• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

AM, jag har just mailat dig, efter att ha tillbringat hela eftermiddagen med att försöka samla ihop min trista arbetslivshistoria.

USCH! Patetiskt!

• viktualia

Passionsblomman - det hade ju varit coolt! Vad heter din superson??? *nyfiken* inboxa svaret!!

• Parnassia

Det första var ju skrivet med stora bokstäver förstås....

Hur gör ni för att få till det utan att det "censureras"?

• viktualia

Parnassia - man kan inte använda stora bokstäver i hela inlägget... du måste BLANDA lite så går det att VRÅÅÅÅÅÅLA om man vill

PB - semla är bra!

• BrudSommar2006

Fan, fan, faan, vi får ingen försäkring beviljad till Astrid bara för att hon fick gulsot, de säger att det är förhöjd sjukdomsrisk. Det är väl för fasiken ingen höjd sjukdomsrisk, hon hade ju bara vanlig gulsot. Jävla skit. Vi kan vända oss till deras ombudsman eller till domstol för att häva beslutet. Vi håller på att deppa ihop just nu, stackars Astrid.

• viktualia

Brudsommar - deppa inte för mycket! man kan teckna annan typ av försäkring för sådana små solstrålar. Har hört att det går via facket bland annat! Ge inte upp för tidigt!!!!

• Parnassia

Jag hade inte bara stora bokstäver på allt! Bara på det första ordet, men sen bestämde BT att jag inte ens fick ha stora bokstäver till smileysarna så då blev det ju inga smileysar...
    Men men, jag ska försöka komma över det nu.

• Parnassia

Vad trist BS! Men jag undrar också om det inte går att hitta något annat ställe som kan ta hennes försäkring?

Min syster hade svårt att få försäkring för sina tvillingar som föddes för tidigt, men efter en viss tid och de hade varit friska så gick det bra. Tinga kanske kan komma med mer input i den här frågan?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge