• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • EmMagnus

Stort lycka till till alla er som gifter er idag!!! Lite avis faktiskt, men jag har bara en vecka kvar nu.

Sitter på kontoret och skriver ut festprogram så himla skönt att få det gjort. Sen ska jag ut på stan och inhandla det sista och sen är jag redo!

Jag var hos våran florist och betalade blommorna igår, skönt att ha det gjort också så kan vem som hämta dem på lördag. Så har jag varit och fixat till håret, blekt bort den hemska utväxten. Bara det gör ju att man känner sig fräschare och piggare. Jag är så himla laddad för nästa vecka!

• Bluebride

har klippt löparna nu, men gud så snett och vint det blev, hoppas jag kan få det snyggt när jag syr in kanterna

• snuttfia

Har varit på stan och handlat bröllopsgrejor, lade undan en slips åt sambon som vi ska kolla på imorgon och är den ok så tror jag vi har shoppingen avklarad. Förutom att vi ska ha gröna äpplen till bordsplaceringarna, men de är nog bäst att handla precis innan. Såååå skönt att ha det av klarat. En vecka kvar för oss med nu och det känns! Kunde inte somna igår för jag låg och tänkte på det hela tiden, det känns lite overkligt men jättekul och spännande... Hoppas verkligen att vädret blir lite roligare för odag är det kallt och regnigt. Jag köpte ett stort fult marinblått paraply (jag hatar marinblått) för säkerhets skull men hoppas att det blir uppehåll så jag slipper använda det.

Jo, blev jätteglad för jag hade köpt en själ att ha över axlarna i kyrkan men gillar den inte riktigt. Hittade en jättefin kofta i kort modell med tunna ärmar i tyg (heter det chiffong eller nåt sånt?) och så påsydda vita rosor fram. Från KappAhls Vintage storys-serie. Tror den kommer att bli jättefin med klänningen och så slipper jag bekymra mig över sjalen mer :)

Har fått klart med kantorn att musikvalet var ok så nu väntar jag bara på att prästen ska ha kollat genom vigselprogrammet så ska jag göra dem klara. Hade tänkt binda ihop programmen med band men fick beslutsångest och köpte en häftapparat som kan häfta långt in på papper så jag kan häfta ihop dem istället. Snabbare och enklare :)

• l8ol

Å jag hamnade på gubbens svensexa igår....Den var inte stor men roligt i retrons tecken:) Nu ska vi bjuda fiskmåsen m familj på middag ;)

• a n n a

snuttfia: tack för "tipset" om paraply det är ju faktiskt en lösning på många problem :) dock behöver jag nog även lösa "ytterklädesproblemet", insåg att jag inte har ngt jackigt som täcker magen, men det löser sig :D

• Kattpoet

Jag har 2 veckor kvar och tappat lusten helt.... min klänning ligger i delar, mina två närmaste vänner är dödsjuka och katten fått epelepsi , kan mer saker gå fel?

*SUCK*

Nåja  vi kommer ha en fejk vigsel i Skottland  om vi inte får göra det lagligt, då viger en isbjörn oss.

Och sedan gifter vi oss i Sverige.

• Fröken Strössel

Nu är festhäftena klara, så himla skönt! Vilket pill det har varit!

Provade min klänning igår och det kändes jättebra, är väldigt glad för det för jag har gått och haft lite småångest över den nu i några veckor. Men nu känner jag mig redo att gifta mig!

• Bluebride

knåpar med mina festprogram, en klar 29 kvar och jag har skrivkramp, jag skriver 8 av 10 sidor för hand.

• snuttfia

Jag sitter med bordsplaceringen jag. Har gjort en preliminär, väntar på att sambon ska komma och kolla och be mig ändra så det blir rätt ;) Han söver ungar nu... Man vill ju att alla ska ha det trevligt, men en del kan man inte riktigt lista ut om de skulle klicka eller ej. Vill inte att nån ska sitta och lida sig genom middagen pga sällskapet, men samtidigt är ju middagen bara en del av kvällen så kanske det inte är katastrof om det inte funkar... Tycker alltid synd om de som hamnar på kanten för det är så trist, men nån måste ju sitta där med...

• snuttfia

Jo, både jag och sambon känner en förkylning komma krypande... Jag har ont i halsen och lite feber och han har ont i halsen... hoppas det är en snabb förkylning, ungarna är också sjuka med förkylning och ögoninflammation... Och så kommer askmolnet tillbaks och typ alla våra gäster flyger hit.

Men annars känns det toppen nu, ska göra bort allt tråk (bordsplacering och presentation av gäster) idag och sen är det bara kul småpyssel kvar! :) Och jag fick tag i jättefint band till tårtan, grönt organza med vita prickar. kommer att bli jättesött!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5