Inlägg från: snuttfia |Visa alla inlägg
  • snuttfia

MAJ 2010 del 5

Emsan, först ska jag göra en testomgång bara halva kroppen, det går på 200 kr. Sen om det blir bra och jag inte ser ut som vare sig morot eller pepparkaka så blir det helkropp, det tror jag kostade 375 kr plus minus nån tia, minns inte säkert. Tycker inte det var så farligt ändå, skulle man räkna ihop alla pengar man behövde lägga på solarie för att få fin färg så blir det säkert samma ändå. Plus att jag inte har tid att sola. Hoppas det blir bra också, är smått skeptisk men airbrush låter troligare att det blir fint än sån när man går in i ett litet bås och flaxar med armarna för att det ska bli jämt

• snuttfia

Tack för tipset Kattpoet :) Så ska jag göra! Spegeln är inte att lita på alla gånger...

• snuttfia

Martinaa: På Ciluette är det de har det. Halvkropp är alltså höger kroppshalva Det vore skoj! Nä, det är överkroppen ink ansiktet. Jag ska rapportera när jag testat, det blir i slutet av april jag bokade tror jag. Hon sa att färgen blir olika på olika personer, den liksom anpassar sig efter ens hy på nåt sätt. Ska bli spännande att se, är lite rädd för at bli för brun bara. Jag vill bara se lite mer levande ut

Kattpoet: Jag får lätt färg på våren och sommaren och när jag blir blek på vintern blir jag grå-blek, inte så snyggt faktiskt. Ser ut som om jag är död med ringar under ögonen och så eftersom inte ungarna sover, haha. Min tärna är däremot rödhårig med massa fräknar och vackert blek hy, hade jag haft den tonen så skulle jag inte heller bry mig om att försöka få färg...

• snuttfia

Suck! Vi ska ju träffa prästen imorgon, han kommer på morgonen. Hade bokat in en dag när ungarna är på dagis så att det är lättare att prata. Tror ni inte att ungarna är sjuka och måste vara hemma från dagis imorgon? Typiskt... Jag blir så förvirrad när jag ska hålla koll på dem samtiigt som jag ska prata om nåt mer avancerat än vädret eller så. Ska baka muffins idag så dottern håller sig sysselsatt en timma eller så med att äta muffins sonen gillar inte sötsaker så han är svårare att muta, kanske han kan sitta med en laptop eller spela tv-spel eller nåt. Ni hör ju, jag borde ju vinna årets mamma-pris. Muta dem med socker och tv-spel, haha! Nåja, det kunde ju ha varit värre. Vi hade ju kunnat vara sjuka allihopa *tar i trä* Lite svårt att hinna boka av när han kommer kl 8 på morgonen...

• snuttfia

Ja, alltså, våra barn är alltid med oss på allt. Viktigt eller ej. Vi har ingen att lämna dem till när vi gör något tillsammans om de inte är på dagis och då jobbar vi ju för det mesta. De har varit med på banken och fixat huslån och massa andra saker. Så det är inte problemet att de inte kan uppföra sig eller nåt sånt. et är bara svårt att koncentrera sig samtidigt som man byter blöjor eller letar saker som de tappat bort eller blåser på knän när de slagit sig eller vad det nu är. Jag är inte en sån proffsmamma som kan göra massa saker med en unge på höften och samtidigt prata om viktiga saker. Och vi är ju visserligen två och turas om att hantera sånt som uppstår, men vigseln vill man ju gärna prata om tillsammans... Så visst går det bra att ha med ungarna på allt, men jag är väl inte lika närvarande som jag skulle vilja då... Men det går säkert bra ändå, det är bara trevligt att få vara två samtidigt som ett par och vara helt närvarande ibland...

• snuttfia

moule: Vad spännande, hoppas vi får se bilder :) Jag längtar som en tok efter min, men Landy skulle inte skicka den förän den 20 april... Försökte maila och be dem skynda sig lite, det är lite väl tight tycker jag men de har inte svarat än. Hoppas de kan skicka den en vecka tidigare kanske iaf...

Vi träffade prästen i dag, han var trevlig. Han berättade allt praktiskt som hur man skulle gå in i kyrkan och ut ur kyrkan och när man ska ge blommorna till tärnan osv. Det känns tryggt att veta sånt tycker jag som blir nervös av att inte veta vad jag ska göra. Nu ska vi bara enas om psalmer, ingångsmarch blir mendelsohn och utgångsmarch blir hagsätra brudmarch om kantorn kan den. Sen fick vi långa psalmboken så vi kunde bestämma oss och så skulle jag maila honom om psalmer och så skulle jag skicka vigselprogrammet så han fick godkänna det också. Han sa att han var bra på att korrläsa så det är ju bra :) Vi fick avbryta för två blöjbyten och sonen babblade konstant i sambons andra öra men annars gick det bra med barnen hemma. Dotra satt snällt på sin stol bredvid prästen och åt en muffins och sa inte ett pip på hela tiden. Hon är lite blyg när det är främmande på besök, iaf i början. vi bestämde att de inte skulle vara näbbar ändå för de är lite små än. Kan vara lite läskigt att gå först fram i kyrkan så de får nog hänga på min mamma och pappa tror jag. Så får de fotas med oss efter vigseln istället. Då har vi ingen näbb och det kanske är enklare så ändå. Annars skulle jag kunnat fråga tärnans dotter om hon vill vara det, hon blir nog jätteglad för hon gillar mig och jag henne såklart :) Vi fyller tom år samma dag. Ska fundera på det lite.

Har ni någon vän eller släkting som ska läsa en av bibeltexterna om äktenskapet? Det fanns fem att välja på om man inte hade några egna förslag och prästen sa att han hade en som han alltid läste på vigslar och så skulle vi välja två till. Om vi hade nån som ville och kände sig ärad så skulle den personen kunna läsa en, men jag kommer inte på någon sådär på rak arm. Har ni någon som ska göra det? Hur kom ni på vem som skulle göra det eller var det någon som frågade om de fick? Jag är bara nyfiken :)

• snuttfia

Martinaa: Den ska vi också ha :) Jag kopierade faktiskt inte inlägget en enda gång när jag tänker efter, kanske de har fixat felet nu alltså? Jag glömmer alltid sånt så jag hade nog blivit lite putt om allt försvann... Ställer alltid in så att program autosparar rätt ofta när jag skriver och så för jag glömmer alltid att spara... Jaja, förhoppningsvis har de fixat det nu då.
    Jo, jag tänkte fråga om et där konditoriet där du skulle köpa tårta och som alla rekommenderar. Gull-nånting kransen? kragen? Kan man provsmaka olika tårtor där eller? Vårt kondis skulle höra av sig när de hade rätt smaker hemma men har inte hört av sig än och jag känner att jag gärna vill beställa tårtan så att det är klart liksom... Men inte utan att smaka först... Vart ligger det i stan?

• snuttfia

Hillena, vår präst hade med sig papper där hela vigseln var skriven på. I dem fanns olika förslag på de vanligaste texterna, tror det var 5-6 alternativ. Men jag tror man kan välja vilken passage som helst som passar tillfället. Är inte helt säker dock...

• snuttfia

Nu har alla som ska komma svarat utom sambons pappa som vi till sist lyckades få tag i. Han sa nåt i stil med "Jag vet inte om jag kan komma men jag hör av mig". Hade gott o-inbjudit honom om jag kunde det men kommer han så får han iaf träffa sina barnbarn för första gången och det är väl bra antar jag. Asch, blir så sur bara...

Vi verkar bli en bunt som ska ha brunch också dagen efter, det blir ju trevligt att få umgås lite mer med alla.

Nu ska jag se om jag kan få nåt gjort, har varit totalt däckad hela dagen med huvudvärk. Nu efter att ha testat vatten, kaffe, huvudvärkstabletter, sova en stund och mat så har jag även börjat nysa som en galning och inser att det är min pollenallergi som dragit igång. Ska leta allergipiller i gömmorna nu och hoppas jag blir folk igen. Men man måste ju äääääälska detta väder trots att det gör mig så dålig. Solen strålar och det är supervarmt och härligt ute! Våren är min favoritårstid, det var därför vi ville gifta oss i maj (även om det tekniskt sett är nästan försommar i maj här nere).

• snuttfia

Haha, jag är så fånig. Sambon ska på konferens ett par dagar nästa vecka. Jag satt och klurade på om det var en låssaskonferens för att jag inte skulle boka in nåt de dagarna, kanske hippa på g??? Fast nu började han babbla om att nån skulle komma och hämta honom kl 6 på morgonen så jag slapp skjutsa honom till stan i ottan osv så jag gissar att det faktiskt är en konferens då. Annars hade det ju varit smart så jag inte sticker iväg nånstans just när det är hippa på g. Fast jag tror ju egentligen fortfarande att det inte är aktuellt med någon hippa, men hoppas gör jag ändå Förstår att det är svårt att ordna så jag blir inte besviken om jag inte får någon, men skulle bli hemskt glad om det blev en :)

Svar på tråden MAJ 2010 del 5