• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

Liten, jag förstår precis hur det känns! Sista månaden ÄR jobbig! Hoppas att tiden går fort nu och att Ännu Mindre kommer så fort hon/han är färdigbakad.

Vickan, ooh vad skönt! - hur går det förresten med den där magbilden, *någon* magbild måste ni väl ändå ha att visa Trollet (och oss här) så småningom?

• Telis

Hur länge går man på kontroller på BVC en gång i veckan? Eller är det bara vi som gör det för att Televinken gick upp dåligt i vikt?

• Parnassia

Härligt Vickan!! Och vad kul med en kille!
    Sa det nåt om rörlig/ruckbar/fixerad?

Tyckte du att du såg nåt vettigt på skärmen? Såg du de ädlare delarna?
    Jag var på ett sent UL med E och jag fattade inte vad som var upp och ner på bebisen, det var bara massa hud och bebis överallt tyckte jag.

Jag vill oxå se magbild!!

• Parnassia

Telis, vi gick nog en gång i veckan i ca 2 mån trots att E gick upp bra i vikt från början. Det kanske är ett standardschema?

• viktualia
    Parnassia skrev 2010-02-01 14:51:27 följande:
    Härligt Vickan!! Och vad kul med en kille! Sa det nåt om rörlig/ruckbar/fixerad?Tyckte du att du såg nåt vettigt på skärmen? Såg du de ädlare delarna?Jag var på ett sent UL med E och jag fattade inte vad som var upp och ner på bebisen, det var bara massa hud och bebis överallt tyckte jag. Jag vill oxå se magbild!!
    Näee de sa inget om rörlig/fixerad.. hann liksom inte säga pip... förutom att läkarn som gjorde ULet frågade om vi ville veta kön och då sa vi ja. Och japp, då zoomade han på testiklarna. Och efteråt insåg både maken och jag att vi måste fila lite mer på pojknamn.. vi var mer nöjda med tjejnamnet..... hmmm
  • BrudSommar2006

Telis, jag tror att vi gick rätt ofta med Iris men nu med Astrid sade hon bara att jag kunde ju höra av mig eller komma in på någon av deras drop in tider när jag kände för det. Vi är ju lite nufikna på hur lång hon är för vi har ju inte fått någon längd sedan hon föddes och vi går och väntar på att hon ska bli 53 cm så att vi får ha henne i bärselen! Maken har varit framme med tumstocken men hur han än drar i henne får han inte fram mer än kanske 51,5 hittills...

• snaily

Vickan
    Snart är det vårvinter och då vill jag inte resa bort från fjällen. Sen är jag sån som gillar den svenska sommaren, helst på Ön då du vet, så början av september är perfekt tycker jag. Så hinner man längta lite också.
    Kul med bilder!

Telis
    Hur gick vägningen idag då?

• BrudSommar2006

Vickan, grattis till lillkillen med huvudet åt rätt håll! Vad roligt med en liten kille men jag har ju tippat på en tjej hela tiden! Där ser man... Har det inte gått att se tidigare eller har ni inte velat veta förrän nu?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge