• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • SofieochJamie

Jag provade också spray tan men en liten annorlunda version. Sprayen var genomskinlig och det sprayades lite överallt tom på byxona jag hade på mig (gjorde halvkropp) och inget kladd förekom. Den genomskinliga sprayen reagerar sen med huden och man blir lite solbränd tills nästa dag. Man kunde dusha och så på kvällen om man ville. Jämn fin bränna och inget konstigt på händer mm. Man lufttorkade i ca 5 min sen var det klart. Färgen blev ganska bra, klart att det kändes fake när man blev brun snabbt, men efter ett par dagar låg det fint och jag fick många komplimanger.
    Värt att testa. Det var i Göteborg och på ett ställe som heter MAZI. Vet inte om det finns på andra ställen också.

Annars är ett bra tips att använda doves lotion med lite bronzing färg i. Om man använder den lotionen i några veckor får man en svag fin brun färg och då ska man ta den mörkare versionen för den ljusa ger knappt någonting. Dove är den bästa jag provat, bäst färg, bärst hållbarhet och minst problem med ränder mm

• moule

Tack så mycket tjejer, det känns skönt att inte vara ensam om sina tankar. 

Nu när jag vet att jag inte är ensam ska jag nog hitta kraft till det sista..!

Om en månad är vi alla gifta och kan vila ut, hehe!  {#lang_emotions_smile}

• CiaLovesAndreas

Var hos guldsmeden och fick se min färdiga ring. Åhh så fin!!! Jag är förälskad! Den satt perfekt dessutom!!
    Vi kom överens om att vi skulle låta ringen vara kvar där tills dagarna innan bröllopet. Då vi även ska lämna in våra förlovningsringar för putsning och gravyr i mannens ring.

• Hillena

Moule -  jag tror att nästan alla känner så någon gång när det är nära till bröllopet. Jag kände så för nån vecka sen men nu har det gått över vilket känns roligt. Man få ta någon dags paus och sen fokusera igen.

Rapsbrud - din klänning ser underbar ut. Det är så roligt att alla har så olika klänningar i alla dessa varianter!

Idag har jag hämtat min ring och sååååå fin den är! Det är en underbar känsla att prova den :)

• Rapsbrud

Hillena: Tack! Vad roligt att du blev nöjd med din ring. Jag var "tvungen" att prova min igår, tänk om den inte skulle passa... Men den satt som en smäck, känns som den kommer bli en del av min hand liksom.

• patrikoannika

Här är en till som känner så där...

Det ska bli SÅÅÅÅ skönt när allt planerande och fixande är klart och över. Det ska bli vääääldigt, helt underbart att den 31 maj, packa väskan och åka på semester tillsammans med sin man och bara ta det lugnt och njuta.

Läääääängtar!!

(och läääängtar tills allt är över och man bara kan njuta av att var gift och slippa sitta och skriva festhäfte, beställa såpbubblor, hålla koll på vem som är vegetarian eller inte, hjälpa svärmor i klänningsval... etc. etc...)

• Rapsbrud

Martinaa: Oj vad jobbigt med klänningen, men bra att det fanns en variant som kändes bra i alla fall. Du kan väl alltid kolla med en sömmerska om det går att lägga upp tyget som är för långt?

• EmMagnus

Jag hade en bröllopsplaneringsdipp för ungefär en månad sen, tror att dom flesta får det förr eller senare. Men låt det vara ett tag tills man känner att det faktiskt är roligt igen, och tänk på att det blir ju bröllop oavsett om man har lagt ner hela sin själ och all ledig tid i det eller inte.

Jag är lite nyfiken på om det är fler än jag som har drabbats av "bröllopshjärna"? Jag har alltid koll på allting, jag är lite av en kontrollmänniska och jag är grym på det jag gör på jobbet. Sitter som arbetsledare på ett stort projekt och jag har normalt sett koll på allt och har större delen av allt i huvet. Men inte nu längre, jag glömmer ALLT! Jag glömmer vad mina vänner säger till mig, så att jag måste fråga om nästa dag. Jag glömmer det som jag ska göra på jobbet, jag glömmer saker som jag ska göra hemma. JAG GLÖMMER ALLT!!! Kanske inte så konstigt när 99% av hjärnkapaciteten upptas av bröllopsplaner. Även när jag försöker att bara rensa hjärnan, var ute en timme med hunden ikväll för att bara rensa allt, så dyker det upp saker som rör bröllopet, ikväll var det att jag inte ska glömma att hämta underkjolen på fredagen. Allt rör bröllopet just nu!

• Ananias

Emmagnus-ha ha ja är precis tvärtom..ganska glömsk i vanliga fall men nu..nu är ja helt galen..blir nästan skraj för mig själv...ja kommer ihåg ALLT..dkriver inte upp någonting ang bröllopet..inga minneslappar eller nått..minns allt ja tänker ja måste göra, ringa vem och vad som ska göras osv opsv...helt galet...tror min hjärna kommer att explodera snart=)

• Martinaa

EmMagnus:

Haha, jag tror jag kommer bli som du om nån vecka eller så. Jag har redan varnat min chef att inte säga nåt viktigt till mig veckan innan för det lär inte gå in ändå, haha!

Wii, idag är det en månad kvar för mig. Jag tycker det är nära, men shit, nu är det några här som har tre dagar kvar! Helt otroligt att vi faktiskt är HÄR nu. Många av oss har ju skrivit här i nästan ett år. Längtat, väntat och tipsat... Och nu är vi snart framme vid vårt mål. Jag tror jag kommer sakna den här tråden mer än allt pyssleri om kvällarna om jag får erkänna det... :P

Svar på tråden MAJ 2010 del 5