absolut värsta fall tisdag) då ringde de och sa att om jag fixade en traktor med frontlastare så att jag kunde lyfta upp hästen på deras släp så kunde de komma på torsdag!
Det hela slutade med att jag bad en annan firma komma hit och de kom idag. Jag fick också ringa veterinären för att få mer smörtstillande. När jag kom till apoteket så hade inte e-receptet kommit fram, men den snälla apotekspersonalen tog hand om sin gråtande kund och fick tag på en veterinär som hjälpte till som tur var.
Skönt att det är över.
Tack tanter.
Eller hur Passion! Maken var så upprörd så han visste knappt vad han skulle göra när han ringde hem för att höra hur det var och det var mitt i värsta strulet. Jag har i allafall meddelat distriktsveterinären som blev mycket tacksam att få veta detta, för det är jätteviktigt att ha någon pålitlig till sådant här. Dessutom så kan jag inte föreställa mig hur jobbigt det skulle ha varit att lyfta på hästen själv! Hur många kan göra det? Nu fixade han allt otäckt efterarbete medan jag gick och hämtade pengar.
Hu, nu pratar vi om något annat.
Cantaton, trestrukna f#, var ligger det? Vid Alfa Centauri någonstans? (Sällar mig till Mittipricks avundsjuka altklubb.)
Har ni förresten hört att Svenskt Visarkiv är i fara? Någon utredare har fått för sig att det inte är viktigt! Samlingar, inspelningar, jazz och visor. Det är ju jätteviktigt!
Kolla uppropet, upprop.nu/IVAT
Carola verkar inte ha skrivit på än, men det kan väl du tipsa henne om Cantaton? Lill Lindfors, Louise Hoffsten, Mikael Wiehe, Svante Thuresson med flera har skrivit på redan.
Det här tyckte jag var en typisk fråga för ilskna tanter med handväskor att protestera mot. Kom igen, ladda handväskorna!
Jag älskar elefanter!