Vi fortsätter blanda och ge
Ore, jag vill gärna se bilderna på din lilla skatt!
Ore, jag vill gärna se bilderna på din lilla skatt!
Åh gud, jag tycker det gör ont att bara läsa om foglossning! Tack och lov att jag inte hade det!
Mugglan, Ja, ja har förstått att där är grader i helvetet. Men när man läser det där att fogarna gnider mot varandra...iiiiiii vad det liksom gnisslar inombords då. Som när man tänker på naglar mot svarta tavlan.
Ni som sprayat, har någon av er möjligen läst bipacksedaln på sprayen och noterat vad som står under "vanliga biverkninga" ?
Minns ni att min gyn typ lovade min sambo att "Oh nej, några sådana problem är det inte fråga om när det gäller det här" när han oroligt undrade ifall humörsvängningar var att vänta sig?
Med tanke på att hela behandlingen innebär ett major ingrepp i hormonbalansen hos kvinnan så anser jag att detmest logiska att vänta sig ÄR att just känslosvall och humörförändirngar kan komma under resans gång.
Iallafall så går "...depression, känslomässig instabilitet, nedstämdhet och trötthet" som ganska tydliga exempel på just "humörsvängningar" i min bok.
Jag tycker det är fegt och missvisande att vifta bort sådant. Och taskigt också, för OM man drabbas av de biverkningarna, är det ju skönt att ha läkare och info i ryggen så man slipper bli rädd och ens partner jkan ha lite tro på att det är normalt.
Inte för att jag går och väntar på värsta biverkningarna, men själva principen att hon var så väldigt "OOOh nej, lite dov huvudvärk och möjligen lite svettningar" när listan är ganska låg och innehåller både sömnsvårigheter, torra slemhinnor, bröstkörtelförändringar, yrsel och det ena med det tredje.
Dessutom har hon nog glömt att säga att vi mste ha skyddat sex, som det också står noga om i pappret, och att "läkaren kommer att iformera mer ingående om detta" för vårt sexliv har inte nämnts med en bokstav.
Usch vad trött jag är på läkare och läkare och läkare!
Jag blir förresten helt igentäppt av sprayen efter en stund och snorar och nyser och verkar helt förkyld fast bara under resten av kvällen efter puffning. Har ni blivit så också?
Hahah! Ja, man kan ju bli dödssjuk av att läsa de där listorna, fast jag brukar läsa dem ändå. inte minst för att man numera har ansvar för att själv läsa på och avgöra hur man ska göra med bilkörning och så, då triangeln är borttagen.
Jag minns att pergon hade varning om att man kunde bli extremt trött och skulle iaktta försiktighet vid bilkörning då yrsel och tunnelseende förekom.
Själv är jag bara trött och tycker sprayen svider lite i näsan, men trött är man kanske ändå så här års väl?
Och humöret kan ju verkligen pendla i den här karusellen. helt utan medeciners påverkan. Just därför kan det ju vara skönt att veta att det kanske är alldeles normalt.
Skit, nu börjar det blåsa nå´t alldeles väldigt här. Och snö-regna.
Lappis, orkanen över Frankrike, den har väl inte drabbat din makes anhöriga eller vänner hoppas jag?
Nenne, nejmen precis! Det är ju därför jag tycker att läkarna knappast nog kan betona hur vikigt det är att förstå att det här är en skärseld att gå igenom som kvinna. Och att man då behöver att den andre står kvar.
Lappis, jag tänkte också länka till den där artikeln i morse, men du hann före. Fy vilket öde det blev för henne.
Vet du varför hon inte fick använda de fyra i frysen? Får man inte det ifall man inte är två om det?
Lappis, hurdå menar du? Hon gjorde väl först fem försök som inte tog sig och sedan två till efter operationen, eller fattar jag helt fel?
Jahapp, dags att ge sig ut på vägarna. Handbollsträning och sambohämtning står på schemat. De gick precis ut med en skarp halkvarning på radion. Hoppas alla andra som är ute och kör också hörde den...
See ya!