• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Cicci - Tack! Ringde för en stund sen och kollade så att jag verkligen ska dit och det ska jag. Får fortsätta dricka te i ett par timmar ... jag blir så jäkla låg och arg när jag inte får äta! Sen måste jag ta den där äckliga duschen igen och tvätta hår och skrubba mig innan det är dags att knata dit. Så skönt att det bara är att korsa Vasaparken .

BS - hoppas det löser sig med försäkringen. Det är väl inte så ovanligt med gulsot?! Läkarna trodde att jag hade det men min mamma fick förklara att min pappa var japan så det var därför jag hade så fin färg .

Snorkis - obehagligt med massagen och jag förstår "stressen" när ens föräldrar tar ut saker i förskott. Min mamma kan vara så jäkla pushig så numera väljer jag att inte säga riktigt allt till henne ... fast en graviditet skulle vara svårt att hålla hemligt.

• Parnassia

Lappis! Jag håller tummarna så att knogarna vitnar!

Snorkis igen. Vilken v är du i nu?

Själv gå jag in i v 32 idag och känner att det närmar sig med stormsteg. Ringde och bokade en TENS-apparat idag, det var så bra sist tyckte jag. Men de hade typ tredubblat priset för hyran... Hoppas den hjälper lika bra den här gången nu då!

• FruCicci

Spännande Lappis
    Nu jääääklar
    Tur att man inte ska gå så långt för att gå vissa saker gjorda, över Vasaparken känns ju lagom
    Jag träffade min värninna igår och hon hejjar på dig behöver du prata med någon så finns hon säger hon
    Hon hade någon torbjörn på cvl o sa att han var mkt bra? Kan det stämma med det namnet?

• _koko_

BS - Tycker även jag att det låter illa att de försämrar för Astrid pga gulsoten! Jag är tillräckligt nojjig över att vi inte har Lillebror försäkrad från födseln pga att vi inte lyckades betala fakturan i tid (det var ju lite rörigt där första tiden), känns som att de kommer att försöka härleda precis allt han ev kan drabbas av till den där tiden som han inte var försäkrad...
    Släng iväg en fråga till www.insplanet.se, kanske kan de hitta något bolag?

vickan - Instämmer i kören, om du har skickat in alla papper är det lugnt, då kan du enkelt göra anmälan och begäran enkelt på internet så länge du har ett bankid. Din man måste ju också göra det om han vill ta ut de 10 pappadagarna han har vid födseln!

muggles - Tack för input, men du missförstod nog lite. Med flytande menade jag bröstmjölk och inte barnmat, han kräks av minsta lilla potatissmula i munnen... Det här gulliga "vispa runt i munnen och spotta ut" som de flesta pratar om (som jag inte var med om med conny heller, han åt direkt i början och sen stängde han bara munnen när han inte ville ha), har jag inte fått vara med om ännu.
    Jag kör på med majskrokar nu ett tag så får vi se, han suger faktiskt lite på dem, men så fort det kommer in något i munnen får han kväljningar, han har dock inte kräkts något mer.

Idag är det kurator igen. Lite trist att förbruka den enda dagen som jag skulle kunna komma hemifrån mer än ett par timmar, men jag behöver ju gå och får ta de tider jag får.

Igår fick lillebror mat minst varannan timme hela dagen och det gjorde faktiskt lite skillnad (hade väl inte räknat med det så snabbt). Det blev visserligen varannan timme fram till 21 och sedan vid midnatt och sen vaknade han 02, men då kunde jag söva om och sen blev det mat 04 och 06.30. Hahaha hade det varit när conny var liten hade jag gnällt som fan, nu är jag rätt nöjd.

liten - Verkar vara många med halsproblem just nu! Har du provat bafucin? Det är ju lite bedövande, om du nu har ont, du kanske bara letar efter rösten?

Vad var det mer...?

• _koko_

Cicci - Torbjörn var min ansvarige läkare på CvL, Jättebra! Fast också den läkaren som inte fattade att min pendlande feber kunde bero på infektion, så det är ju lite blandade känslor förstås.

lappis - Men får du verkligen gå utomhus till operationen, blir du inte smutsig då? Tänker på alla akutoperationer när man kanske inte ens duschat samma dag...

• Lapinette

kokisen - ja, maken undrade om han fick sova i samma säng som mig i natt efter att ha läst lappen för mig om hur jag skulle tvätta mig/skrubba mig med de där produkterna.

• FruCicci

Koko, jag har skrivit det förr, o nu igen, så där har jag det hela tiden som du beskriver det med Lillebror Om det är till ngn tröst. I natt vaknade skorpan 00.30 + 03.30 och sen 05.00. Victor vaknade 24, 02, o 04.30
    Tjohooooooo och jag kune inte somna om fter Victor senaste gång...
    Men i går natt vaknade bara Victor en gång och Skorpan 2 ggr
    Men som du säger, du är ju inte van vid att ha ett barn som är vaket på nätterna, det är ju jag, så jag tar det hela med ro. Sen har jag världens bästa make som går upp o tar Victor mestadels, fast jag vaknar ju alltid och hör honom, men slipper oftast gå upp...
    Skorpan klöktes och gör fortfarande!
    Jag kan bara ge henne rinnande Hipp burkar från 6 månader och andra typ Nestle från 5 månader, hon fixar inte ngt klumpigt trots att hon är 8 månader nu.
    Läkaren sa till oss att det är jätte viktigt att ge dem majskrokar och rån för de övar munnen då o lär sig även så småningom när det kommer annat i munnen. Sen sa han att man skulle köra det som var mer "sött" för dessa knepiga barn, så detblev en positiv upplevelse. Små barn o pensionärer får man lättare i sött, än ingety alls. När lillan var magsjuk så rekommenderade de till o med glass

• FruCicci

Kommer ihåg nu när du skirver KOKO om att du hade feber o sen infektion, ja det var ju synd att han inte fattade det. Men min kompis behövde inte tjata till sig gratis försöket på cvl efter sin operation, torbjörn hade tydligen fattat sitt misstag där ochj själv erbjudeit det, så hon var ju mer än nöjd + att hon blev gravid med (Efter mer än 3 års försökande, då på första försöket ef OP)

Lappis, gulle maken som knappt vågade sova bredvid sin extremt rena fru

• _koko_

lappis - Han kanske skulle sympati-cleansa sig, maken din?

cicci - Ja, man förstår ju inte hur någon annan har det förrän man själv sitter i skiten och eftersom du har vm-guld i att inte klaga så är det nog inte många som vet hur tufft du har det. Conny sover fortfarande bra på nätterna. Någon natt då och då får sambon gå upp och titta till honom, så där har vi definitivt inga problem.

Och där måste jag ju säga att även jag vant mig vid att inte få sova ordentligt, om inte skulle jag nog inte varit kontaktbar längre...

• _koko_

lappis förresten - Det är ju sjukt spännande det här med operationen!

cicci - Kul att höra vad "din" läkare tycker, låter som att jag är inne på rätt spår.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge