• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • porchez

nu hittade jag oxå hittat rätt!

Välkommna till de nya besökaran

Resan har varit helt fantastiskt, även om vå tyvärr den första veckan hade riktigt tråkigt väder längtade så otroligt mycket eftersom och kom fram till regn... Men sista veckan så var det åter igen klar blå himmel, så lite fräsch färg har jag allt fått.

Snaily - fy vad tråkgit, hemskt! kram till dig.

finns det några förlossningsberättelser föresten, isf, nån som vet ungefär på vilken sida?

*fortsätter läsa ikapp*

• porchez

ett inlägg till innan jag läst klart så att jag inte glömmer, ni skriver så otrloligt mycket hela tiden

Ore - ska dina föräldrar skiljas? vad jobbigt. Det gjorde mina oxå när jag var runt 21 tror jag. Jag tog det väldigt hårt även om jag flyttat hemifrån. Jag vägrade lite att se problemen, genom att stoppa huvudet i sanden och levde mitt liv med min dåvarande sambo och besökte hans föräldrar desto mer. Något jag ångrar idag, borde ha varit ett stöd för dom, plus att jag idag har väldigt dålig kontakt med min pappa. Hoppas det går bättre för dig.

EA har länge varit nyfiken, så nu måste jag fråga, vad är det för paprikor du jobbar med? snälla kan du inte inboxa mig?

Nenne - du är så härlig, gillar dina inlägg och blir så glad av ditt gula smile

• passionsblomman

Åh vad min energi tog slut! Jag har försökt göra lite sådana där småsaker som gör det trevligt för alla. Typ att köra en tvätt med underkläder för att sambon ska på kurs imorgon och kanske behövde rent,
    skotta garageuppfarten så det skulle vara nice att komma hem oc ingen snövall att ta sig igenom med bilen.
    Och fixa kalops med potatis åt honom eftersom han inte gillar våfflor. Och så våfflor åt sonen för att han önskat det.
    Fixat deal med grannen omlite påfyllning på vårt vedförråd och ja, sådana där saker.

Sambon kom hem och såg ut som ett åskmoln.
    Jag frågade om han sagt upp sig i vredesmod.
    Det hade han inte men nästan.
    han har haft en skitdag och är på riktigt jävla skituselt humör.

Innan dess ville jag resonera med sonen om han verkligen skulle på innebandyträning nu när han är lite snuvig. Fick värsta tonårsattityden och suckar och stön till svar.
    Så då höjde jag rösten och sa ifrån på skarpen att jag vet att hans liv varit kämpigt på sista tiden men att mitt heller inte blir så himla kul om han ska vara sur som en ättika.

Och sedan kom alltså solstrålen nummer ett hem.

Usch vad trist allt blev!
    Jag som tänkt mig ett glas vin och lite ost och kex nu ikväll vid Robinson eftersom han åker imorgon.

• Ore

PB: KRAM!!! Och jag kan tänka mig att du känner dig som den "sista utposten" som ska hålla alla andra på humör, men som själv inte "får" klaga... Ännu mer KRAM!

Kanske EA kan bjuda på litet nybakade muffins, du verkar behöva det...?

• porchez

bor oxå i en kommun som inte saltar, är helt underbart, men vi är själva om det för alla grannkommuner saltar, och inte har vi fler bilolyckor, fram för fler saltfria kommuner!
    Men de är totalt ruttna på att skotta, imorse fick jag pulsa fram i 2dm snö, och då slutade det snöa tidigt igår kväll!

Free card - jag hade bara svenskar på min lista, av den anledning att jag skulle kunna ha en chans. Kanske tyder på att mitt förra förhållande inte var rätt? Kan avslöja att hela fotbollslandslaget var med. Erkänner att jag är sjukt svag för fotbollspelare

• passionsblomman

Exakt!

Och att det vore trevligt som omväxling att få frågan "hur har DIN dag varit" istället för att bara översköljas av svallvågorna av alla andras upplevelser.

OH ja! Muffins!

Ore skrev 2010-01-28 18:27:55 följande:
    PB: KRAM!!! Och jag kan tänka mig att du känner dig som den "sista utposten" som ska hålla alla andra på humör, men som själv inte "får" klaga... Ännu mer KRAM!Kanske EA kan bjuda på litet nybakade muffins, du verkar behöva det...?
  • passionsblomman

Här i byn där vi bor är de fenomenala på att ploga måste jag säga! Även gångbanorna och den ideellt skötta skridskobanan. Och nu när jag var ute ochskottade kom en SKOTER förbibrassnde! I SMÅLAND!!! Jag har inte sett skotrar på gatorna sedna jag lämnade Jämtland.
    Det var gubben som fixar skidspåren i elljusspåret sa grannen. Han så sååå lycklig ut där han körde.

• porchez

instämmer med nenne och MSW släta brynjor är bäst, vill inte fastna med fingrarna i en massa hår...

Måste få lägga till en goding som ni glömmer: Jude Law! Jummie!!

• fru AM
    _koko_ skrev 2010-01-28 17:22:52 följande:
    S Såg dock en film nyligen som Pitt var med i, den första där jag faktiskt tyckte att han var bra. Hmmm, vad hette den... En sjuk historia. Och rolig.
    Burn after reading?
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge