• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • CiaLovesAndreas

Rapsbrud,
    Åh så spännande!

• Josssie

Alltså nu vet jag inte om det är nerverna som börjar komma men jag får panik!

Skulle beställa ballonger, men kunde inte bestämma färg, antal eller leverantör, slutade med att vi struntar i det. Ska beställa bröllopsbubblor men samma sak där, kan inte bestämma modell, antal och leverantör (bäst pris) så snart skiter jag i det också. 

Känns som jag bantar ner bröllopet helt nu haha. Nåväl, det blir säkert bra ändå... Nån som vet vad musikstycket heter som är den där klassiska utmarschen på bröllop? Alltså den som alla förknippar med bröllop.

• Rapsbrud

Jossie: Mendelssohns Brudmarsch eller Brudkör ur Lohengrin av Wagner (Here comes the bride...) ? Lyssna på kyrkomusik.se

• Rapsbrud

Mendelssohns Bröllopsmarsch menar jag så klart.

• snuttfia

Rapsbrud, så spännande att höra vad du pysslar med såhär dagarna innan :) Nästa vecka är det jag som springer runt och gör ärenden, kommer att bli smått förvirrat känner jag redan nu, trots alla mina listor!

Lycka till om du inte hinner in här mer innan det är dags, och samma till alla andra som gifter sig på lördag!

• Rapsbrud

snuttfia: Listor är alltid bra. Har hört att det betyder otur att säga tack när någon önskar en lycka till, men jag har redan sagt tack flera ggr de senaste dagarna så jag säger tack nu också. Alternativt: Jag ska göra så gott jag kan?

Det har jag inte ens tänkt på, men imorgon och på lördag hinner jag nog inte titta in här så mycket, antar jag i alla fall. Hm. Får titta in som fru L efter helgen i stället.

• Martinaa

Rapsbrud, Ananias, Sköldis och alla ni andra som gifter er på lördag:

STORT LYCKA TILL OCH GRATTIS!!! {#lang_emotions_laughing} Hoppas ni alla får precis den dag ni drömt om! Ser så fram emot era historier så småningom!!

• Long engagement

Josssie skrev 2010-05-06 22:39:29 följande:
    Alltså nu vet jag inte om det är nerverna som börjar komma men jag får panik! Skulle beställa ballonger, men kunde inte bestämma färg, antal eller leverantör, slutade med att vi struntar i det. Ska beställa bröllopsbubblor men samma sak där, kan inte bestämma modell, antal och leverantör (bäst pris) så snart skiter jag i det också.  Känns som jag bantar ner bröllopet helt nu haha. Nåväl, det blir säkert bra ändå... Nån som vet vad musikstycket heter som är den där klassiska utmarschen på bröllop? Alltså den som alla förknippar med bröllop.

Jag känner igen mig! Ska ny hyra en pump till ballongerna o ha dem hängande i taket?

• Ananias

Martinaa- TACK

Bluebride-ja de hör nog av sig snart..verkar inte som de hör av sig så långt innan.
    Vi fick inte spela egen mucik i kyrkan, alltså från skiva. de sa attd ehar det som policy att de ska vara levande musik. verkar vara så på många ställen. men hoppas ni får det =)

anuttfuia-vi ska också ha änglagård ut..den är riktigt glad o pampig=)

ikväll har vi packat godis påsarna till fiskdammen, gjort klart bordsplacerings arken och planerat all packning till ungar o vad man ska ha med sig vart osv..känns som det blir ett rejält projekt att hålla sig på benen på lördag=)

• Ananias

Alltså seriöst vilken jävla stavning..e lite väl snabb över tangenterna ibland...=)

Svar på tråden MAJ 2010 del 5