Inlägg från: snuttfia |Visa alla inlägg
  • snuttfia

MAJ 2010 del 5

Kul att läsa om hur ni träffats :) Jag hade varit singel i typ ett par månader, hade flyttat ifrån mitt ex som jag varit ihop med i 3,5 (dåliga) år och var såååå glad över att leva singelliv igen. Träffade min sambos kompis på Lunarstorm och bjöd in honom och hans kompisar på fest. Min blivande sambo tillbringade kvällen med att stöta på min kompis och jag sprang runt och märkte knappt att de var där. Men de lyckades bjuda in mig på film hemma hos min blivande sambo dan efter. Det var bara det att det bara var jag som kom i tid och de andra var typ 1-2 timmar sena. Jag satt och kollade när han städade och han hade ett trasigt knä på jeansen och jag minns att jag tyckte han var trevlig och hade sexiga knän (jag vet, helknäppt!). Jag och kompisarna blev bjudna på fest helgen efter och under veckan frågade jag min kompis som han var intresserad av om hon var intresserad av honom, det var hon inte så då sa jag att då tar jag honom Haha, självförtroendet var det inte nåt fel på. Så jag körde på det oöverträffade raggningsknepet "En till tequila?" och så gick det till när vi inte blev ihop. För han skulle ju inte heller ha ett förhållande. Vi bara träffades varenda dag och sov över varenda natt i ett halvår tills han skulle åka utomlands. Då bestämde vi att vi var nog ihop ändå. Detta gladde våra kompisar som tjatat om det där med att vara ihop under ett halvår. Men innan dess bestämde vi att om vi blev ihop och fortfarande var ihop efter tio år och inte var gifta så skulle vi antingen gifta oss eller göra slut för om man inte kunde bestäma sig efter så läng tid var det nog inget att ha. Vi blev ihop hösten 2000 så nu brinner det i knutarna. Man kan kalla det shotgun wedding, haha! Vi förlovade oss i maj förra året och har hunnit med att få två ungar under tiden vi varit ihop. Jag är så lycklig att jag hittat honom för livet är så enkelt ihop med honom. Jag tvivlar inte en sekund på att vi kommer att vara lyckligt gifta tills nån av oss trillar av pinn. Då kommer den personen antagligen att glatt spöka hos den andra och retas om eventuella nya män/kvinnor som dyker upp om man blir ensam på ålderns höst. Livet är gôtt!

Idag har jag förresten en snyggdag, i motsats till klänningsprovardagen då jag hade en typisk fuldag Provade stay-upsen för att jag skulle veta om jag skulle köpa fler par likadana och tänkte att nedrans vad snygga ben jag har i högklackat, haha! Funderar dock på om "sun kissed" är för mörkt, benen såg väldigt bruna ut! Undrar om det är för att jag är så blek just nu eller för att de helt enkelt är för mörka? Alla dessa beslut... De kommer ju att synas när klänningen är lite kortare... Jag fick låten "Black or White" i huvudet Kanske skulle gå ner en nyans i färg...

• snuttfia

Jag har också provat den gördeln från lindex, provade samtidigt lindex egna som är typ 50 kr billigare eller så och jag tyckte att den dyrare var värd den extra slanten. Vet itne vad som skijde dem åt men jag upplevde att den satt bättre. Den billigare gjorde att jag fick en liten valk ovanför och under gördeln som jag inte fick av den dyrare. Kan ju varit storleken eller längden på dem/min överkropp som gjorde det, men jag gillade den Avalon länkade till. Ska helt klart köpa den jag med :) Gå och prova båda tycker jag, de formade kroppen mycket bättre än jag trodde de skulle :)

• snuttfia

Hmmm... eller var jag på kapp ahl??? Hittar ingen lindex egna gördel när jag kollar... *virrpanna* Kan ha varit på kapp ahl då

• snuttfia

Nu har vi varit och snackat bröllop på feststället så nu är jag helpeppad :) Men nu fick jag massa nya saker att fundera på och fixa. Fick ett riktigt bra intrycka av hon vi pratade med och tror att hon i kombo med vår toastmadame kommer att rocka, det kommer att bli skitbra vårt bröllop :) Efteråt var jag och pratade bröllopstårta med vårt lokala konditori, de gör jättegoda tårtor som brukar vara fint dekorerade. Men nu när hon visade bilder på bröllopstårtor så vet jag inte, de såg lite amatörmässiga ut kanske... Eller så var det bara bilderna som inte var så bra... Hon skulle höra av sig när hon hade bakelser med de smaker vi ville testa(de gör moussetårtor på beställning, tar visst länge med krämen) så vi fick smaka innan vi bestämde oss. Jag ska kolla lite på hur jag vill att den ska se ut så länge. Är de lika goda som de brukar vara så kör vi nog på dem ändå, känns bra att stödja de lokala förmågorna. Är smaken sådär så får vi väl kolla inne i stan istället. Nu funderar vi iaf på bailys/smultron, choklad/hallon eller choklad/passionsfrukt. Vet inte riktigt hur jag vill att den ska se ut däremot. Enkel och stilren är tanken, inte så mycket plotter. Färska blommor på är snyggt men känns som slöseri då tårtan inte syns så länge och vad händer med blommorna efter man kollat på dem i typ 10 min?

Jaja, det var dagens bröllopsgrubbel. Har fixat lite med boende för de som har småbarn och nu ska jag boka pensionat till våra och mammas hundar. Gissar att vi kommer att ha så fullt upp under dagarna att det är enklast att slippa fundera på dem också. Nu börjar frågor om transporter mellan kyrka och lokal osv att dyka upp också. Mer att samordna, puh! Jo, vi har bestämt att ha söndagsbrunch för de som vill också så man hinner umgås lite mer. Det blir nog bra om folk hinner det innan de ska hem igen...

• snuttfia

Vi började jobba lite på spellistan till bröllopet igår, vi blev så fast i det att vi satt uppe till kl 1 i natt, vi som har småbarn som vaknar innan kl 6 eller åtminstone 6.30 Vi satt med varsin laptop och spotifyade låtar "Den här MÅSTE vi ha" "Åååååh, minns du denna" osv :) Hur kul som helst. Men jag är väl den första som erkänner att listan behöver rensas och struktureras "lite" för vi flippade lite där ett tag, haha.

Igår bokade jag pensionat till mina och mammas hundar så att de slipper bli stressade av allt folk som springer och ingen har tid att åka hem och gå ut med dem och så. Tror det blir bra, hon som har pensionatet verkade så trevlig. Vanligtvis har hon 50% av priset på andra och tredje hunden om de är från samma ägare. Men vi fick rabatt på mammas hund ändå "När det nu vankas bröllop" och det var ju jättegulligt :) Sambon har fått boka tid för deras vaccinationer nästa vecka så då har vi en sak fixad iaf. Mamma blev superglad för hon har stressat så över hundarna och vem som ska gå ut med dem osv. Plus att de ska passa våra barn när vi myser i bröllopssviten till på måndagen så nu slipper de det bekymret också.

Jo, det var lite kul. På vårt festställe finns en stor och fin trappa från övervåningen och om man vill kan man gå upp bakvägen och göra fin entré den vägen när man kommer till festen. Perfekt för oss som inte tänkt lägga några pengar på nån häftig transport. Iaf så sa hon som vi pratade med där att vi skulle fixa en cd med en låt på som vi skulle göra entré till så säger de till att nu kommer brudparet och så drar de igång musiken och så gör vi fin éntre (förhoppningsvis ramlar vi inte ned frö trappen). Och jag bara slängde ur mig att vi måste ha Up where we belong från en officer och en gentleman. Och till min stora förvåning hakade sambon på direkt och tyckte det var en superidé :) Det låter väl som ett bra sätt att anlända till festen?

• snuttfia

Nu är hindersprövningen på låddan tillsammans med papper om namnbyte för mig och ungarna. Fatta att jag snart kommer att heta nåt helt annat. Lägger till ett smeknamn som förnamn också så jag får både nytt tilltals- och efternamn bara för att förvirra alla lite extra Sonen sa att han också ville heta som pappa, bara lillasyster inte fick göra det. Tyvärr så fick han inte igenom det kravet utan nu heter vi snart samma allihop :) Ska bli kul och konstigt! Och lite jobbigt att förklara för alla på skolan att de ska kalla mig Maya istället för Maria, det är enda stället det varit för besvärligt att kalla mig Maya. Men sambon säger att jag ser ut som om jag får tänka efter varje gång jag svarar Maria i telefonen eller så, så det är skönt att slippa fundera på vad man heter fem gånger om dagen

• snuttfia

Jag blev jätteglad :) Jag har ju sagt att ingen behöver köpa några presenter. Vi är ju så glada att folk kommer hit och att vi äntligen ska gifta oss. Så presenter hade jag inte ens tänkt på. Men de vill ju bidra med något och jag vill ju inte vara till besvär så de har inte fått ordna något och inte ge pengar heller. Så de har nog klurat på det där länge innan de kom på nåt bra gissar jag :) Men pappa är sådär snäll och vill att vi ska få ordning på huset, han har byggt en gästtoa åt oss när han varit här på somrarna och kaklat och fixat hela dagarna. Den är helt underbar. Jag blir så glad för sånt och han blir glad för att han får hjälpa till med nåt och slipper sitta sysslolös. Jag har ju alltid bott så långt ifrån dem, flyttade när jag var 15 och har alltid velat vara självständig. Nu är det ju lite jobbigt när vi aldrig kan få avlastning med barnen, men då blir ju sånt så mycket mer betydelsefullt för vi har ju vare sig tid eller pengar till sånt.

EmMagnus skrev 2010-03-14 21:32:30 följande:
    Åhhh jag blir alldeles tårögd. Finns det nått finare än såna gåvor, alla smycken och dyra klockor kan fara och flyga när man får såna presenter! Vilken fin pappa du har.
  • snuttfia

Idag är det två månader kvar :) Fatta vad fort två månader brukar gå... Idag skriver jag panikartat på en uppgift som skulle varit inlämnad igår och som inte ens är halvklar, men i bakhuvudet tänker jag som alltid lite bröllop ändå Igår kväll när jag skulle sova kom jag på mig själv att för ovanlighetens skull inte fundera på bröllopsplanering utan på hur det skulle kännas att vara nygift. Säga min man istället för min sambo. Och så blir vi familjen XXX-son, så smidigt när man ska skriva julkort, haha. Gå med diamantring och glassa hela dagarna och sånt. Känns bra!

Idag är förresten vår osa-dag. Min faster har inte svarat men sagt åt mina föräldrar att de kommer. Är det att osa undrar jag? Sambons pappa har inte hörts av sedan vi skickat inbjudan (via mail för vi vet inte vart han bor), vet inte om den inte kommit fram eller om han bara struntat i den. Inget av det skulle förvåna mig. Hans syrra ska vara värdinna så hon vet jag att hon kommer, men inte om hon tar med sina plastsöner (tror inte det). Sambons mamma har inte heller osat, hon kommer väl, men vet inte om hans plastpappa dyker upp. Får man bli lite irriterad? Jag menar att om de som är lite mer avlägsna inte hör av sig kan man ju förstå det, men de närmaste? Får väl börja ringa runt och fråga så man kan börja med placering och gästpresentationer (vill inte! fattar inte hur jag ska få ihop den...).

Men nu ska jag springa ned med en tvätt och sen börja jobba lite. Ha en bra dag tjejer!

• snuttfia

Martinaa: Jag får provsminkning samtidigt som provuppsättningen. Jag måste ha det för jag blir typ knallröd i ansiktet av vanlig parfymfri fuktighetskräm ibland så jag är livrädd att få gå med kräftfejja hela dagen Vart beställer ni tårtan? Gullkransen? Jag är i valet och kvalet för jag tyckte inte bilderna på tårtorna var så fina där vi tänkt beställa. Men de gör så nedrans gott fikabröd och tårtor och det är väl kanske ändå viktigast???

Kattpoet: De var jättefina :)Kanske jag skulle be dem göra chokladrosor till min tårta, tycker det är slöseri med levande blommor på tårtan men såna stenhårda marsipanblommor är ju inte så kul heller. Visste inte att man kunde göra chokladblommor...

• snuttfia

martinaa, haha, jag har ju stenkoll märker jag ;) Vart ligger gullkragen? Är de väldigt dyra? Kanske skulle titta förbi nån dag... Jag fixar hår och make up på Headlites, 2500 kr kostar det och då ingår provuppsättning, provsminkning, löshår och allt :) Skönt att få fast pris tycker jag, så slipper man undra över sånt... Sen är det min vanliga frisör och jag känner mig så trygg där, jag är alltid nöjd med håret när jag går därifrån och jag är hemskt petig med frisörer efter ett par skräckupplevelser med dålig frisörer.

Majsan, Just ja, allt sånt måste ju också fixas... hur funkar det med ens eget körkort och så? När ska man ansöka om nytt? Slutar det gamla gälla när namnbytet gått igenom eller hur funkar det???

Svar på tråden MAJ 2010 del 5