• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • zamixla

Hjälp jag måste verkligen ringa kantorn idag ang musiken. Bara det att min sambo oh jag inte är överens om utgångsmusik. Han vill ha Mälarö kyrka instrumental och jag vill ha något som knyter samman dop och bröllopet.

Annars ser det ut såhär

in: Richard Wagners Lohengrin

Psalm: Den blomstertid nu kommer

Min mamma sjunger För kärlekens skull

Sedan går vi över på dopet:

Psalm: Tryggare kan ingen vara

Sång: Idas sommarvisa

Så det är bara utgångmusik kvar och jag har verkligen hjärnsläpp.. Det enda jag vet är att jag vill ha den instrumental. Har ni några förslag?

• snuttfia

Tänkte också bara titta in och berätta att vi hade en helt underbar dag i lördags. Allt var helt perfekt och jag är så glad! Bilderna blev också jättebra, men brorsan är på väg hemåt nu så jag får säga till när jag kan lägga upp några. Jag och min älskade man har kommit hem från bröllopssviten idag och ska snart vinka av några släktingar och åka och hämta hem hundarna från pensionatet. Imorgon åker de sista hemåt och det blir lite lugnt och skönt hemma, men oj vad roligt vi har haft det!

Och Martinaa, feststället var jättebra och vi fick många kommentarer om hur bra lokalerna var. Tyckte att de var jättebra på att få festen att flyta (tillsammans med vår värdinna) och maten var mumsig sa folk. Själv var jag av nån anledning inte alls hungrig, åt för mycket sushi till lunch för att jag skulle orka och sen var jag full av nerver och glädje och hade noll aptit. Hoppas ni kommer att vara lika nöjda!

Återkommer med mer utförlig rapport när jag har lite mer tid och så måste ni få se bilderna så ni kan se själva hur glada och lyckliga vi ser ut hela tiden! Och vår präst gav världens bästa avslappnade vigseltal och var helt underbar. Gud satsar på oss, bara så ni vet, haha! :)

• patrikoannika

Här är en till som är nygift och lycklig.

Behöver väl inte säga att vi fick en helt fantastisk dag, men det fick vi. När vi klev ur kyrkan så strålade solen upp och det var nästan som på film.

Kvällen flöt på bra, många fina tal och spex och jag kunde inte önska mig mer. Allt gick helt enligt planerna och festen blev helt perfekt. Imponerad öve personlen i köket så var sååå fina och duktiga. De var så stiligt, enhetligt klädda och lokalen fick vi till så den blev helt sagolik.

Hade inte kunnt drömma om en sådan här dag.

*lycka*

• patrikoannika

Några bilder finns i mitt galleri. Har inte fått några bilder från vigseln eller proträttfotografier av fotografen än. Men några bilder från festlokalen och när vi var hos frissan finns, bilder som vi själva tog.

• Emsan o Davve

Härligt att höra om era bröllopshistorier! Jag blir helt varm om hjärtat... GRATTIS en en gång till er alla, ni är ju FRUAR.

Det enda som händer på bröllopfronten är att ringa en hel massa samtal...funkar bra...snart tar vi tag i vigselprogram o presenter till hjälpare o toastmaster o bestman.

I helgen provade jag klänningen, den passar fortfarande (YAY) efter att syster har sytt ut den, det är till och med ganska gulligt med lilla kulan som tittar fram :)

• Martinaa

Idag har vi varit och beställt ytterligare ett smakprov på tårta, men som vi har höga förhoppningar på så hoppas vi kan enas om denna sedan.

Sedan har vi beställt blommor (brudbukett, corsage och dekoration mm) idag så det känns bra. Vi skulle även kolla upp musiken och sånt på vårt festställe, men de måste missat skriva upp vår bokning för när vi kom dit var det ingen där...!

• HelenaO

PatrilOAnnika:
    Stort grattis, vad härligt att er dag blev lyckad! Vilken fantastiskt fin håruppsättning du hade! :)

• HelenaO

Precis kommit hem från min Tärna och frissa, idag har vi tonat utväxten och plockat/färgat bryn, så nu är jag redo inför lördag!

På tors är det spraytan för mig, min blivande skall på ansiktsbehandling. På fredag skall vi föröska sova länge, sen lämnar vi mina kläder på salongen och alla grejer till festvåningen. Efter det blir det till att fixa fina naglar för mig och avslutningsvis äter vi middag ute på "vår" restaurang på kvällen. Undrar om det kommer gå att somna på fredag kväll? Vi kommer nog bara ligga och vara helt spattiga :)

Har tusen fjärilar i magen och längtar så till lördag!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5