MAJ 2010 del 5
Kattpoet: Vanilj och hjortron är ju oslagbart tycker jag :)
Kattpoet: Vanilj och hjortron är ju oslagbart tycker jag :)
EmMagnus: Så man behöver inte göra nåt utan det dimper bara ned ett nytt körkort i lådan en dag? Inget nytt foto eller så? Det vore ju superbra!
Nu ringde prästen när jag var ute med hundarna :) Han lät jättetrevlig och glad i telefon. Jag var inte inne just då så jag lovade ringa tillbak och boka en tid för vigselsamtal när jag hade kalendern framme. Vad skönt att han lät trevlig, precis min typ med lite humor verkade det som. Var lite orolig att det skulle vara en gammal tråkmåns Så spännande! Fast vi har ju inte klurat nåt på psalmer eller så alls, och sambon är bortrest... Men det lär ju inte bli den här veckan ändå så vi hinner ju prata om det i helg kanske...
Haha, jag tänkte att de bara bytte namn och använde det fotot som redan fanns! Tänkte inte ens på namnteckning eller nåt :D Känner mig som en blondin idag, men det är jag inte. Råttfärgad kallar mamma det Mkt mörk blond, så det betyder väl att jag kanske har mina ljusa stunder ibland men detta var inte en av dem, haha!
Ingen fara, jag tog inte alls illa upp :) Ser också humorn i det, haha!
Nu har jag bokat tid med prällen, han kommer på besök den 29:e. Då blir det till att städa och baka den helgen
Igår kom hindersprövningen med posten. Ja eller den man får tillbaks när hindersprövningen gått igenom då, vad det nu kan heta. Nu hänger papprerna på kylen så vi inte ska tappa bort dem innan prästen kommer på besök. Idag har jag också hunnit göra ett "bröllopsfix". Har vaccinerat hundarna så jag kan lämna dem på pensionatet under bröllopet. En till sak att bocka av listan. Är lite orolig för min tärna som hade blivit dålig igen idag, men hon verkade lugn och skrev att hon sitter på akuten, men vi kan väl gå på bio på måndag? Hmmm... Jaja, om inte hon oroar sig så ska inte jag heller göra det...
Nu är det dags att plugga vidare. Med liiiiite bröllopsgrejer instoppade under dagen kanske Jagade näbbklänningen som skulle ta tio dagar att göra och nu har (sen kinesiska nyåret tog slut, jag beställde mitt i det) tagit snart 4 veckor. De skulle skynda på den lite skrev de men jag är lite orolig ändå. Mest för brudklänningen som är beställde senare, men på annat ställe... Jaja, de dimper väl nde nån gång hoppas jag.
Nu har jag beställt morgongåvan åt sambon :) Det fick bli den här i grått: www.isa.nu/shop/ja-p-105.html Men oj vad jag velade innan jag kunde bestämma mig! Det fanns ju såååå mycket fint. Hoppas han gillar den iaf! Han använder inte smycken och är inte intresserad av secret box bilder har han sagt, ingen klocka använder han heller. Prylar har vi massor av och jag skulle inte veta vad han behöver heller. Så en tavla blir ju perfekt då, den har man ju kvar sen :) Tack för tipset! Ska lämna in den på ramning sen så det blir ordentligt gjort också. Frågan är hur jag ska lyckas smuggla in den på hotellrummet utan att han märker det ;)
Tattoo, du får väl be honom skicka bilder han tagit innan, helst från bröllop och liknande så ser du ju om han håller måttet. Jag skulle inte ta honom utan att fått se nåt han gjort innan. Men han kan ju också vara superduktig men inte haft tid att etablera sig än eller har fotot som en hobby. Så är det ju för min bror, han har ju jobbat som tidningsfotograf innan men nu forskar han och har fotot som en hobby. Och han är jätteduktig tycker jag iaf. så be att få kolla hans portfolio och sen kan du bestämma dig. Fördelen är ju att han verkar flexibel och priset var ju helt rätt :) Hoppas ni hittar nån ni känner er trygg med iaf, om det då är han eller nån annan...
Jag har visst nytt förnamn nu... Fick nämligen de körkortspapper som vi pratade om häromdagen i brevlådan idag. Jag skickade dumt nog in hindersprövning och namnbytespapper samtidigt. De skulle ju till olika ställen men jag trodde inte de skulle vara så här snabba. Så nu måste jag förnya körkortet och det kostar 150 kr och sen får jag ju nytt namn igen i maj och måste förnya körkortet då med. Så dumt! Jag har dock inte fått några paper från skattemyndigheten om att namnbytet är godkänt. Gissar att ungarna heter som sin pappa nu också då de papprerna gick med mitt byte av förnamnspapper. knäppt, jag vet inte vad mina ungar heter i efternamn helt plötsligt
Nu vet jag vad ungarna heter, de heter som sin pappa nu :) Det blev ju lite knäppt, hade tänkt att allt skulle hända samtidigt liksom, men de sitter ju såklart inte och håller på papper om utifall att vi skulle råka gifta oss