• porchez

Vi fortsätter blanda och ge

ego - så håller jag på och piffar i mitt lilla kök! Var till IKEA med mamma i onsdags och köpte ett skåp, hyllor, ramar och tyg att sy gardiner av. Idag har min bror varit här och hjälpt mig sätta upp hyllorna, gardinstänger m.m. Jag har snart bott i den här lägenheten ett år, men har inte för än nu haft inspiration att göra nånting åt köket. Ska bli så skönt att få komma i ordning!

• porchez

efter en omtumlande kväll igår har jag idag återigen hyrt tre filmer för att låta bli att tänka. fungerar hyfsat!

MrsB - fy vad elakt av din mans släktingar! hur kan man ens ha mage att säga att man kan göra en paj som du inte tål! ååå blir så arg på sånt där. Om jag var er så skulle jag strunta i dom, och fira påsk själva! Be strong! *stärkande kramar*

PB - grattis till sonens vinst! Blir lite avundsjuk på trädgårdsarbete, samtidigt som jag vet hur jobbigt och tidskrävande det kan vara.

Nej nu är det dags för tredje filmen!

• porchez
    Parnassia skrev 2010-03-30 18:33:35 följande:
    Så var maten avklarad och undandiskad. Raggmunk i ugn och bacon. Så gott och smidigt!
    låter precis som du säger smidigt och gott! hur gör man det?
  • porchez

parna - Tack!

nån som kan inboxa mig länken till galleriet? hittar den inte längre, ska ha sparat den bland mina favoriter innan jag deletade mailet från Telis, men nu är den borta...

• porchez
    Hattis skrev 2010-03-30 21:04:26 följande:
    Har en alldeles underbar make som är på pusshumör OCH tvättar OCH lagar mat OCH har bäddat utan att jag tjatat om det. Själv sitter jag och surfar
    vart hittar man en sån kille? an råkat möjligtvis inte ha en bror??
  • porchez

September -stort grattis! så glad för er skull

Vänner tung början för er, men du verkar ändå ha humöret uppe! eloge till dig! och hoppas ni kryar på er snart, både du och maken..

• porchez

Lappis - guuud så spännande och vad roligt att det gick fortare än väntat

Telis var det va? som undrade om kylskåp/frys? en sak jag har märkt både hemma och hos vänner, är handtagen! Vissa blir glappa väldigt fort! Tänk om ni vill ha ett fast handtag eller ett man (hur förklara man) öppnar med?
    Är det lite löst i butiken så är ju det ett bra varningstecken. Min väninna har ett kylskåp som man ska öppna med en fotpedal och vanligt handtag, problemet där är att de har mycket gäster som alla springer och gluttar i kylskåpet, ingen använder fotpedalen och nu börjar det börjat glappa.

• porchez

tack för länken Telis! och jätte fint namn Vänner, på en otroligt söt son

• porchez

tittar bara in för att önska en GLAD PÅSK! tittar nog in några ggr i helgen, för att se om det hänt nåt hos Parnassia

• porchez

PB - en stoooor kram till dig, skickar dig alla tankar, även om jag inte alls kan förstå vad du går igenom...

Parnassia - vad spännande, önskar dig Lycka till.

Grattis Vickan! var förresten i din håla på påskmiddag igår

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge