• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Rapsbrud

Bild på klänningen finns nu i galleriet om någon är nyfiken.

• Martinaa

HJÄLP!

Ikväll kom min värdinna hit för att hjälpa mig prova klänningen igen. Har ju bara provat den en enda gång i all hast och stress. Det var på och av och så "den satt väl bra", men nu fick jag verkligen känna efter lite. Problem!!

Provade med underkjolen som jag beställde tillsammans med klänningen och jag kände mig som en GIGANTISK gräddbakelse. Inte bekväm nånstans. Jag kan bara gå och stå. Sitta var ju komiskt... Jag skulle behöva två stolar för att få plats med allt tyg, tyll och stålringar som stod åt alla håll. Att gå på toaletten vill jag inte ens tänka på.

Så, utan underkjol då? Nej. Klänningen är sydd för att vara med underkjol, vilket gör att den står ut jättekonstigt vid höfterna utan den. Dessutom faller inte klänningen snyggt utan kjolen.

Till slut drog jag loss ringarna ur underkjolen så det bara blev kjolen med tyll ovanpå. Så där ja! Det kändes bra, det såg bra ut.

MEN....

....nu är klänningen för lång. Då den har tunt "organzatyg" i ett lager ovanpå klänningen vet jag inte om den går att sy upp. Högre klackar är uteslutet då jag inte kan gå i klackar. De få centimeter jag har nu räcker.

Hjälp! En månad kvar och jag vet inte hur jag ska göra. Ska höra med nån sömmerska om det går lösa, men tänk om det inte går att fixa på ett snyggt sätt? Vad gör jag då???

• moule

Hej tjejer!
    Har varit trött några dagar och måste fråga om det inte finns någon som känner som jag. Det ska bli jätteroligt med bröllop men någonstans kommer jag på mig själv med att tänka "bara vi får det överstökat"

Nu hör det till saken att vi flyttar till hus en månad efter bröllopet och den stressen ligger så klart också och lurar i bakgrunden, men ändå.

Har ni nån gång känt som jag?

• Emsan o Davve

Moule: Du äe INTE ensam! Det kan iofs bero på att jag är !nygravid" och helt enkelt inte energi till att göra NÅGONTING när jag kommer hem från mitt heltidsjobb som jag pendlar till, inte en chans...

Vi lägger krutet på helgerna...problemet är ju att det inte finns så många helger kvar ;)

Nu i helgen fixade vi smycken till tärna, toastmadame o till mig, SKÖNT.

Nu är det mycket samordning, en bordsplacering med foton, en bröllopsbok, lite smink och spraytan som är akut. I helgen fixar jag och min fina vän bordsplaceringar (och favours), vilket känns skönt!

Sedan är det bara vigselprogram kvar, sen är vi good to go...ifall vi inte måste lägga ut brudklänningen, jag växer nämnligen så det knakar och nu i v 14 (!) kan ingen ta miste på att det är en liten i magen...hua hur ser det ut om 3,5 veckor!!!

• majsan801

Moule nej du är verkligen inte ensam. Det är så mycket planering med bröllopet och jag har 2 små hemma att det helt enkelt inte känns så kul längre vilket gör att vi båda tänker gud så skönt när det är över. Oj vad vi längtar efter vår bröllopsresa 1 månad kvar nu tills vi åker och då ska det njutas av värmen. Iofs längtar jag mest till att vigseln ska vara över för sen längtar jag massor till festen den ska bli underbart rolig (hoppas jag).

• CiaLovesAndreas

Jag är snarare så att jag knappt fattar att detta är på riktigt. Men sen när jag "kommer på" det så blir det massor av pirr i magen.

Idag ska jag hämta min vigselring! Ska bli spännande att se slutresultatet
    Får nog be mannen att gömma den sen, annars så provar jag väl sönder den

• Ananias

oj oj oj bara få dagar kvar tills man gifter sig... lsäkigt men härligt..börjar känans som allt är på plats men kommer att vara riktig nojjig på lördag... hoppas allt går vägen=)

• Zavannah
    moule skrev 2010-05-05 08:07:43 följande:
    Hej tjejer! Har varit trött några dagar och måste fråga om det inte finns någon som känner som jag. Det ska bli jätteroligt med bröllop men någonstans kommer jag på mig själv med att tänka "bara vi får det överstökat" Nu hör det till saken att vi flyttar till hus en månad efter bröllopet och den stressen ligger så klart också och lurar i bakgrunden, men ändå. Har ni nån gång känt som jag?
    Jag känner oxå igen mig faktiskt. Alltså, det är verkligen fantastiskt att göra den här resan, med all planering och det. Men det ska bli vääääldigt skönt på söndagen den 16e maj då vi äter vår hotellfrukost på rummet och bara kan njuta av att vara gifta {#lang_emotions_smile}
  • snuttfia

Jag tycker också att det ska bli skönt när det är över Eller när det är dags iaf... För den roliga planeringen är liksom klar och nu är det mest stressen som återstår och alldeles för mycket att hinna med på för kort tid. Och inte stannar vardagen för att det snart är bröllop heller *letar pausknappen* Det är fortfarande disk som samlas, tvätt som ska vikas, och nu kom jag på att jag måste planera mat för hela gräshoppsvärmen som invaderar oss Släkt är bra men jag misstänker att det kan bli rätt intensivt under veckan de är här! Fast självklart ser jag fram emot det också, det ska bli jättekul men jag fattar inte hur jag ska hinna allt!

Fatta vad mycket tid man kommer att ha efter bröllopet... Vad ska man göra då???

• snuttfia

Jag testade förresten också spraytan förra vecka tror jag det var. Jag blev inte nöjd. Ändå gjorde jag airbrusch för att det skulle bli jämt men det blev inte bra på händer och insidan av underarmarna. Ska inte göra om det innan bröllopet, får vara blek. Så om ni tänkt göra det till bröllopet så boka tid och prova i god tid innan så att det blir bra och ni slipper vara flammiga (eller som jag prickig på insidan av underarmarna och skitig om händerna) på er stora dag...

Jag fick dock en gratisomgång att kassera in när jag vill eftersom jag inte blev nöjd... Men jag vet inte riktigt när jag skulle vilja göra det. Det var helt ok till vardags, men varför skulle jag vilja vara brun en vanlig vardag egentligen? ;) Ja, tillfälligt brun då, lite färg är ju alltid kul men den sprayade varar ju inte så länge... PS var försiktig med ansiktsvatten och ansiktsrengöring, det lossnade jättemycket färg när jag använde sånt.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5