• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily

Parnassia skrev 2010-02-01 15:25:42 följande:

Snaily! Det låter som ett mycket bra resonemang kring valet av tidpunkt för resan. En av mina bästa fjällupplevelser är en vårtur på skidor på Getryggen. Vi hade bara sportBH och långkalsonger på oss..Varmt och soligt och en fantastisk dag! Vickan! Aha, spännande med en bebis till där. Hade dock inte koll på att vi var så jämna med ettan också...
    Hade INTE en av mina bästa fjällupplevelser på Getryggen - det var dimma och nästan storm! Absolut noll utsikt från toppen. Men det var skönt i bastun efteråt!
  • fru AM

Måste bara kommentera att ni är så himla hippa och outdoor-iga allihop och har så fina kängor (Mengele eller vad dom hette)

Själv har jag mer och mer blivit indoor-typen. Var finns våran utrustning???

• Telis

fru AM skrev 2010-02-01 16:01:01 följande:

Själv har jag mer och mer blivit indoor-typen. Var finns våran utrustning???
    Är det inte den du brukar köpa på Auktionskompaniet?
  • viktualia

fru AM skrev 2010-02-01 16:01:01 följande:

Måste bara kommentera att ni är så himla hippa och outdoor-iga allihop och har så fina kängor (Mengele eller vad dom hette) Själv har jag mer och mer blivit indoor-typen. Var finns våran utrustning???
    AM - du är för rolig!!!

Och eran indoorutrustning är ju alla glamourprylar med kristallskålar, leopardmönstrade tights och annat coolt...
  • viktualia

jag har för övrigt INTE några Meindlkängor utan är lagom konservativ och traskar omkring i ett par hederliga Lundhags...

• Lapinette

Vet inte ens vad jag har för märke på mina vandrarkängor men de är inköpta i Frankrike ... fast ni kanske diskuterar några andra slags kängor. Hänger inte heller med när det gäller "outdoor". Jag som mest harvat omkring i sunkiga gympasalar eller gym.

• snaily
    viktualia skrev 2010-02-01 16:07:19 följande:
    jag har för övrigt INTE några Meindlkängor utan är lagom konservativ och traskar omkring i ett par hederliga Lundhags...
    Jag med! Var helt kär i mina Lundhagskängor när de var nyinköpta, nästan så jag ville ha med dem i sängen på kvällen.
  • viktualia
    snaily skrev 2010-02-01 16:13:47 följande:
    Jag med! Var helt kär i mina Lundhagskängor när de var nyinköpta, nästan så jag ville ha med dem i sängen på kvällen.
    jag med! jag med!!! *fniss*
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge