MAJ 2010 del 5
Kul att läsa om hur ni träffats :) Jag hade varit singel i typ ett par månader, hade flyttat ifrån mitt ex som jag varit ihop med i 3,5 (dåliga) år och var såååå glad över att leva singelliv igen. Träffade min sambos kompis på Lunarstorm och bjöd in honom och hans kompisar på fest. Min blivande sambo tillbringade kvällen med att stöta på min kompis och jag sprang runt och märkte knappt att de var där. Men de lyckades bjuda in mig på film hemma hos min blivande sambo dan efter. Det var bara det att det bara var jag som kom i tid och de andra var typ 1-2 timmar sena. Jag satt och kollade när han städade och han hade ett trasigt knä på jeansen och jag minns att jag tyckte han var trevlig och hade sexiga knän (jag vet, helknäppt!). Jag och kompisarna blev bjudna på fest helgen efter och under veckan frågade jag min kompis som han var intresserad av om hon var intresserad av honom, det var hon inte så då sa jag att då tar jag honom Haha, självförtroendet var det inte nåt fel på. Så jag körde på det oöverträffade raggningsknepet "En till tequila?" och så gick det till när vi inte blev ihop. För han skulle ju inte heller ha ett förhållande. Vi bara träffades varenda dag och sov över varenda natt i ett halvår tills han skulle åka utomlands. Då bestämde vi att vi var nog ihop ändå. Detta gladde våra kompisar som tjatat om det där med att vara ihop under ett halvår. Men innan dess bestämde vi att om vi blev ihop och fortfarande var ihop efter tio år och inte var gifta så skulle vi antingen gifta oss eller göra slut för om man inte kunde bestäma sig efter så läng tid var det nog inget att ha. Vi blev ihop hösten 2000 så nu brinner det i knutarna. Man kan kalla det shotgun wedding, haha! Vi förlovade oss i maj förra året och har hunnit med att få två ungar under tiden vi varit ihop. Jag är så lycklig att jag hittat honom för livet är så enkelt ihop med honom. Jag tvivlar inte en sekund på att vi kommer att vara lyckligt gifta tills nån av oss trillar av pinn. Då kommer den personen antagligen att glatt spöka hos den andra och retas om eventuella nya män/kvinnor som dyker upp om man blir ensam på ålderns höst. Livet är gôtt!
Idag har jag förresten en snyggdag, i motsats till klänningsprovardagen då jag hade en typisk fuldag Provade stay-upsen för att jag skulle veta om jag skulle köpa fler par likadana och tänkte att nedrans vad snygga ben jag har i högklackat, haha! Funderar dock på om "sun kissed" är för mörkt, benen såg väldigt bruna ut! Undrar om det är för att jag är så blek just nu eller för att de helt enkelt är för mörka? Alla dessa beslut... De kommer ju att synas när klänningen är lite kortare... Jag fick låten "Black or White" i huvudet Kanske skulle gå ner en nyans i färg...