• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Loveyoutoo

moule: Bilderna på din blogg är helt fantastiska! Blir så sugen att gå en fotokurs när jag ser dem!

Grattis alla nyblivna fruar till en bröllopsdag med världens bästa väder! {#lang_emotions_smile}

• Martinaa
    Ananias skrev 2010-05-23 14:36:56 följande:
    Föresten till alla er som bytt efternamn. Hur går man tillväga nu ? måste man invänta något intyg från skatteverket eller kan man byta körkort och så nu! Var 2 veckor sen vi gifte oss och man vill ju få de gjort så man verkligen kan säga man heter det !Är det något mera man måste tänka på eller sköter det sig själv ...
    Prästen skickar in ett intyg att ni ingått äktenskap med varandra och sedan får ni hem brev att det gått igenom och att du kan förnya körkortet. Vad jag förstått så kan det här ta allt från 2-8 veckor typ... Förstår att du är otålig men det är bara att ha tålamod... :/

Der fram emot bilder på alla nyblivna fruar nu! :D

• moule

Loveyoutoo: Tack så mycket! Blir varm i hjärtat!

Den 22 Maj smäller det!
  • ar100522

En underbar dag och nu är jag fru!

• Long engagement

Emsan o Davve skrev 2010-05-22 11:18:03 följande:
    Grattis till er som blir fruar idag! Hoppas att ni får vackert väder.   Hippades igår...världens sorgligaste tillställning...alla utom fyra fick "förhinder" och tre av de fyra som var med kunde bara vara med en liten stund...jag är så arg och ledsen och besviken...känner mig snuvad på det som skulle ha varit en fantastisk dag...hur ska jag kunna titta dessa människor i ögonen på lördag och inte känna ilska och besvikelse? Mannens svensexa var (tack o lov!) kanonfin och han kunde inte har varit mer nöjd...:)

Jag hade ingen alls eftersom mina närmaste vänner inte bor i Stockholm

• Long engagement

patrikoannika skrev 2010-05-21 08:19:40 följande:
      Om du menar fixat med sitt yttre så gick mannen och klippte håret, färgade ögonbrynen oc plockade dem. Vad beträffar naglarna så har han också bitit på sina naglar länge. Men sedan i julas ungefär så har han sparat. Han är jättestolt över sina fina naglar. Ha ha... Och jag är faktiskt imponerad över att han lyckats sluta. Så hans naglar var så fina så på vår stora dag.

Min man fick ansiktsbehandling och noppat ögonbrynen. Sen solade han solarium liksom mig och sen blkete han tänderna. Naglarna tänkte jag inte på

• Rapsbrud

Ananis: Jag fick brev från Skatteverket i fredags om att mitt namnbyte gått igenom, så det tog lite mindre än 2 veckor. Fick brev från Transportstyrelsen samtidigt om att jag ska förnya körkortet p.g.a. namnbytet. Jag skickade ett mail till Skatteverket och frågade om de hade fått in vigselbeviset och så. Fick svar på mail dagen efter och sen kom brevet dagen efter det.

Grattis alla som blivit fruar i helgen!

• l8ol

Hej! Fru B här :)

Jag har lagt ut några bilder i galleriet...

• Emsan o Davve

Grattis igen till alla nyblivna fruar!! Jag längtar efter att se era vackra bilder!

l8ol: jag ser inga bilder..:(

Har repat mig efter helgens gråtkavalkad...hade bara en hemsk otur...alla som skulle komma ringde o bad om ursäkt och förklarade varför de inte kunde komma...men fortfarande, jag får ju aldrig tillbaka den dagen...

jaja...jag och magen tränar idag...eller ja..2 km på träningscykel, vila i 10 min 2 km till...allt för att jag inte ska ha för hög puls (+ att det skulle jag aldrig palla...har på ett mystiskt sätt förlorat allt flås...)

Dejt i frisörsalongen idag med mitt hjärta...och sedan glassprovning hos svärmor...ganska hyfsad dag framför mig! :)

innan dess ska jag väl få grejor gjort är det tänkt...och vila lite

• jaao

l8ol skrev 2010-05-24 09:48:05 följande:
    Hej! Fru B här :)Jag har lagt ut några bilder i galleriet...

Nu blev jag ju nyfiken! Lägger du ut fotogalleriet också...så vi kan se det

Svar på tråden MAJ 2010 del 5