• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

mugglan - här i kommunen kan man åka och hämta grus till uppfarten och dylikt. det enda som krävs är att man har med sig egna hinkar!

• viktualia

Mindre - godissuget är svårt här också.. tyvärr är det slut men sockersuget fick sitt med en sked honung!! Läste f ö nånstans att man under en förlossning förbrukar 500 kcal i timmen - gäller att ladda *fnissar*

• passionsblomman

Mugglan, just för att du ÄR 39 så fattar de väl för tusan att du inte har all tid i världen att vara lugn och cool och vänta och se!
    Det är väl absolut en bra idé med undersökning och att få närmare koll på läget för just dig och dina förutsättningar!
    Håller helt med Tinga i rådet om Pergo också.

Vad gäller uppfarten skulle jag köpa en hink med sådant där salt som tinar bort isen. Det finns på macken tex.

Lilla Snigel, BRA att känslorna kommer ikapp! UT med tårarna bara! Det hjälper!

Koko, *världens största kram!* FY vad jobbigt!

Sweet, jag hopp-as verkligen att du struntat i alla dina hopp-alternativ!
    Tycker det låter som att du närmar dig ett annat jobb så smånigom. Kanske i Karibien?

Vickan, visst ÄR det jobbigt med en hjärna utan off-knapp sådär på nätterna! Men det är klart, det ska in i den att det faktiskt tänker komma en alldeles riktig bebis snart. Det är ju ingen småsak precis att omfatta med förståndet.

Ore, vad kul att dopet gick så bra! Jag glömde kommentera dina blomarr- det lät jättefint!

Hmm... vad var det mer jag tänkte på...........................

*funderar och postar så länge*

• muggles

Här fick man tydligen hämta gratis grus i v1 - jahapp, det har jag ju missat då...

• muggles

PB: tror att man eg inte får salta här i Götet (miljöskäl el nåt). Men jag har faktiskt funderat på att ta koksalt Jag får väl åka till Hornbach och köpa en hink grus...

• viktualia
    passionsblomman skrev 2010-02-01 13:13:30 följande:
    Vickan, visst ÄR det jobbigt med en hjärna utan off-knapp sådär på nätterna! Men det är klart, det ska in i den att det faktiskt tänker komma en alldeles riktig bebis snart. Det är ju ingen småsak precis att omfatta med förståndet.
    Näee verkligen INTE!! Därför är det bra att gå på UL nu... kommer ju få se Trollet och det kanske gör hela grejen lite mer konkret.. hm....

Mugglan förresten - Passionsblommans tips om salt är bra! Får du inte tag i "vägsalt" så funkar faktiskt vanligt hushållssalt också..
  • muggles

PB: men du vet - de tycker oftast ändå att man ska ha tålamod och låta naturen ha sin gång. Jag hoppas att han är vettig och att man åtminstone kan ha ett samtal kring de här frågorna och vad han tycker man kan göra, hoppas också på en undersökning så långt det nu går att se ngt. (Blodprov? Kan man mäta prog-halten?)

• Lapinette

mugglan - låter sunt med ett besök och samtidigt förstår jag att man en dag behöver landa och njuta av det liv man faktiskt har ... och inte det som man hoppas på att få.

Liten - helgen var suverän och bäst var Tony Stones house i lördags. Körde bara en spinningklass fast jag hade två inbokade men kl 09.00 i söndags kände jag inte för att köra mig slut av någon fransman utan tog faktiskt sovmorgon.

• nennesjuttioåtta

mugglan
    här får man också hämta gratis grus året om, vad synd att det inte funkar så överallt! Däremot så av miljöskäl så finns det ett "salt" som vi köpt på Konsum,TöaLätt eller var det heter. En stor grön burk med små pluttar som är gult när man strör ut det. Funkar väl sådär halvbra (har inte testat så mycket) Det är skonsamt mot djur (svider inte på tassar) och natur. En blandning av grus/salt är ju annars det bästa, eftersom det oftast fryser till igen om det är tjockt islager, så fryser ju gruset fast och man slipper dra in det.

• viktualia

dags att ladda för att bli upphämtad av maken... hm... snöskoter hade nog varit smidigaste transportmedlet i det här väglaget.. hm....

återkommer med UL-rapport senare!

Tack för att ni finns!
    /nervig Vickan (som är nervös över hela grejen snarare än att just sätesbjudning känns som värsta hotet)

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge