Inlägg från: snuttfia |Visa alla inlägg
  • snuttfia

MAJ 2010 del 5

Jag sitter med bordsplaceringen jag. Har gjort en preliminär, väntar på att sambon ska komma och kolla och be mig ändra så det blir rätt ;) Han söver ungar nu... Man vill ju att alla ska ha det trevligt, men en del kan man inte riktigt lista ut om de skulle klicka eller ej. Vill inte att nån ska sitta och lida sig genom middagen pga sällskapet, men samtidigt är ju middagen bara en del av kvällen så kanske det inte är katastrof om det inte funkar... Tycker alltid synd om de som hamnar på kanten för det är så trist, men nån måste ju sitta där med...

• snuttfia

Jo, både jag och sambon känner en förkylning komma krypande... Jag har ont i halsen och lite feber och han har ont i halsen... hoppas det är en snabb förkylning, ungarna är också sjuka med förkylning och ögoninflammation... Och så kommer askmolnet tillbaks och typ alla våra gäster flyger hit.

Men annars känns det toppen nu, ska göra bort allt tråk (bordsplacering och presentation av gäster) idag och sen är det bara kul småpyssel kvar! :) Och jag fick tag i jättefint band till tårtan, grönt organza med vita prickar. kommer att bli jättesött!

• snuttfia

Grattis till er nygifta :) Nu börjar det verkligen dra ihop sig! känner mig helt snurrig i huvudet av all planering, ska bli skönt att kunna koncentrara sig på annat efteråt...

Nu är vigselprogrammen klara, bordsplacering och gästpresentation också. Nu är det mest musiken som ska flyttas runt på spellistan så att det blir lite ordning på den... Imorgon ska vi till feststället och prata med dem. Får se om det dyker upp mer på min lista sen, men just nu börjar allt bli klart så sakteliga. Har dock ångest för valsen, har inte hunnit träna och vi är förkylda båda två nu och ingen känner för att valsa på kvällen. På onsdag börjar bröllopsgästerna trilla in här hemma och då är det ju inte läge att valsa direkt... Jaja, det får gå som det går... Ska snart tippa i säng, tidig morgon imorgon. Var tvungen att tvätta bilstolsklädslarna till ungarnas bilbarnstolar för jag kom på att de inte kan sitta i ljusa kläder i dem utan att bli grymt skitiga. Halva sandlådan befann sig i klädslarna just nu... Men jag hinner inte få på dem innan dagis imorgon så sambon får köra dem i vagnen och jag hämta honom där sen. Dålig planering, skulle gjort det i går, men då var jag så risig att jag inte kunde prata nästan... Jaja... Sovdags nu iaf... Gonatt tjejer!

• snuttfia

Ananias skrev 2010-05-10 22:44:57 följande:
    Halloj om någon vill se hur vi såg ut i lördags så kika in i mitt galleri=)

Vad fina ni var, och vilka underbara småbusar som syns på en del bilder :) Vad kul att få se lite bilder!

• snuttfia

Nu är jag vederbörligen impad. Igårkväll skickade jag gästboksträdet till tryckeriet med e-post. Klockan var väl 22 eller nåt. Idag kl 09.30 ringde de från tryckeriet och sa att jag kunde hämta det. Hur snabbt gick inte det??? Min snälla och begåvade lillebror har suttit och gjort originalet under helgen medan han dessutom varit sjuk, det blev superfint. Har köpt två gröna och en rosa stämpeldyna och matchande pennor och så får alla gäster lämna ett fingeravtryck och en hälsning bredvid. Det kommer (förhoppningsvis) att se ut som ett körsbärsträd med blommor och blad efter det är klart. I mitten står våra namn och vigseldatum, och så ska jag hänga det bredvid sambons morgongåva som är en tavla i samma storlek, med ett ritat brudpar på och så våra namn och vigseldatumet. Men det vet ju inte han om, hehe. Har pratat med hotellet så att jag kan lämna tavlan där på fredag och så ställer de upp den och våra väskor på rummet så vi har dem där på lördag när vi kommer dit. Hihi, är så glad när saker ordnar sig sådär. Trodde inte de skulle hinna! :)

• snuttfia

Härligt Kattpoet, skönt att den biten löste sig :) Nu håller vi tummarna för att askan också lyssnade på dig!

• snuttfia

Robi10 skrev 2010-05-12 00:22:43 följande:
    I lördags gifte vi oss. Vi hade en underbar dag, med mycket kärlek och många överaskningar. Ni får gärna titta i mitt galleri.

Åh, så fina ni var :) Vad roligt att se! Och vilken härlig prinsessklänning du hade, den klär dig jättefint!

• snuttfia

Martinaa, vi gör ju entre nedför samma trappa på lördag :) Vi har ingen fin bil att göra entré från så vi kör på bakvägen oavsett väder (det är lovat regn). Vi ska ha Up where we belong av Joe Cocker och vad hon nu heter *senil*  Det var den första som ploppade upp i huvudet när hon berättade om trappen. Sambon gillade idén så då kör vi på det. What a wonderful world är ju också fin kanske? Hoppas ni kommer på nåt bra iaf :)

• snuttfia

patrikoannika skrev 2010-05-13 19:26:22 följande:
    Det som inte fick hända, har hänt.... Dottern har kräksjuka!!!!!!!!!!!!!!! 2 dagar kvar.... Det kan man hinna bli frisk på, va?!

Neeej! Jag har faktiskt en kompis som gifte sig för nån vecka sen. Han fick det och svimmade på väg till kyrkan. Men så illa hoppas jag inte att det går såklart, ät vitpepparkorn och tvätta OCH sprita händer så fort ni rört nåt som kan vara smittat. Jag har klarat mig flera gånger på det. Mina barn får alltid det när jag ska ha tenta så jag brukar vara extra försiktig. Jag håller tummarna! Min kompis som fick det hade jättesnälla folk som fixade och trixade så att de fick gifta sig dagen efter istället.

Själv har jag precis idag åkt på ögoninflammation och har knallröda ögon med två dagar kvar till jag gifter mig. Jag är dock inte helt deppad över detta, lillebror försäkrar mig om att det går att photoshopa bort det om jag fortfarande är rödögd på lördag. Jag snattar av ungarans ögondroppar, de har haft det tre vändor nu...

• snuttfia

Puh, jag är helt färdig. Ska läga mig och sova nu efter en hektisk ärendedag. Har tappat rösten och ögoninflammationen blir bara värre.Men imorgon blir jag gift oavsett vad och jag är så glad att det äntligen är dags! Kl 8 kommer tärnan och hämtar mig och sen kör vi på hela långa dagen. Förhoppningsvis mår jag bättre då! Det var ju inte såhär jag tänkte må just idag, men så kan det också gå. Kanske mår jag bättre imorgon, har iaf mediciner av alla de slag som kommer att följa mig under dagen så jag kan droga bort det värsta. Och oavsett det så kommer jag att vara en riktigt glad brud imorgon.

Sista natten som "ungmö". Jag sover i soffan och han på luftmadrass inne hos barnen, Godnatt vänner och lycka till alla andra som också blir fruar imorgon! Hoppas ni och jag får en underbar dag! Och tacks för lyckönskningarna :)

• snuttfia

Tänkte också bara titta in och berätta att vi hade en helt underbar dag i lördags. Allt var helt perfekt och jag är så glad! Bilderna blev också jättebra, men brorsan är på väg hemåt nu så jag får säga till när jag kan lägga upp några. Jag och min älskade man har kommit hem från bröllopssviten idag och ska snart vinka av några släktingar och åka och hämta hem hundarna från pensionatet. Imorgon åker de sista hemåt och det blir lite lugnt och skönt hemma, men oj vad roligt vi har haft det!

Och Martinaa, feststället var jättebra och vi fick många kommentarer om hur bra lokalerna var. Tyckte att de var jättebra på att få festen att flyta (tillsammans med vår värdinna) och maten var mumsig sa folk. Själv var jag av nån anledning inte alls hungrig, åt för mycket sushi till lunch för att jag skulle orka och sen var jag full av nerver och glädje och hade noll aptit. Hoppas ni kommer att vara lika nöjda!

Återkommer med mer utförlig rapport när jag har lite mer tid och så måste ni få se bilderna så ni kan se själva hur glada och lyckliga vi ser ut hela tiden! Och vår präst gav världens bästa avslappnade vigseltal och var helt underbar. Gud satsar på oss, bara så ni vet, haha! :)

• snuttfia

Jag har också lagt upp några bilder nu :)

• snuttfia

Och för den som vill och orkar så fins det ännu fler bilder här:

http://anyday.se/wedding/

Nu ska jag försöka ta tag i vardagen igen, ikväll ska jag läsa ikapp och kolla på alla fina bilder ni har lagt upp lite mer ingående. Men grattis till alla nyca fruar och lycka till ni andra som har det roliga kvar! Hoppas verkligen att ni får en lika perfekt dag som jag fick. Och bekymra er inte över småsaker, dagen blir bra även om nåt kommer i er väg. Jag märkte knappt att jag hade ögoninflammation (dagen efter var värre) och nästan ingen röst. Jag var så lycklig ändå och hade såååå trevligt!

• snuttfia

Tack, vad söta ni är allihopa :) Jag är jättenöjd med bilderna, fast detta är bara 89 st av över 1000 (!) bilder han tog, har själv inte sett de andra. Så det fanns några att välja på...

Det var hård kristyr runt tårtan, såg också att den spruckit, antar att det var från när de monterade tårtan. Eller utkörningen kanske? Tänkte faktiskt inte på det innan jag såg bilderna så det var inte hela världen, men lite synd var det ju. Den var iaf supergod och det är ju huvudsaken Näbbklänningen är beställd från Kina och kostade 400 kr ink frakt. Tyckte jag fyndade rätt bra där. De var så fina båda mina två småttingar :)

Martinaa: Västen är beställd från Haléns och hade en kravatt med för en lagom slant. Finns i silver och champagne (som sonen har).

Trädet är förlagan till vårt gästboksträd som min lillebror gjorde åt oss. Vårt är lite enklare och så står våra namn i mitten och datumet. Sen har alla våra gäster gjort fingeravtryck i rosa och grönt som blad och blommor (typ ett körsbärsträd) och skrivit hälsningar i matchande pennor. Ska rama in den sen och hänga på väggen. Beställde den i samma storlek som morgongåvan till mannen som var en tavla med ett stiliserat brudpar på och så våra namn och datumet. Det blev jättefint och roligare att kunna se den hela tiden istället för att ha det i en bok som man sällan tittar i.

Cia: håller tummarna för er i budgivningen :) Lycka till!

• snuttfia

Jo, det var lite extra kul att vi gjorde ett körsbärsträd till gästbok, vi fick nämligen ett körsbärsträd i bröllopspresent av mannens jobb :)

• snuttfia

Martinaa, säg bara till så får du låna den om du vill. Tror den är i stl 110 om jag inte minns fel, och champagne. Hittar du inget annat så hojta bara.

Ang fotograf, hmmm... Vi var ju sena till vigseln :O 15 min sent dök vi upp... Jag tyckte att det var lagom att vara klar hos frissan kl 12. Men så lyckades sonen snubbla på mattan och slå upp huvudet på soffbordet så den stora jakten på öppet apotek inleddes och sambon (haha, mannen? inte då ännu iof) var sen. Vi skulle ju äta lunch också och han hade inte duschat och rakat sig än. Så det slutade med att jag stod och hade glömt sätta på mig den gördeln som skulle hålla in maggen lite snyggt och hade ingen tid att fixa det, påklädd och klar 15-20 min innan vigseln som var 2 mil bort. Lillebror pekade och fixade med bilderna så fort han kunde och det tog väl max 10 min innan vigseln att fota Fast han var ju med under påklädning och sånt då. Sen tog vi lite bilder efter vigseln också, kanske 15 min. Jaaaa, skulle nog ha lagt lite mer tid på att bli klädd och fotas än jag gjorde, vi stressade som tokar! Men mellan vigseln och brudskålen hade vi bättre med tid, hann tom gå på toa och hälla i mig ett glas champagne, en korg väntade på oss i bilen med kärlek och energi (ordet kärlek utsågat ur trä att hänga på väggen och så praliner, kakor och champagne).

Ja, så lägg bra med tid så ni slipper stressa som jag Men jag var rätt lugn ändå. Vi ringde och sa att vi var sena och ingen verkade ta illa upp. Prästen berättade om ett par han hade vigt som var 45 min sena utan att ringa och meddela det till nån. Det var ju mindre snällt :)

• snuttfia

PS om man sitter hos frissan och sambon låter och låter VÄLDIGT lugn (överdrivet nonchalant) och frågar om vart man kan tänkas ha såna saker man kunde tejpa ihop ett sår med så är det lätt hänt att man flippar så smått "Det är bara ett ½ cm jack i pannan, de sa att vi kunde tejpa ihop det själva och behöver inte åka in" är inte lugnande heller. Haha! Våra barn är alltid ihoptejpade på bild vid speciella högtider... Fast det syntes inte så mycket på sonen iaf...

• snuttfia

Grattis Long Engagement!

Martinaa: Vi gifte oss också kl 15 ;) Men försök se till att ingen skallar ett bord just innan så går det nog bra ;)

• snuttfia

Lycka till imorgon tjejer :) Hoppas ni får en lika underbar dag som jag hade, är lite avis på er som fortfarande har det framför er. Men bara lite. Det är ett härligt minne att ha också och betydligt mindre stressande en vecka efter än dagen innan Vi tar en nachofredag i kväll istället...

• snuttfia

Åh, vilken frustration. Skatteverket har fått in vårt vigselintyg redan måndagen efter vi gifte oss, men de har 1 månads handläggningstid och mitt körkort går sant ut eftersom jag bytte förnamn så tidigt. Jag vill verkligen inte skaffa två nya och betala för det *surar* Och så vill jag vara gift på pappret nu också, tecknade nytt mobilabbonemang och fick göra det i gamla namnet och hur skoj är det då? Då måste ju det också ändras sen. Jag vet, små bekymmer egentligen, men jag är ju en otålig själ som bara vill vara fru Isaksson nu.

Vi hade också tokdåliga väderprognoser men fick jättefint väder. Det regnade på morgonen, men ärligt talat så var jag bara lite orolig att håret skulle hinna rasa innan vigseln, annars brydde jag mig inte så hårt. Men när jag ringde till hon som tog emot utanför kyrkan för att vi var sena så sa hon att där strålade solen och det var helt perfekt varmt hela dagen, inte så att jag svettades men jag frös inte heller och kunde gå baraxlad ute under kvällen. Ärligt talat hade det kvittat om det öste ner för jag var så glad :) Håller med jaao (visst var det du som skrev det???) att det vore rock n' roll att gifta sig i åska och ösregn Det är det ju ingen som glömmer sen. Bara opraktiskt om man ska vara ute eller i kyrkan och gästerna ska vänta utanför/kasta ris eller nåt efter vigseln. annars är man ju mest inomhus.

Lycka till på lördag alla 29 maj-brudar och grattis till er nygifta :)

Svar på tråden MAJ 2010 del 5