• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Zavannah

Mysigt att läsa om vad alla pysslar med {#lang_emotions_smile}

Kom på en fråga, som jag tror jag läste i en annan tråd. Gör ni festprogrammen så att alla gäster får ett var, eller lägger ni ut varannan, så att två får dela på ett?

Jag har hela tiden tänkt att göra ett häfte till varje gäst, men så kom jag på att det ju ändå bara blir så att en i varje par/familj vill ta med sig häftet hem och spara sen (OM man nu är en sån som sparar saker hihi, jag gillar själv att spara sånt), och då kanske man ändå får kasta hälften sen...

• patrikoannika

Här hemma råder bröllopsfix.... Festhäftena nästan klara, toakorg inhandad och fylld, sockerbitar dekorerade, skavsårsplåster i skorna, toalettpapper med hjärtan fixade, såpbubblor i småflaskor beställda och agendorna till kyrkan snart utsrkriva.... Börjar sakta men säkert tro att vi kommer hinna....

• CiaLovesAndreas

Uj, jag kanske också borde göra nåt "bröllopigt"
    Men just nu tycker jag bara det är tråkigt att sitta här själv.

• gutebrud10

Bluebride: Vi var i Hersonissos när vi nästan blev rånade.

Nu har vi övat vals hela kvällen o det slöt med att sambon blev så trött så han va tvungen att gå isäng
    Hittade en ganska bra sida där det stod många bra tips inför valsen och mkt tips på valslåtar www.nojesdans.se/akuten/danskurser/brollopsvals.html hoppas länken funkar.
    Lutar åt att det blir nothing else matters men inget är bestämt än, det är ju faktiskt hela 5 dagar kvar, en hel evighet! eller inte...

• Bluebride

ok då åker jag inte dit Gutebrud

Har pysslat lite med festprogrammen, men eftersom jag skriver de flesta sidor för hand så har jag fått skrivkramp och ont i handleden.

• johi77

Roligt att läsa om ert pysslande. Vi har irrat runt på systembolag idag eftersom vi fick veta att våra kontakter strulat till det med vår tysklandsbeställning. Liiite ont i magen för det är ju bara en vecka kvar men det löser sig nog men det blir dyrare Annars så är festhäftena så gott som klara och jag har äntligen fått ihop bordsplaceringen.

Min oro just nu är över vädret! Så himla kallt, trodde det skulle vara grön vacker vår när jag gifte mig men det är ju knappt plusgrader! Galet!

• Long engagement

Hur många sånger har ni? Toastymastern sa 3 jag sa 7 under middagen så kan man välja

• Fröken Strössel

Vi har inga sånger alls.

Jag är också lite orolig över vädret, vi ska ju gifta oss utomhus! Och så hoppas jag att askmolnet bestämmer sig för att flyga bort. Vi ska flyga ner till Skåne och vi har gäster som flyger in från USA och Stockholm så hoppas på fritt luftrum nästa vecka.

• a n n a
    Kattpoet skrev 2010-05-08 19:45:05 följande:
    Jag har 2 veckor kvar och tappat lusten helt.... min klänning ligger i delar, mina två närmaste vänner är dödsjuka och katten fått epelepsi , kan mer saker gå fel?   *SUCK* Nåja  vi kommer ha en fejk vigsel i Skottland  om vi inte får göra det lagligt, då viger en isbjörn oss. Och sedan gifter vi oss i Sverige.
    En stor varm kram till dig kattpoet - du, om ngn av oss blivande brudar, behöver verkligen det! Vilket rent h*lvete du måste gå igenom! K R A M!
  • Ananias

vilken dag jag säger bara VILKEN DAG..det var såå skoj..och nu är det över..snopet att det går så fort=) ha ha Vi hade verkligen jättekul, allt gick bra nu återstår bara det mindre skojjiga att städa lokalen...uff men men

Svar på tråden MAJ 2010 del 5