• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Ore

porchez: Litet synd att ni inte hade vädret med er hela semestern, men halva är bättre än inget

BS: Synd att Elsa är så besvärlig Ragdolls är ju annars fina, men de är inte riktigt min typ av katt. Norsk skogskatt är min favorit... Ni verkar ju dock ha fått en allt annat än rastypisk ragdoll.

• porchez

äntligen ikapp, håller tummarna för mugglan ikväll!

Tackar vänligt men bestämt Nej till våfflorna, måste vänja mig bort för sockerberoendet man så lätt får under semestrar. All man är söt, nu blir det svensk mat som jag längtat efter så som fil med osockrade flingor och lingon och grovt bröd med kaviar

• fru AM

BS: är Elsa en Ragdoll? Hade missat den detaljen - mycket beroende på att jag inte kände till rasen förrän först för en vecka sedan eller så. Men när jag läste om Ragdolls, så blev t o m jag sugen på en sådan ... Jag som inte ens vill ha katt eller tål katter!

• fru AM

Porchez: påminn mig - var var du ngnstans? Vietnam? Trist med dåligt väder första tiden - men skönt att det blev bra sedan!

• fru AM

Aha - ska Mugglan humpa ikväll!? Äggläggning!? Lycka till Muggles och "Mat-Niklas"!

• fru AM

LYSSNAR

passionsblomman skrev 2010-01-28 19:24:34 följande:
    Det här tycker jag är en bra låt:www.youtube.com/watchLiksom allt livets gnagande och jobbigheter fast med gung...
  • fru AM

JAg har precis lagt Hektor och druckit vin till maten och ska snart titta på "MAD MEN", säsong 1, cd 4 med mannen i mitt liv så jag är hiskeligt uppåt och tycker att allt är roligt och bra!

Puss på dig PB! Du verkar vara en så otroligt bra mamma. Ville bara säga det!

• passionsblomman

fru AM skrev 2010-01-28 19:28:03 följande:

Puss på dig PB! Du verkar vara en så otroligt bra mamma. Ville bara säga det!
    Puss på dig själv du!

Det var väldigt snällt sagt *blir lite gråtmild*

Jag suger åt mig komplimangen som en svamp *schluuuurp*

Och nu ska jag gå och hälla upp ett glas vin och bre mig några vitlöksostkex (oj vad konstigt det ordet såg ut), kolla nyheterna lite och sedan Robinson.
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge