• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • snuttfia

Martinaa, säg bara till så får du låna den om du vill. Tror den är i stl 110 om jag inte minns fel, och champagne. Hittar du inget annat så hojta bara.

Ang fotograf, hmmm... Vi var ju sena till vigseln :O 15 min sent dök vi upp... Jag tyckte att det var lagom att vara klar hos frissan kl 12. Men så lyckades sonen snubbla på mattan och slå upp huvudet på soffbordet så den stora jakten på öppet apotek inleddes och sambon (haha, mannen? inte då ännu iof) var sen. Vi skulle ju äta lunch också och han hade inte duschat och rakat sig än. Så det slutade med att jag stod och hade glömt sätta på mig den gördeln som skulle hålla in maggen lite snyggt och hade ingen tid att fixa det, påklädd och klar 15-20 min innan vigseln som var 2 mil bort. Lillebror pekade och fixade med bilderna så fort han kunde och det tog väl max 10 min innan vigseln att fota Fast han var ju med under påklädning och sånt då. Sen tog vi lite bilder efter vigseln också, kanske 15 min. Jaaaa, skulle nog ha lagt lite mer tid på att bli klädd och fotas än jag gjorde, vi stressade som tokar! Men mellan vigseln och brudskålen hade vi bättre med tid, hann tom gå på toa och hälla i mig ett glas champagne, en korg väntade på oss i bilen med kärlek och energi (ordet kärlek utsågat ur trä att hänga på väggen och så praliner, kakor och champagne).

Ja, så lägg bra med tid så ni slipper stressa som jag Men jag var rätt lugn ändå. Vi ringde och sa att vi var sena och ingen verkade ta illa upp. Prästen berättade om ett par han hade vigt som var 45 min sena utan att ringa och meddela det till nån. Det var ju mindre snällt :)

• snuttfia

PS om man sitter hos frissan och sambon låter och låter VÄLDIGT lugn (överdrivet nonchalant) och frågar om vart man kan tänkas ha såna saker man kunde tejpa ihop ett sår med så är det lätt hänt att man flippar så smått "Det är bara ett ½ cm jack i pannan, de sa att vi kunde tejpa ihop det själva och behöver inte åka in" är inte lugnande heller. Haha! Våra barn är alltid ihoptejpade på bild vid speciella högtider... Fast det syntes inte så mycket på sonen iaf...

• Martinaa

Snuttfia:

Nu blir jag nervös när du skriver så. Vi (jag och min frisör) har också räknat med att vara klar klockan tolv, för att sedan fotas. Fast vilken tid hade ni vigseln förresten? Vi har kl 15. Är nervös att det kommer bli stressigt, men man borde ju hinna. Och om nu tvä timmar räcker så har vi ju lite marignal :)

• Bluebride

Blir så ledsen när jag ser på SMHI´s hemsida och ser att det ska vara regn hela lördagen, jag vet att man inte ska bry sig, men jag vill ha uppehåll, annars blir allt ju fel!

Idag blev jag klar med 24 festprogram, de får räcka, alla behöver inte ett varsit

• Martinaa

Bluebride:
    Jag vet inte vart i landet du bor, men här visar det bara lite regn på morgonen och sedan sol bakom vitt moln. Hoppas ni får uppehåll! O va duktig du är som skriver dina festhäften för hand, förstår att du är glad över att de är klara! :)

Här misstänks det starkt att sambon kommer få sin svensexa på lördag. Det är enda chansen typ, för helgen efter jobbar vi och sen är det ju dags. Hans bror (och vår värd) snackar om att de ska ut o fiska på söndag morgon men jag tror bara det är skenanöver

Har pratat med museet som äger kyrkan idag, och bokat in tid på söndag för övning med våra brudnäbbar. Mina föräldrar och två av bröderna med ungar kommer hit så vi kan fixa lite. Värdinnan ska bland annat intervjua mina föräldrar till festhäftet. Vill gärna skrika lite över hur nära det är nu, men känner att den här tråden är nog fel plats för mig att göra det, haha! {#lang_emotions_wink}

• Bluebride

Martinaa skrev 2010-05-19 23:20:59 följande:
    Bluebride:Jag vet inte vart i landet du bor, men här visar det bara lite regn på morgonen och sedan sol bakom vitt moln. Hoppas ni får uppehåll! O va duktig du är som skriver dina festhäften för hand, förstår att du är glad över att de är klara! :) Här misstänks det starkt att sambon kommer få sin svensexa på lördag. Det är enda chansen typ, för helgen efter jobbar vi och sen är det ju dags. Hans bror (och vår värd) snackar om att de ska ut o fiska på söndag morgon men jag tror bara det är skenanöver Har pratat med museet som äger kyrkan idag, och bokat in tid på söndag för övning med våra brudnäbbar. Mina föräldrar och två av bröderna med ungar kommer hit så vi kan fixa lite. Värdinnan ska bland annat intervjua mina föräldrar till festhäftet. Vill gärna skrika lite över hur nära det är nu, men känner att den här tråden är nog fel plats för mig att göra det, haha!

jag bor utanför flen

• a n n a

bluebride - låt inte vädret påverka dig! du kan inte påverka det så bara släpp det - jag lovar att du under Er Stora Dag kommer att få fantastiskt väder i era hjärtan - för DET kan ni påverka! :)

• CiaLovesAndreas

Long engagement skrev 2010-05-20 01:02:39 följande:
    Nu är vi gifta! Grattis alla ni som nu är fruar och Önskar er en härlig majdag ni som har det framför er!www.finest.se/userBlog/&beid=1369328

Grattis!!

• snuttfia

Grattis Long Engagement!

Martinaa: Vi gifte oss också kl 15 ;) Men försök se till att ingen skallar ett bord just innan så går det nog bra ;)

Svar på tråden MAJ 2010 del 5