• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

Parnassia - vad jag förstod så ska de dra ihop oss en gång till sen när alla ungar är födda... får sätta mitt hopp till det..

Kungen har namnsdag - det hedrar dig att du inte har koll på det! *fniss*

• Parnassia
    Det snarare förvånar att jag inte har koll på det. Jag brukar ha stenkoll på den typen av värdelöst vetande.

Fortsätter Tv-kvällen med Per Morberg.
  • _koko_

Godkväll!

Nu har hela familjen lagt sig utom jag som sitter med en kopp te. Någon måste kolla till conny när han har somnat och lägga på honom täcket. Han snurrar runt så mycket innan han somnar att det inte är någon idé med täcke förrän han sover.

Tidigt, jag vet, men vi är rätt trötta hela familjen för tillfället.
    Lillebror hade dock en lysande natt inatt, matade bara 2 gånger, vilket är ungefär 4 gånger färre än normalt på sistone! Vågar dock inte hoppas på en trend.

Read after burning, den var det ju! Tack! Sååå skruvad historia, och såå skön rollfigur Pitten hade. Synd att han xxx mitt i bara (någon här kanske inte har sett den ännu?)!
    Har ni sett Drowning Mona förresten? Även det en väldigt skruvad historia och rolig film. Om man har samma smak som jag vill säga.

PB - Jag skottade som sagt 1½ timme i förmiddags, och när jag påpekade för sambon att jag inte fått nån cred för det fick jag tillbaka "va, har du skottat?". Det visade sig att han också hade skottat när han kom hem, säkert ett par millimeter nysnö, och inte ens reflekterat över snövallarna som jag hade byggt...

nenne, var det du som frågade om kuratorn? Jag tycker hon är väldigt bra, hon ställer bra frågor och verkar dra riktiga slutsatser. Sen är jag nog inte så "svår", jag öppnar mig ju väldigt lätt och är bra på att (över-)analysera... Nu har vi träffats två gånger och pratat rätt allmänt, jag har fått "hemläxa" (öva på att be om hjälp t ex), och nästa gång ska vi prata mer specifikt om mina förväntningar på den här föräldraledigheten och hur det blev.

porchez - Skönt att ni fick en vecka med fint väder iaf! Vi hade helt osannolikt bra väder på teneriffa (på vintern på nordsidan är det troligare att det regnar i två veckor), men jag är inte brun för det. Dels måste jag ju hänga med lillebror en hel del och han får ju inte vara i solen, men dessutom blir jag inte brun. Trist helt klart!

vickan - Trist med föräldragruppen! Vet du vilka kläder som ska presenteras? Jag var på ett klädparty för Gangstar för ett tag sedan. Fina kläder men det blev fånigt, för det mesta fanns bara i några få storlekar, resten var slutsålt!

Nu är teet uppdrucket och jag borde nog krypa i säng jag med. I morgon är det båda-barnen-hemma-dag, så då ser ni nog inte röken av mig om jag får gissa.

• _koko_

Kom på en sak:

telis - Jag har köpt mina grobags på www.babyshop.se (man kan även handla i deras butik på söder och hälsa på fruLlan samtidigt ). "Tog 1.0" = Sommarpåse och "Tog 2.5" = vinterpåse.

• _koko_

vickan - Ah, klassikern (känns det som) i klädpartysammanhang! Har inte varit på något sånt, men kollat deras kollektioner på nätet ibland när kompisar handlat. Hoppas du hittar något du vill ha!

• viktualia

Koko - ahaa! är det det som är grobag.. (har varit för slö för att spana innan). i så fall köpte vi en dylik pinal på IKEA, verkade smidigt...

Me&I- kollade deras sajt och det fanns väl barnkläder som jag kan tänka mig till Trollet.... omständig projekt för att shoppa kläder.. ha ha ha. men som sagt.. jag går dit i annat syfte..

• Parnassia

Vi var ju på VC med E imorse, hon har klagat över ont i magen...

För att göra en lång historia kort kan man säga att doktorn tyckte att vi skulle prova med microlax i em för att se om det kom ut mycket och sedan ska han ringa imorgon för att se hur det gick. Bra läkare som hade konkreta förslag och la upp en plan för hur vi skulle gå vidare måste jag säga.

MEN microlaxen, fy f-n. E var så ledsen, först fick vi lirka med henne för att kunna ge den, men det var väl OK. Men sen grät hon i en kvart, från det att vi fått på en blöja (för säkerhets skull) tills dess att hon gått ifrån toan. Jag känner mig som en torterare. Dessutom kom det i princip inget bajs, inte mer än att jag skulle kalla det en liten normal omgång.
    Det gör vi inte om, om vi inte verkligen blir tvungna!

Surfade lite på nätet nu och hittade en uppgift på ett ytterst dåligt ställe, källkritiskt sett (FL), om att microlax kan svida!

Vilket får mig att undra:
    Har ni egna erfarenheter? Svider det? Gör det ont? Varken jag eller maken har behövt prova själva.

Cicci! Hur har det gått för dig med era bajsscheman och lavemang? Hoppas det går mycket bättre än min erfarenhet från idag. *hoppas*

Oj, det blev långt, men jag behövde nog få det ur mig lite. Stackars barn, vilken mamma jag är.

• Parnassia

Me&I har jag varit på någon gång. I min smak är det väl OK grejer, men inte många saker som jag verkligen ville ha. Dessutom tycker jag det är för dyra grejer med tanke på att det i ivf i mitt fall har handlat om barn som växer fortare än makens skägg.
    OK, det kanske var en överdrift, men ni fattar vad jag menar.

Men som social aktivitet är det toppen! Go Vickan! Det brukar ju vara schysst fika på sådana där partyn också!

• viktualia

Parnassia - jaaa det är väl ungefär det intrycket jag har från andra som varit på Me&I... omständigt och inte särskilt prisvärt sätt att shoppa kläder... men men.. får ju ta de tillfällen som ges att skapa mig nåt slags socialt liv i hålan... annars kanske jag tar Trollet och rymmer till socialare nejder.. fniss....

Och du är inte nån hemsk mamma, för det är inte ditt fel att stackars E har krångel med magen! Min mamma skuldbelägger sig fortfarande för all svidande kortisonsalva som de var tvungna att smörja in mig med när jag var liten...... Jag inser att sånt här är mycket lättare att skriva innan jag har en egen unge som riskerar att bli terroriserad av mig, men barns krämpor är YTTERLIGT sällan föräldrarnas fel.... Och visst, inte 17 var det skoj att sova med bomullshandskar på händerna.. men vad hade de för val?!?!

Så nej - det är synd om lilla E som behöver testa otrevlig behandling.. men du är världens bästa mamma till henne!!!!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge