Inlägg från: snuttfia |Visa alla inlägg
  • snuttfia

MAJ 2010 del 5

Igår satt jag läääänge och försökte surfa efter 4 cm breda (vår-/äppel-/lime- eller liknande) gröna organzaband till tårtan, men det verkar inte finnas... Nån som har sett såna nånstans? Borde ju ha kollat det innan jag beställde tårtan men tjejen på blomsteraffären där jag beställde blommorna trodde att hon kunde beställa sånt som matchade det band jag ska ha runt buketten. Men det gick visst inte och nu vet jag inte riktigt vart jag ska leta... Satängband är inte lika fint tycker jag men det kanske får bli sånt om jag inte hittar, det brukar ju finnas i bredare bredder?

• snuttfia

Nu finns en bild på mig i klänningen i galleriet :)

• snuttfia

Igår kom vi på att vi bara har en vecka att träna vals innan hela släkten invaderar. Uj! Vi stapplade runt och garvade som tokar hela kvällen, hur ska detta gå? Kommer att se ut som en idiot vi dansar rätt bra annars och jag älskar att dansa med honom men vals kom verkligen inte naturligt. Sen kom vi på att om vi håller varandra jättehårt och nära så funkar det så det verkar vara att jag inte klarar av att följa så bra när han är på avstånd. då känner jag liksom inte vart han är på väg som jag gör annars när vi dansar. Tycker fortfarande inte att vi ska dansa vals utan en vanlig foxtrot. Föreslog tom brudschottis, men det gick inte hem

Vi har gratis fotograf. Min bror är fotograf och tar jättebra bilder. Han kommer att vara med oss hela dagen och med mig dagen innan när jag är och får manikyr och prov makeup och springer runt som en total tok Hoppas bilderna blir fina! Han kommer att få nån sorts present som tack för hjälpen men det verkade som om han skulle använda bilderna i sin portfolio så han har nytta av dem också. Han har också lovat hjälpa oss med gästboksträdet så jag kan trycka upp det, men han är sjuk nu och jag vet inte om han hinner det i tid för att få den tryckt. Nån som vet hur lång tid det tar att trycka upp typ en affisch? Annars får jag nog skaffa en vanlig bok...

Vi har bubblor, inte så att det räcker åt alla men de flesta. Kanske man skulle ha lite ris också? Tycker det känns lite hårt att få ris kastat på sig, och skräpigt med... I håret och så...

• snuttfia

Jag tycker också att det ska bli skönt när det är över Eller när det är dags iaf... För den roliga planeringen är liksom klar och nu är det mest stressen som återstår och alldeles för mycket att hinna med på för kort tid. Och inte stannar vardagen för att det snart är bröllop heller *letar pausknappen* Det är fortfarande disk som samlas, tvätt som ska vikas, och nu kom jag på att jag måste planera mat för hela gräshoppsvärmen som invaderar oss Släkt är bra men jag misstänker att det kan bli rätt intensivt under veckan de är här! Fast självklart ser jag fram emot det också, det ska bli jättekul men jag fattar inte hur jag ska hinna allt!

Fatta vad mycket tid man kommer att ha efter bröllopet... Vad ska man göra då???

• snuttfia

Jag testade förresten också spraytan förra vecka tror jag det var. Jag blev inte nöjd. Ändå gjorde jag airbrusch för att det skulle bli jämt men det blev inte bra på händer och insidan av underarmarna. Ska inte göra om det innan bröllopet, får vara blek. Så om ni tänkt göra det till bröllopet så boka tid och prova i god tid innan så att det blir bra och ni slipper vara flammiga (eller som jag prickig på insidan av underarmarna och skitig om händerna) på er stora dag...

Jag fick dock en gratisomgång att kassera in när jag vill eftersom jag inte blev nöjd... Men jag vet inte riktigt när jag skulle vilja göra det. Det var helt ok till vardags, men varför skulle jag vilja vara brun en vanlig vardag egentligen? ;) Ja, tillfälligt brun då, lite färg är ju alltid kul men den sprayade varar ju inte så länge... PS var försiktig med ansiktsvatten och ansiktsrengöring, det lossnade jättemycket färg när jag använde sånt.

• snuttfia

Ikväll så blev vi intervjuade av vår värdinna. Vi skulle svara på frågor om oss själva och om varandra. Alltså vi fick inte höra vad den andra sa. Trodde det skulle gå rätt dåligt för jag var så osäker på mina egna svar, men vi hade stenkoll på det mesta faktiskt :) Rätt kul nar jag svarar att jag gillar den där tv-serien bäst och så funderar jag lite och ångrar mig till en annan. Han svarar att jag gillar den där serien bäst (samma som jag sa först) och sen ändrar sig till samma som jag ändrade mig till. Vi hade flera såna svar, rätt kul att man känner varandra så bra fast man knappt vet själv vad man tycker. Lite svamligt, haha. Jag är rätt trött nu. Ska knyta mig...

Ananias: hoppas vädret ändrar sig eller att solen åtminstone tittar fram en stund under fotograferingen. Tror säkert att ni får jättefina bilder även om det regnar, ni får väl skina som solar ni istället ;) Själv är jag mest rädd att frysa, tror att det var mycket varmare den här tiden förra året. Jag har bara en tunn sjal att ha över axlarna, tur att vi inte ska vara ute mycket...

• snuttfia

I kväll ringde vår kantor, han kunde inte spela vår utgångsmusik då noterna var gjorda för stråke och det tog för lång tid att göra om dem till orgel... Nu måste vi komma på ny musik då... Asch, jag som var så glad att jag fick tag i noterna och så... Vi vill ha en glad melodi när vi går ut, någon som har något förslag?

• snuttfia

Martinaa, jo fast det är ju en melodi som är skriven för fiol och nyckelharpa och cello och dessutom från förra året så jag tror inte det finns orgelnoter till den. Och rätt lite tid kvar också, bättre att få det klart så fort som möjligt.

Vi bestämde oss hastigt och lustigt för min absoluta favorit bland klassisk musik, får alltid gåshud av den, Canon in D av Pachelbel. Hoppas bara att han kan spela den då, men den är ju så känd att om man är duktig så bör man ha stött på den...  Lyssnade på änglagård och ronja, men sambon var inte övertygad. Kanske för att han verkligen inte gillar filmen änglagård... Ronja är också fin men han var inte övertygad av den heller... Jaja, jag är nöjd och ska ringa imorgon och kolla så han kan den :) Synd då jag gillade brudmarschen och lyckades få tag i noterna men så är det ju ibland. Huvudsaken är ju att vi är nygifta när de spelar Canon så den kommer ju att bli ännu mer speciell då :)

• snuttfia

Rapsbrud, så spännande att höra vad du pysslar med såhär dagarna innan :) Nästa vecka är det jag som springer runt och gör ärenden, kommer att bli smått förvirrat känner jag redan nu, trots alla mina listor!

Lycka till om du inte hinner in här mer innan det är dags, och samma till alla andra som gifter sig på lördag!

• snuttfia

Har varit på stan och handlat bröllopsgrejor, lade undan en slips åt sambon som vi ska kolla på imorgon och är den ok så tror jag vi har shoppingen avklarad. Förutom att vi ska ha gröna äpplen till bordsplaceringarna, men de är nog bäst att handla precis innan. Såååå skönt att ha det av klarat. En vecka kvar för oss med nu och det känns! Kunde inte somna igår för jag låg och tänkte på det hela tiden, det känns lite overkligt men jättekul och spännande... Hoppas verkligen att vädret blir lite roligare för odag är det kallt och regnigt. Jag köpte ett stort fult marinblått paraply (jag hatar marinblått) för säkerhets skull men hoppas att det blir uppehåll så jag slipper använda det.

Jo, blev jätteglad för jag hade köpt en själ att ha över axlarna i kyrkan men gillar den inte riktigt. Hittade en jättefin kofta i kort modell med tunna ärmar i tyg (heter det chiffong eller nåt sånt?) och så påsydda vita rosor fram. Från KappAhls Vintage storys-serie. Tror den kommer att bli jättefin med klänningen och så slipper jag bekymra mig över sjalen mer :)

Har fått klart med kantorn att musikvalet var ok så nu väntar jag bara på att prästen ska ha kollat genom vigselprogrammet så ska jag göra dem klara. Hade tänkt binda ihop programmen med band men fick beslutsångest och köpte en häftapparat som kan häfta långt in på papper så jag kan häfta ihop dem istället. Snabbare och enklare :)

Svar på tråden MAJ 2010 del 5