• Aleta

Tantvarning för 7:e gången

Passionblomman, välkommen hem!!!
    Så härligt att höra dig låta så glad och så spännande det blev nu!

• Aleta

Hem och ruva min lilla höna!

passionsblomman skrev 2010-03-25 21:25:05 följande:
    Ja, ÄGG-stra spännande påsk blir det i år!
  • Aleta

Vad har hänt dfk?

Fjällbruttan, vilken åsikt tanten har!
    Jag gick till hennes blogg och klagade. Skrev så här:
    Ursäkta, men har du läst avhandlingen?
    Jag läste precis sammanfattningen som finns utlagd på nätet
    www.avhandlingar.se/avhandling/75ae8b62b6/
    Den handlade ju om huruvida skadorna ökade eller inte ifall föräldrarna struntade i att följa de förebyggande råd som BVC och andra delar ut.
    Slutsatsen var väl snarare att de föräldrar som inte följde råden hade större risk att få skadade barn. De som inte följde råden hade ofta invandrarbakgrund vilken kan tyda på att de helt enkelt inte förstod råden eftersom de är på svenska.
    Man kan inte göra egna personliga tolkningar och sedan gå ut i media med dem som om de vore sanningar, mycket oproffesionellt!
    Jag tycker att du ska göra din undersökning och kom sedan tillbaka når du har lite fakta. Glöm inte att din avhandling ska opponeras först.

• Aleta

Har ni också fått ett konstigt meddelande i gästboken från en Rossy som vill att man ska maila henne?

• Aleta

Tack Fjällbruttan. Jag är bara en helt normal tant som lägger näsan i blöt och kommer med pekpinnar.

Oj Panzer! Vilket coolt kylskåp! Jag kunde tänka mig det rosa och en rosa kitchen aid.

Passionsblomman, kök kräver mycket omtanke...jag vet inte om du tänkte på att vi hade rutigt golv i köket? Jag verkligen hatar det, men färgerna är ju fina.

Kramar till dig Tinkerbelle, hoppas ni kan reda ut det där fort. Så himla jobbigt för dit!

Dfk, kram till dig med.

Mittiprick, jag kan fortfarande inte få länken att funka, men jag gick in på din hemsida och lyssnade lite igen. Jättevackert!

• Aleta

Klart man får spela spel dfk!
    Det gör ju jag och min man jämt. Ungarna brukar böna och be att vi ska spela Plants vs Zombies, de tycker att det är jättekul att titta på.

• Aleta
    Heloise skrev 2010-03-28 12:54:33 följande:
    Jag ska tydligen dela ut FP reklam efter jobbet idag, jo för jag vill så gärna gå till 150 hus och frysa rumpan av mig efter 11 h jobb. Men Panzer säger att jag måste uppoffra mig om jag vill komma till Bryssel! Undra om Jackie Kennedy Onassis var tvungen att knata runt Boston och dela ut Jfk pamfletter ? Tveksamt väldigt tveksamt...
  • Aleta

Mittiprick, så trist! Kramar till dig.

Passionsblomman, du sliter väl inte ut dig i trädgården?
    Du ska ju ligga på soffan och käka praliner...synd att jag inte har haft tid att göra några nya. Det blir en hektisk vår. Varför kan man inte låta bli att boka upp sig alldeles för mycket?

dfk, ibland kan man få gnälla lite, han verkar ju ha hållit med dig, annars hade han väl inte satt fart.

• Aleta

Inte illa alls!
    *jag och flickorna stuffar med*

passionsblomman skrev 2010-03-29 18:45:37 följande:
    Alltså, jag måste nog köpa mig en skiva med de där kakor&bönor-tjejerna...www.youtube.com/watch*stuffar runt*
  • Aleta

Heloise och Panzer, ni får offra er lite för konsten...

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången