• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • jaao

sköldis10 skrev 2010-05-04 15:04:52 följande:
      *Vad ska alla ha för välkommst drink??

Vi ska också ha Asti Cinzano, det är typ den enda alkohol jag dricker. Så gott!

*******HUR ska man veta hur mycket alkohol man ska köpa? Ni som har runt 35-40 gäster hur ser era alkoholinköp ut???

• Hillena

Ni är så himla flitiga på att skriva. Jag hinner knappt med. Här händer det mycket, på lördag är det bara tre veckor kvar så tiden springer iväg!!

Vi blir 50 gäster, alla dricker inte alkohol men vi har 12 flaskor som mina föräldrar köpt. Vi ska ha Verdi, sött och sliskit som var mitt önskemål:)

Fick min "secret box" idag, känner mig grymt nöjd. Min nagelbyggare är hobbyfotograf och hon fotade mig så fick jag alla bilder på en skiva och nu har jag gjort en fin fotobok. Mannen kommer att älska det!!

Idag fick vi samtal om att ringen är klar, så imorgon ska den hämtas och jag längtar såååå! Har själv designat den så jag vet inte exakt hur den kommer att se ut.

Någon som ska ha lösögonfransar på bröllopsdagen? Jag funderar på att köpa ett par snygga från make-up store men jag vet inte säkert. Någon som har bra erfarenhet av lösögonfransar vilka som är bäst och så?

• CiaLovesAndreas

anna,
    Tack för kramen!
    Nu är det fokus på bröllopet igen Är ju inte sååå många dagar kvar nu. Börjar ju nästan bli läskigt!

• Zavannah

Hillena: Jag ska ha lösögonfransar :) Min kompis som har testat det mesta tipsade mig att köpa H&Ms (ligger i ett silvrigt paket). Jag testade när jag tog mina Secret Box-bilder och dom satt jättebra o det såg riktigt fint ut. 

• EmMagnus

Hillena: Lösögonfransar är sjukt läckert, men jag hade nog tänkt efter en gång extra innan jag hade haft det på min bröllopsdag. Jag blir iaf så vansinnigt trött i ögonen när jag har det. Det blir ju liksom extra tyngd som man inte är van vid normalt. Jag hade hellre satsat dom pengarna på en bra mascara som fyller istället.

Idag har jag, tärnan och en kompis var och blivit spraytannade. Jag är så vansinnigt nöjd, ser ut som jag brukar göra efter en hel svensk sommar, helt perfekt. Jag har varit supernervös hela dagen att det skulle bli morotsfärgat liksom. Men tjejen som gjorde det var jätteduktig så det blir en gång till nästa torsdag så att jag är brun och fräsch till bröllopet. Jag vill verkligen rekommendera Sugarskin i Malmö för er som bor i närheten, verkligen värt var enda peng.

Jag undrar vad jobbarkompisarna kommer säga imorgon, när det ser ut som att man har varit en vecka på Kreta

• majsan801

Hillena jag har lösögonfransar från make up store. Och jag skulle nog inte våga köpa några billiga från hm eller nått. Jag var på provsminkning på make up store och då satte hon dit ett par super snyggt. Inte en hel rad utan man delar en rad på 2 och sätter dem bara längst ut. Då blir det classy och inte transa.

• Zavannah

Fast dom på H&M är ju till o med bättre än dom på MUS :) Jag har använt båda. Men smaken är som baken såklart :)

• Hillena

Tack för alla tips! Tror jag kommer att gå dit och prova ögonfransar ändå, vill känna mig superlyxig på vår dag.

EmMagnus: Jag är ljus i hyn, men vill ha snygg färg till bröllopet. Blir det snyggt trots att man är ljus? Det var ju inte dyrt heller. Tror du det är helt borta efter en vecka eller håller man sig lite brun?

• EmMagnus
    Hillena skrev 2010-05-04 20:28:42 följande:
    Tack för alla tips! Tror jag kommer att gå dit och prova ögonfransar ändå, vill känna mig superlyxig på vår dag.EmMagnus: Jag är ljus i hyn, men vill ha snygg färg till bröllopet. Blir det snyggt trots att man är ljus? Det var ju inte dyrt heller. Tror du det är helt borta efter en vecka eller håller man sig lite brun?
    Det är första gången nånsin jag gör det idag så jag kan inte uttala mig om hur det ser ut om en vecka men jag tror att det försvinner på 7-10 dagar. Vi var tre tjejer idag, en som är superljus, nästan vit. Jag som är mitt emellan, men fortfarande väldigt ljus. Jag var nästan genomskinlig innan jag fick färg idag. Den tredje tjejen är också ljus men har ändå mer pigment än vad vi andra båda har.

Du kan själv välja vilken färg du vill ha, hon tog mellan till oss för vi ville ha lagom färg Ingen av oss var missnöjd när vi gick därifrån. Helt lagom mycket färg, man känner sig jättefräsch. Jag tycker absolut att du ska gå dit och testa. Jag ska se om jag kan lägga upp en bild imorgon när det har lagt sig lite, för nu ser man mest blank ut.

• Rapsbrud

Fröken Strössel & Martinaa: Det känns lite overkligt att det faktiskt är dags om tre dagar... Allt som har legat så långt fram i tiden händer NU! Men det känns bra, pirrigt & förväntansfullt snarare än nervöst, vilket ju är bra.

Rotari ska vi också ha att skåla i förresten

Nu har jag fått hem min klänning, de fick ta ut den lite över bysten för att jag skulle kunna andas ordentligt (kan ju vara en fördel ) men det fixade de medan jag väntade i butiken. Skönt att den är klar.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5