• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Liten med Mindre

Vickan - grattis till troll-killen och att han har rätt riktning i tillvaron.

Jag tror faktiskt, av dagens kängor att döma, att Grynet i alla fall har huvudet något sånär i rätt riktning fortfarande.

Telis - jag minns faktiskt inte att det var så bökigt med Mindre sista månaden. Men förmodligen var det så. Fast den magen var liiite mindre, och så fanns bara mig själv att ta hand om. Var förkyld till 2 dagar innan förlossningen den gången. Hugaligen!

Telis igen - härligt jobbat av lillkillen med maten. Skönt att vikten är på väg rejält i rätt riktning.

Och - tack o lov - ingen amerikan förrän imorgon. Fast han verkar vara en trevlig prick, för han hörsammade min beställning på chocolate chips, då marknaden är hemma är så uselt dålig.

• Ore

Nähä, gissade oraklet på en tjej...? Jaja, undantaget som bekräftar regeln, kanske

• muggles

Koko: tack för kramen! Jag tänkte förut när jag läste ditt förra inlägg att "JA, massor av mat på dagen är bra för nattsömnen" men så glömde jag skriva det. JAg tror du är på rätt väg där! När det gäller kväljningar så hade Moa dem också (fast inte så illa att hon faktiskt kräktes, mer att man tyckte synd om henne). Det kanske är så att olika barn har olika stor passage? Och att vissa barn behöver växa lite mer innan de kan svälja bitar? För Moa gick det iaf över i 8-9 mån ålder.

• BrudSommar2006

Telis, vad bra med viktuppgång! Här är vi ju uppe i 4,2 kg redan, ska bli kul att se hur det går för dem framöver, de ligger ju så lika, Astrid och Televinken. Har ni bestämt er för AMs storsons namn nu förresten?

• nennesjuttioåtta

wohohooo åter tilbaka efter en genomgång med "the thing"

Grattis till killen Vickan! Jag tror misstaget hos Oraklet ligger inom det vanliga "undantaget som bekräftar regeln". Vad skönt att han lagt sig åt rätt håll! AAh vad coolt! Han är på väg!!!

Tinga
    grattis till en bra start på jobbet!!!!!

Måste kolla galleriet nu... sen POWERPOINT!! Yei....

• Parnassia

Snaily! Det låter som ett mycket bra resonemang kring valet av tidpunkt för resan. En av mina bästa fjällupplevelser är en vårtur på skidor på Getryggen. Vi hade bara sportBH och långkalsonger på oss..Varmt och soligt och en fantastisk dag!

Vickan! Aha, spännande med en bebis till där. Hade dock inte koll på att vi var så jämna med ettan också...

• Parnassia

Vickan! Fin mage! Känns det som att den har sjunkit nåt jämfört med innan?

• nennesjuttioåtta

Ore
    hahaha samma tanke..

Abropå Meindl-kängorna, jag tyckte de var apsköna från steg 1, har knappt fått några skavsår mer än en blånagel efter strapatsen ner från Kebnekaise där jag knappt kände av hälen på hela vägen men desto mer trångt i tårna, hahahah!

• BrudSommar2006

Jag inbillar mig att Astrid kräks mer än Iris gjorde men så är hon mer svårrapad också, får väl se hur det utvecklas, det är ju långt kvar till smakisar än.

• nennesjuttioåtta

ooh Vicka, vilken söt mage!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge