Asch, jag sitter och stressar upp mig över att det är så kort tid kvar nu. Ser såklart fram emot det men det känns som om tiden rusar och trots att jag egentligen har rätt bra koll så känns det som om detta bröllop kommer att ta upp all min tid de sista veckorna. Ja, egentligen är det så att jag sitter och stressar upp mig "med flit". Jag känner mig i grunden rätt lugn och så kommer tankar som "hur ska jag hinna göra det och det", "hur ska vi lägga upp planeringen av dagen" och min favorit "1,5-2 mån går så FORT, tiden kommer bara att rusa och så står vi där helt plötsligt och undrar varför vi inte fixat med allt tidigare". Så börjar hjärtat klappa som en tok och jag blir galet stressad fast det inte hjälper att vara det och jag antagligen inte behöver vara det ens. Det är bara så mycket små detaljer som ska klaffa och sånt gör mig stressad. Ska nog rita en tidslinje över när allt ska fixas så känns det kanske bättre sen.
Drömde häromnatten att jag var förtvivlad för att sambons "best man" skulle ordna svensexan kvällen innan bröllopet och han skulle dyka upp och vara bakfull och sluskig och trött. Så jag pratade med kompisen och frågade om han inte kunde flytta det och då blev han så ledsen och sa att han planerat det såååå länge och alla hade fixat så de kunde vara med och då kunde jag ju inte säga att de inte fick ha den. Jag fick honom att lova att ta det lugnt istället, men ja... Det kändes sådär... Nu får jag lite panik över att han faktiskt skulle kunna göra det i verkligheten, alla bor ju på avstånd och det är väl i anslutning till bröllopet det blir när alla ändå är här. Måste nog prata med honom för så får han inte göra. Vill inte ha en alkoholstinkande bakis man som är trött och seg hela dagen liksom...
Nä, nu ska jag piffa lite och sen dra till gbg för att träffa tänan och så ska vi kolla Avatar 3D och tjattra lite. Eventuellt hinner jag med lite shopping innan, har en lista på grejor som behöver handlas till bröllopet och jag brukar beta av lite varje gång jag är där. mycket roligare än att shoppa här hemma