• Augusta2011

Secret box - skulle du våga?

Jag vill jättegärna ge min blivande en oförglömlig morgongåva men vad ger man till någon som "har allt". Smycken eller dyl. är helt uteslutet, han gillar inte sånt.

Tanken har slagit mig att ge honom en sådan där fotobok med sensuella foton av mig. Men aaaaah jag vet verkligen inte om jag vågar! Jag vet att HAN skulle älska att få något sådant av mig, men det är verkligen ingenting som ligger i linje med saker jag "brukar" göra. Ni vet, att spela sensuell inför en kamera i bara underkläder känns väldigt främmande och lite "pinsamt"!

Jag vet helt enkelt inte om jag vågar MEN kanske kan tänka mig att göra det ÄNDÅ bara för att det vore en så speciell och personlig gåva.

Skulle ni kunna tänka er något sånant till era blivande män eller blir det bara löjligt? Vad tror ni?

• Svar på tråden Secret box - skulle du våga?
  • Angel2

Oj.. ja det hade ju varit super kul att göra
    Jag skulle jätte gärna göra en sån till min man. men lite pinsamt skulle jag nog oxå tycka. Det är ju väldigt främmande och så.. =)
    Men nog skulle min man oxå bli både överaskad och glad över en sån morogngåva.

Nu blev jag sugen på att göra en till min blivande =)

Hur hade du tänkt göra. Leja ett proffs eller?
    Tycker absolut att du kan göra det.

• Augusta2011

Haha ja visst vore det en ganska häftig grej? Och kanske att det blir en ännu mer speciell gåva just eftersom det är något totalt oväntat?

Jag skulle leja någon proffesionell, har kollat runt lite på olika fotografers hemsidor för att se exempel på hur slutresultatet kan bli. Viktigt att personen har bra kamera och även kan bearbeta fotona efteråt så att det blir bra Svart vita bilder skulle det nog få bli för min del.

Men det kostar ju en del så man vill ju inte fnissa/flamsa bort hela grejen så att det inte blir några fina bilder! Haha... oj oj...

• Angel2

Ja det vorre verkligen häfftigt kanske ska kolla upp vad det skulle gå på.. =) super kul ide du hade.

Ja visst är det de, det är ju dom bästa presenterna som är helt oväntade. Tycker verkligen att du ska göra det.

Skulle oxå vilja ha svartvita i så fall =)

• Project Love

Jag har inte gjort det själv men jag var med som "moraliskt stöd" åt en kompis vid en sådan fotografering för något år sedan. Hon trodde som ni att det skulle kännas fånigt och att det handlade om att kråma sig och vara sensuell inför en kamera, men faktum är att det blev väldigt... vad ska jag säga, kliniskt och totalt osexigt. Inte bilderna alltså för dom blev toppencoola, men situationen som sådan var väldigt harmlös. Fotografen var super också och hon försökte inte alls jobba på sexighet eller så, men hon var gudomligt duktig för min kompis ser ut som värsta topmodellen på bilderna och hon säger att hon ser mycket mer avslappnad ut än vad hon någonsin hade kunnat föreställa sig.

Jag skulle också kunna tänka mig att göra något sådant men då är det verkligen ett krav att det är ett proffs som är van !

• Augusta2011

Vad intressant att höra - tack!

Om det skulle vara mer så som du beskriver, dvs att det blir mer som ett "jobb" - stå så, vrid på huvet, titta uppnåt osv - så känns det mycket mer drägligt. Betydligt svårare om man skulle "improvisera" (jag skrattar vid bara tanken) då skulle det bara bli pankaka haha

Kommer du ihåg vad fotografen hette som din vän var hos? Alltid tryggt med referenser och om hon var nöjd så låter ju det bra.

• 27juni2009

Jag kan tala om för er att jag hade precis samma tankar som er för ett år sedan
    Tyckte tyvärr att proffs fotograferna tog för mycke betalt, så jag kontaktade en tjej som har de som hobby att fota. Det belv hennes första secret box o vilka underbara bilder. o angående att improvisera, de var inga problem o jag e absolut varken nån linslus eller modell typ. Min man blev överlycklig av bilderna som jag fick i både färg o svartvitt o något porrigt blev där överhuvudtaget inte utan väldigt sensuella vackra bilder

om nån skulle vilja se någon av dem så får ni inboxa.

• Augusta2011

Vad intressant att höra från någon som prövat själv! Kan tänka mig att det verkligen är SÅ roligt att få, en riktigt personlig och unik gåva. Och roligt att ge också så klart

Men hur gick det till om hon nu var hobbyfotograf, alltså fick du själv bestämma hur du ville "posera" (svårt?) eller hjälpte hon till med tips? Vad för lokal var ni i, en studio? Hade du kollat upp hennes referenser innan? Och - vad kostade det? Många frågor

Det vore jättekul att få se resultatet om du vill visa. Vet dock inte hur man inboxar...

• Project Love
    Augusta2011 skrev 2010-01-25 16:19:04 följande:
    Kommer du ihåg vad fotografen hette som din vän var hos? Alltid tryggt med referenser och om hon var nöjd så låter ju det bra.
    Nja, jag gör nog inte det, inte tillräckligt för att vara någon hjälp i alla fall misstänker jag. Jag vet att hon hette Linda (det gör min syster också och därför kommer jag ihåg det), men mer än så vet jag inte. Jag har det nog angivet i något mail från min kompis hemma men det kommer jag inte åt nu.
  • kapellösa

Jag gav min karl en julkalender med sensuella foton av mig. Jag gav honom alltså en ny bild varje dag fram till julafton. Det var mycket uppskattat. Jag hade en bekant som hade en riktigt bra kamera och studioutrustning, så för mig blev det inte så dyrt heller
    Det enda är att det kanske tar några foton innan man blir bekväm med fotografen och "kan släppa loss" lite mer. Men för mig gäller det även när jag ska ta vanliga "påklädda" kort!

• Augusta2011

Oj vad modigt! En kalender är också en bra idé

Svar på tråden Secret box - skulle du våga?