• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • EmMagnus

a n n a: Shit vad häftigt, det är ju häftigt med sabelhäck annars också men det är ju ändå coolare att kunna säga att dom fick ledigt av kungen

Idag har jag jobbat min sista dag som ogift, hehe. Imorgon ska jag vara ledig, iaf från jobbet, och fixa allt det sista. Jag ska till restaurangen och lämna bordsplacering, placeringskort och festprogram. Sen blir det till att städa som en tok här hemma, Smålandsinvasionen börjar på torsdag så då är det bäst att ha det snyggt och visa huset från sin bästa sida.

Nä, nu ska jag klistra hjärtan på bordsplaceringen

• Martinaa

Hur har ni löst bordsplaceringen så att alla ser vart de ska sitta innan de går in? Det brukar ju finnas typ en stor tavla med borden utritade och alla namn så gästerna vet vart de ska gå? Hur har ni gjort den och med vad??

• a n n a
    EmMagnus skrev 2010-05-11 19:02:13 följande:
    a n n a: Shit vad häftigt, det är ju häftigt med sabelhäck annars också men det är ju ändå coolare att kunna säga att dom fick ledigt av kungen
    Jamenprecis, det adderar ju till tjusigheten liksom :)

Dessutom ska min farfars sabel få vara med och "glänsa" i prakten, känns skönt att få lite släktband i militäreriet...

• Emsan o Davve

Vi kommer att ha en stor karta med foton på gästerna (och namn såklart) så att de ser vem de sitter bredvid istället för att springa runt och fråga alla om de heter "sven".

Vi är ca 86 (?) gäster och vi kommer att sitta 6 st vid honörsbordet och sedan tre långa tungor med 26, 26, 26 (typ) gäster vid varje bord. Bordsplaceringen gick öer förväntan smidigt...vi bestämde oss och sen klistrade vi fast namnen :) Jättepraktiskt, då kan man inte ändra sig :)

• Ananias

Martinaa- vi gjorde det enkelt. tog ett stort ark i mörkgrönt som vi sedan klippte ut 5 st bord från ett ljusare ark. sedn satt vi dit namnen bara på respektive plats. med sånnt där kludd ( häftmassa ) kan jag rekomendera, så man kan justera om det blir avbokningar i sista sek

• Kattpoet

VI HAR LAGA RÄTT ATT GIFTA OSS I SKOTTLAND!

{#lang_emotions_sunny}

• snuttfia

Härligt Kattpoet, skönt att den biten löste sig :) Nu håller vi tummarna för att askan också lyssnade på dig!

• Martinaa
    Kattpoet skrev 2010-05-11 19:32:31 följande:
    VI HAR LAGA RÄTT ATT GIFTA OSS I SKOTTLAND!  
    HURRA!!! Va skönt att det löste sig för er!!! {#lang_emotions_laughing}
  • Tattoo82

Martina - Vi tänkte skriva ut bordsplaceringen här från bröllopstorget tror jag.

Kattpoet - Härligt!!!! Äntligen.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5