• porchez

Vi fortsätter blanda och ge

vänner har också läst om din förlossning! Otroligt fin läsning, även för mig som ha förlossningar som min största skräck! du är duktigt på att uttrycka dig

• porchez

PB - gråter också över dina ord, du uttrycker dig så bra! Livet är så jäkla orättvist! fy vad arg man kan bli, att en någon som du, med all din kärlek inte kan få det du önskar mest!

Parnassia - stort Grattis! en liten tjej till tråden, hoppas allt är bra med er!

Magsjukor och annat tungt i tråden i dag, stor kram till er alla!

• porchez

och nu behöver jag hjälp/råd, jag tror jag har åkt på urinvägsinfektion! Har aldrig haft det tidigare, så det är vad jag har kommit fram till via google.

Har för mig att jag läst någon nyligen som haft det här inne? jag vaknade i natt och var kissnödig, gick på toa,men kände mig fortfarande lika kissnödig! gick upp på toa säkert 4ggr på bara ett par timmar. Det gör inte ont när jag kissar, bara obehagligt, som om det pirrar upp i hela urinröret! Jag har hört att det ska kännas som att kissa rakblad och det gör det inte!!! Det har även kommit lite blod! Har fortsatt hela dagen, men jag har försökt dricka jätte mycket under dagen, och det känns redan lite bättre!

Är det antibiotika som gäller vid urinvägsinfektion eller? Måste man iväg till läkare, eller kan man "bota" sig själv med tranbärsjuice och annan hälsokost, borde inte vara så allvarligt för att jag inte har ont??? eller?

sorry för jätte egoinlägg...

• porchez

tack för era åsikter! får ta och ringa läkaren imorgon då
    Eftersom det inte gör ont känns det ju lite fånigt, men ni har rätt nånting står ju fel till så det är väl bästa att kolla upp på en gång... (behöver en spark där bak ibland)

• porchez

Telis det med genomskinliga lådor är inget jag tänkte på! men låter ju som en vettig åsikt som jag ska lägga på minnet

• porchez

På tal om jobb så har jag själv just nu spontant sökt ett jobb! eller är på väg, har precis slängt ihop ett nytt CV då jag inte hittar mitt gamla
    Måste printa ihop ett personligt brev också, men det är jag för såsig i skallen för att göra just nu

• porchez

tittar in medans jag hinkar i mig vatten med citron! Pratade med läkaren idag, ska in imorgon och lämna urinprov, men fick order på att dricka mycket och surt. Hon trodde inte det var urinvägsinfektion, utan blåskatarr, eller nånting annat, så hon fick mig på riktigt jobbiga tankar, dåligt samvete för sitt dumma slarv...

Tinga - skönt att puff(piff? förlåt blandar lätt ihop dom) mår bättre!

Oupsie - tråkigt när planer inte blir som man tänkt, hoppas ni får en trevlig kväll, vad ska ni se?

Ordningssinne? Har jag inte alls! min mamma är näst intill pedantisk och jag gör revolt mot det fortfarande mamma får en chock varje gång hon är hembjuden till mig och det är städat! haha! Underkläder ligger nedslängda i en byrålåda, strumpor, trosor och BHar i en ända röra.
    Kryddburkar är däremot sorterade efter märke, alltså SantaMaria för sig, ICAs för sig osv.

AM ha det så bra i Florens, är inte alls avundsjuk

Lappis - tråkigt att vara sjuk igen! Hade en sån period för ett år sedan! Man kom aldrig igång med träningen ordentligt då.

Liten - har jobbat på Swedbank, så jag kan nog inte tipsa om bra sparformer utan att vara nyanserad

Nej nu är det dags att kissa igen! gång nummer 100 idag??

• porchez

PassionsBlomman! världens största kram till dig!!!!
    så orättvist!!!

• porchez

hjälp! en snabb fråga om någon är kvar, ska lämna kissprov imorgon bitti. och som jag förstod ska jag inte kissa där, utan de ville ha morgonruinen, från ny tvättad murra. Och det ska vara "mitten-urinen" inte det första i strålen.

Men mitt problem, vad ska man ta med den i? Hon sa att hinner jag inte komma direkt ska den stå kallt, typ på balkongen.

*känner mig hur dum som helst* hur gör man??

• porchez

Tack för tipsen! Eftersom jag har världens minimalistiska kök, så sparar jag aldrig på burkar och flaskor. Men fick diska ur en syltburk jag hade i kylskåpet, som jag inte ätit av på länge...

När jag väl kom fram till motagningen så ville de ändå ha en färskt prov! Så jag fick slänga min burk med kiss på hemvägen

Men summan av allt var att hon inte hittade några bakterier! Jätte lite blodkroppar, som hon trodde berodde på min mens förra veckan. Hon trodde jag hade fått ur mig det mesta genom att dricka massor av vatten igår och att det uppkommit av, hmm... ursäkta mig men det är hennes ord: vild sex som sliter på slemhinnor och annat känsligt där nere. ojoj mycket roligt får man höra hos vården

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge