Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Vi fortsätter blanda och ge

Lappis, jaaa, och fatta vad villorna som HAR tomt däromkring går lös på då...
    Som sagt, jobba där och försöka sälja blommor till det (snåla) rika folket är en sak. Bo där, det får man göra i fantasin.

Snaily, tjaaa, jag hade larmet på kl 8, slet åt mig sprayflaskan *puff puff* "jaha, den här svider liiiite och killar i näsan" Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz......

• passionsblomman

Imorgon drar vi förresten på en liten utflykt.
    En stackars tjej i en av mina andra gostrådar har fått ett elände hemma hos sig-det forsar in smältvatten från deras skiffertak rakt in i huset på flera ställen. Det är totalt skithemskt!

Hon bor också i Småland, typ 16 mil från mig och jag sa att nu kommer vi och hjälper dig! Så vi lejer bort sonen till en kompis-de ska ändå på disco på kvällen. Och så far vi och skottar snö och hackar is och sover över.
    Det ska bli skitkul, för jag ahr aldrig träffat henne.

• passionsblomman

Hahah! Jag kanske ska ta sådana där skumgummiöronproppar och stoppa i näsan så det garanterat inte kommer utanför...

Vilken sorts sprutor har du Snigel? Puregon ska jag ta.

• passionsblomman

AM, du är inboxad.

Sigel, hihi, näjaghade nog också släng den..iallafall hade jag inte valt att ha den i näsan sedan.

• passionsblomman

Mugglan, usch vad jgag känner igen dina tankar!

Minns efter första inseminariet när Nenne frågade mig vad nästa steg var. Nästa steg? herregud, det var alldeles förfärligt jobbigt nog att ens ringa det där första samtalet som slutade med att jag hamnade hos M på Sophiahemmet. Ivf sa jag då kändes som en alladeles för stor grej och precis som du säger-vi har ju ett barn.

....tiden gick...jaha och nu sitter jag här med Pugeron i kylskåpet, nässpray på nattygsbordet och världens läskigaste ivf framför mig.

Bara för att kunna säga till oss själva att vi gjorde vad vi kunde. Sedan. När det verkligen ÄR försent på allvar.

Och vi som så länge sa "blir det så blir det, vi vill inte att det ska bli en ångestgrej"

Nä just det.

Jag förstår precis hur dina olika tankar far...

• passionsblomman

ÅÅH

Nej det går inte! Och som jag sagt förut-precis som att min kärlek till den son jag har inte skulle minska av ett andra barns ankomst, så minskar ju inte längtan efter att få älska det andra barnet bara för att deförsta finns.

Jag längtar för övrigt hundra miljoner gånger mer efter det här andra, förmodligen för att jag verkligen vet vad jag längtar efter. Med sonen var det verkligen "om vi inte skyddar oss borde det småningom bli en graviditet, undrar hur den resan är?"

Och hur snabbt det går när det första växer upp är rent fysiskt smärtsamt. Snart får jag inte hålla en liten hand mer...oh shit, nu börjar jag gråta bara sådär när jag kom att tänka på det!

muggles skrev 2010-02-25 17:05:23 följande:
    PB: ja är det ngt som är så bra med tråden är att där kan man få förståelse. Många av ens vänner brister ju ut i "men tänk på att du ändå har ett barn". Ja, jag GÖR ju det 95% av tiden och är tacksam men det går bara inte hela tiden
  • passionsblomman

20.00 *puff puff*
    Nenne, äääääk du har helt rätt-smakar illa när det åker ner i halsen!

Uj vad de kämpade Svenska tjejerna i staffetten. Ida Ingemarsdotter - vilket pannben!
    Det ska bli roligt att öfölja Sveriges längdskidlandslag framöver.

Nu har jag gjort äppelpaj som ska med till stackarna med det läckande taket. Man måste fika lite extra i bedrövelse, det är min fasta övertygelse.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge