• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Martinaa

Förresten, jag behöver hjälp med en sak:

Om det är dåligt väder på bröllopsdagen så ska vi anlända bakvägen till feststället och komma nerför en trappa (alla gäster komma bli jätteförvånade och undra hur vi kom dit :P ) och då tyckte tjejen där att vi skulle spela en fin låt. Så nu behöver jag hjälp med att komma på en fin ballad/kärlekssång som vi kan anlända till.

Dock har vi tänkt att bryta låten sen och dra igång typ "I gotta feelling" eller nåt

• 23maj2009

Emsan o Davve skrev 2010-05-13 09:15:02 följande:
    Och så ska vi trycka ut och pimpa vigselprogrammen. Föresten om vi är ca 85 gäster, hur många vigselprogram tycker ni är rimligt att trycka ut?   Ha en fin dag brudar, Over and out..nu väntar sconesfrukost!  

Jag ska ha ett vigselprogram per par..
    det är ju lite meningen med att ha.. att de ska kunna samtala kring något och sätta ihop huvuden tillsammans..

• Martinaa
    23maj2009 skrev 2010-05-13 11:52:11 följande:
      Jag ska ha ett vigselprogram per par.. det är ju lite meningen med att ha.. att de ska kunna samtala kring något och sätta ihop huvuden tillsammans..
    Fast i kyrkan ska man väl inte samtala så mycket va?? Tror du tänker på festhäften. Vigselprogrammet är ju det man har i kyrkan med ordnigen över själva vigseln.
  • Emsan o Davve

Helena O: Vilken skillnad det kan vara på hud och hud...:) Lycka till, bra att du hade provat innan. :)

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Åh, det låter ju jättefint att ni ska komma nerför en trapp. Dock har jag inget bra förslag på någon låt. Ni har ingen "egen" låt...som ni förknippar med er...?

• Martinaa
    CiaLovesAndreas skrev 2010-05-13 11:57:02 följande:
    Martinaa,Åh, det låter ju jättefint att ni ska komma nerför en trapp. Dock har jag inget bra förslag på någon låt. Ni har ingen "egen" låt...som ni förknippar med er...?
    Jo, men de har vi ju i kyrkan som solosånger! :P
  • snuttfia

Martinaa, vi gör ju entre nedför samma trappa på lördag :) Vi har ingen fin bil att göra entré från så vi kör på bakvägen oavsett väder (det är lovat regn). Vi ska ha Up where we belong av Joe Cocker och vad hon nu heter *senil*  Det var den första som ploppade upp i huvudet när hon berättade om trappen. Sambon gillade idén så då kör vi på det. What a wonderful world är ju också fin kanske? Hoppas ni kommer på nåt bra iaf :)

• Martinaa

Snuttfia:

Ja den låten tänkte jag också på. Får se vad vi kommer fram till tillsammans :) Men tack för det tipset, ska lägga fram den som förslag :)

• patrikoannika

Det som inte fick hända, har hänt.... Dottern har kräksjuka!!!!!!!!!!!!!!!

2 dagar kvar.... Det kan man hinna bli frisk på, va?!

• Bluebride

patrikoannika skrev 2010-05-13 19:26:22 följande:
    Det som inte fick hända, har hänt.... Dottern har kräksjuka!!!!!!!!!!!!!!! 2 dagar kvar.... Det kan man hinna bli frisk på, va?!

åh, hoppas hon blir bra tills på lördag, tillräckligt i alla fall.

Tittade nyss på väderprognosen och såg att det kommer regna på morgon på vår dag, men det ska sen vara uppehåll. Om jag får en glittrande sjö i bakgrunden vid fotona kanske jag får glömma, men en sjö i alla fall hoppas jag.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5