• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • CiaLovesAndreas

Ahhh....nu är det inte ens dagar kvar!
    Idag blir det fullt upp med diverse saker.

• jaao

Martinaa skrev 2010-05-20 23:23:30 följande:
    Måste fråga er en sak. Ska/har era män göra något åt sina naglar, eller har de redan fina? Min blivande är notorisk nagelbitare och jag synade dem ikväll och herregud så de såg ut! :P Jag vill att han ska ha fina händer också då de kommer bli fotograferade med, men han är inte så pigg på att gå och fixa en "mansmanikyr". Vad har era män fixat överhuvudtaget??

Min blivande har skitsnygga naglar så det är mer mina som är ett problem, de var jättefina igår men nu har jag lyckats ha av alla och jag är inte så sugen på att skaffa förlängningar då jag inte får ha dem på jobbet... snacka om att kasta pengarna i sjön!

Han har kört inpackning, toppat sig och på söndag blir det färgning (han är långhårig)
    Jag kör fortfarande på operation övertalning att han ska ha fläta på bröllopsdagen men...han är en envis en ;)

Annars blir det inte mycket mer än han försöker lista ut när han ska raka sig för att ha den perfekta skäggväxten, får väl se hur det går...just nu är jag lite nervös för han rakade bort allt! Har typ aldrig sett honom utan "skägg"

---

I morgon stundar svensexan, sambon jobbar kväll och kommer hem vid två...så jag får väl hålla mig vaken och se till att han lägger sig på direkten, de hämtar honom 10. Alla pinsamheter är äntligen avstydra :) Någon i gänget med aktoritet hade rytit till, skönt...när de inte lyssnar på mig.

Jag fick beställa rosor i rätt färg till bordsdekorationerna på ICA :) Billigt och bra! Trodde inte de höll på med sådant men jag chansade och frågade.(man kunde tom beställa, större finare som kostar 45:-/st på blomsteraffären för 79:-/10st) Min svägerska ska fixa dekorationerna så jag känner mig lugn :) Det börjar kännas som att det kanske blir ett bröllop ändå!

Mitt enda orosmoln nu är festhäftena som jag inte börjat med, min tärna kommer hem den 25 och det är hon som är bra på sånt.

Idag ska vi hämta hem tysk-ölen och våra kläder (min klänning gick ju sönder...nu är den lagad)

• Martinaa

Gutebrud:
    Åh vilken härlig bild på er på stenstranden!! :D

Nu har vi smakat ytterligare ett tårtprov efter att jag "dissat" de andra vi fått, och TUR var väl det för min gud va god den va vi fick hem idag!!! Vi var båda rungande överens om att det här var "the" tårta för oss! Sååå god! Ännu en sak att slippa oroa sig över då! :)

• HelenaO

Okej... så har man varit effektiv värre. Fixat naglar ( sååå fina!), lämnat allt till brudutstryseln på salongen, tränat sminket ytterliggare en gång, varit i festvåningen och pratat med alla personal om dukning mm, fikat med toastmastern , handlat alkoholfritt bubbel på systemet ( det hade vi glömt!) och packat övernattningsväskan.
    Nu ska jag och min fina man äta en romantisk middag på stan och sen så.... får vi se om det blir nån sömn inatt eller bara massa snurrande!

Vädert ser iaf ut att bli kanon imorgon! Håll tummarna för att vi får en fin dag imorgon, och stort lycka till alla ni andra blivande brudar. Helt otroligt att vi snart är i mål! :)

• Martinaa

Massa grattis och STORT LYCKA TILL till alla brudar imorgon! Hoppas ni får er drömdag och lite till!!

• CiaLovesAndreas

Uj, vilken dag...o ännu är den inte slut! Det vi har kvar är att stryka kläder, packa och lämna in väskan på hotellet och sen plocka iordning här hemma.

• l8ol

Jisses. Helt slut! Dekorerat lokalen i 12 timmar....nu vill jag ha en cider.

God natt fröknar, i morgon den här tiden är flera av oss fruar :))

Lycka till allihopa
    //Lotta med killernails ;)

• snuttfia

Lycka till imorgon tjejer :) Hoppas ni får en lika underbar dag som jag hade, är lite avis på er som fortfarande har det framför er. Men bara lite. Det är ett härligt minne att ha också och betydligt mindre stressande en vecka efter än dagen innan Vi tar en nachofredag i kväll istället...

• Zavannah
    gutebrud10 skrev 2010-05-21 08:49:35 följande:
    Så fina bilder alla har lagt upp, jättekul att se och läsa om hur alla hade det på sin stora dag. Och till er som har den framför er kan jag bara passa på att säga njuuuuut, den kommer inte igen (förhoppningsvis) och det går så fort.Själv väntar jag på bilderna från fotografen, det skulle ta ca 4 veckor men en bild som min syster tagit ligger i mitt galleri.Ett råd till er som har det framför er, videofilma allt! Jag kände mig lite som i en dimma efteråt och har svårt att minnas allt, det va jättebra att kunna titta på det igen, dock filmade vi inte vigseln då videokameran låg kvar i bilen grrrrr men mkt av festen kom med iaf.I sommar ska vi gå på medeltidsfest i samma ruin som vi vigdes, ska bli väldigt kul om jag nu kan gå in där igen utan att börja gråta
    Håller med om att filma! Jag känner oxå att hela bröllopsdagen var lite som en dimma. Jag ville minnas allt men det går ju såklart inte hehe. Men det ska iaf bli mysigt att se filmerna sedan!

Har lagt upp lite bilder i galleriet här nu förresten

Lycka till imorgon - ni har en fantastisk dag att se fram emot

• jaao

Zavannah skrev 2010-05-21 21:12:48 följande:
    Håller med om att filma! Jag känner oxå att hela bröllopsdagen var lite som en dimma. Jag ville minnas allt men det går ju såklart inte hehe. Men det ska iaf bli mysigt att se filmerna sedan! Har lagt upp lite bilder i galleriet här nu förresten Lycka till imorgon - ni har en fantastisk dag att se fram emot

Åhå, dig känner jag igen från ett annat forum ;) Fina bilder, du är alltid så snygg!

Lycka till alla 22:a brudar! wwwiiihooo

Svar på tråden MAJ 2010 del 5