moule: Vad spännande, hoppas vi får se bilder :) Jag längtar som en tok efter min, men Landy skulle inte skicka den förän den 20 april... Försökte maila och be dem skynda sig lite, det är lite väl tight tycker jag men de har inte svarat än. Hoppas de kan skicka den en vecka tidigare kanske iaf...
Vi träffade prästen i dag, han var trevlig. Han berättade allt praktiskt som hur man skulle gå in i kyrkan och ut ur kyrkan och när man ska ge blommorna till tärnan osv. Det känns tryggt att veta sånt tycker jag som blir nervös av att inte veta vad jag ska göra. Nu ska vi bara enas om psalmer, ingångsmarch blir mendelsohn och utgångsmarch blir hagsätra brudmarch om kantorn kan den. Sen fick vi långa psalmboken så vi kunde bestämma oss och så skulle jag maila honom om psalmer och så skulle jag skicka vigselprogrammet så han fick godkänna det också. Han sa att han var bra på att korrläsa så det är ju bra :) Vi fick avbryta för två blöjbyten och sonen babblade konstant i sambons andra öra men annars gick det bra med barnen hemma. Dotra satt snällt på sin stol bredvid prästen och åt en muffins och sa inte ett pip på hela tiden. Hon är lite blyg när det är främmande på besök, iaf i början. vi bestämde att de inte skulle vara näbbar ändå för de är lite små än. Kan vara lite läskigt att gå först fram i kyrkan så de får nog hänga på min mamma och pappa tror jag. Så får de fotas med oss efter vigseln istället. Då har vi ingen näbb och det kanske är enklare så ändå. Annars skulle jag kunnat fråga tärnans dotter om hon vill vara det, hon blir nog jätteglad för hon gillar mig och jag henne såklart :) Vi fyller tom år samma dag. Ska fundera på det lite.
Har ni någon vän eller släkting som ska läsa en av bibeltexterna om äktenskapet? Det fanns fem att välja på om man inte hade några egna förslag och prästen sa att han hade en som han alltid läste på vigslar och så skulle vi välja två till. Om vi hade nån som ville och kände sig ärad så skulle den personen kunna läsa en, men jag kommer inte på någon sådär på rak arm. Har ni någon som ska göra det? Hur kom ni på vem som skulle göra det eller var det någon som frågade om de fick? Jag är bara nyfiken :)